2018-06-12, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror på försäkringsbedrägeri och att tysklandsresorna egentligen var människosmuggling eller möjligen droger. Det var nog gömt i fiolen. Nu när jag har min teori klar så lämnar jag tråden tills myndigheterna berättar om familjen var blåa när dom hittades.

Människosmuggling, det var en ny teori - men varför inte, av det horribla som nu
framkommit så finns det väl ingen teori som är omöjlig. Nyfiken, undrar varför
du tänker på människosmuggling?

Tror mer på din teori om droger. Det har skrivits i tråden att Oskar (och A)
gjort många resor till Tyskland och att det ska ha kostat flera 100 000-tals kronor.
Besök på olika kliniker har det skrivits om, intyg från en tysk läkare.

Droger kostar stora pengar, kan mycket väl tänka mig att O införskaffade drogerna
i Tyskland, droger som förgiftade och slutligen dödade hans döttrar.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-12 kl. 20:33.
Citera
2018-06-12, 20:47
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Jag tror på försäkringsbedrägeri och att tysklandsresorna egentligen var människosmuggling eller möjligen droger. Det var nog gömt i fiolen. Nu när jag har min teori klar så lämnar jag tråden tills myndigheterna berättar om familjen var blåa när dom hittades.

Inte att förglömma sektvibbarna med. Hjärntvättade är möjligt att de var. De gjorde allt för sekten.
Citera
2018-06-12, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Du får då till det.
Hemskt fruktansvärt tragiskt en familj är förlorad.
Töserna fick inte möta denna underbara sommar m.m
Men att ge sig på O och göra honom till hustrumisshandlare,förskingrade etc.Det sätter jag mig emot.

- Varför stoppade du inte Oskar då-?
Citera
2018-06-12, 21:18
Medlem
Jag har följt tråden sedan den startade och eftersom folk kommer med rent ut sagt idiotiska teorier så kan jag lika gärna yttra min.

Föräldrarna begår morden i samförstånd (detta får vi väl kalla fakta vid detta laget).

I de flesta fall där ett par begår brott tillsammans är ena partnern drivande med kontrollbehov och den andra partnern är lättmanipulerad och psykiskt svag. I de flesta fall är det mannen som är den drivande och kvinnan som är den undergivna. Detta kan man se i många kända fall.

Att hemundervisningen påbörjas när döttrarna börjar komma in puberteten är i min åsikt misstänksamt. Och vem som skulle ha svårast för att acceptera att döttrarna börjar bli ”unga kvinnor” kan man lista ut med näsan. Jag har själv varit tonårstjej och vet hur populära grabbarna i klassen var hos min far vid den tiden. - Kontrollbehov.

Att man har fått höra så gott om O och nästan ingenting alls om H (förutom här i tråden) talar inte, i min mening, för Os oskuld. Det styrker snarare min teori om att han skulle vara den drivande partnern och att H skulle vara den mer tillbakadragna som inte ger mycket väsen ifrån sig.

Jag tror helt enkelt att O manipulerade H till att tro att barnen var sjuka och i slutet att det bästa för alla skulle vara att dö. Att han skulle haft något bakomliggande motiv för själva morden är jag säker på. Vad motivet skulle vara vill jag däremot inte spekulera allt för mycket i, det finns redan många sådana spekulationer i tråden.

Sekter, mutor, bedrägerier, aliens och fan och hans moster är högst troligen inte inblandat i det här. Endast psykisk ohälsa.
Citera
2018-06-12, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Rockkungen, vad stod det I parets almanacka, den som försvunnit, du skrev att du vet?

- Almenackan skulle bl.a. innehålla inskrivna -
- läkar besök men den hittades inte -
Citera
2018-06-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Jösses, Bjärredsfallet börjar spåra ut fullständigt. En blandad kompott av förfalskning av intyg, bedrägeri, misshandel av fru, såg till att aldrig bli fotade, missbruk av hemundervisning, frun fick inte träffa sin familj, videoövervakning, resor utomlands, speldjävulen, spelskulder som toppas av en långsam förgiftning. Ska det komma mer? Det här kan bli en bra thriller.

Hatade de sina barn så innerligt mycket? De hade väl kunnat använt kondom och p-piller!

Finns många frågor, men ingen vill svara på dem. Alla har nåt att dölja tydligen eller mörka. Så då var sanningen till denna historia säkert något skamligt. Kröp O upp i flickornas sängar när H sov? Sen isolerade de hemma så det inte skulle komma fram? Har de andra liv på sina samveten? Något grovt måste det ju vara eftersom ingen vet nåt.

Ja, precis allting verkar nu vara möjligt, varenda mer eller mindre galen teori kan stämma.
I denna bisarra soppa kan allt vad du räknar upp finnas. Så oändligt många frågor men inga svar.
Vad månde komma fram härnäst?

Citat:
Ursprungligen postat av Walla-walla-wincha
Inte att förglömma sektvibbarna med. Hjärntvättade är möjligt att de var. De gjorde allt för sekten.
Citera
2018-06-12, 21:27
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen

Har almanackan observerats i villan av polisen men försvann sedan, eller?
När och av vem sågs almanackan senast?
Citera
2018-06-12, 21:27
Medlem
Citat:

Bra att du är tillbaka! De läkarbesök som skulle ha varit inskrivna i almanackan,
vet du om det handlar om svenska sjukhus/vårdinrättningar eller läkarbesök
utomlands, t ex Tyskland som det skrivits om i tråden?
Citera
2018-06-12, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Framtiden får utvisa vad som läcker ut när alla måste prata av sig om sina kontakter med O och H.

H blev 48 år och beskrivs av gamla klasskompisar fd kollegor och nuvarande kollegor som en trevlig omtyckt människa som har nära till skratt och pratar ömt om sina barn.

O blev 45 år och beskrivs varit en trevlig kompis i högstadiet, ett musikaliskt underbarn och en stringent och välfungerande kollega, en ängel på Lunds Universitet. Han pratar om sin psykiskt sjuka fru och sina sjuka barn.

Kan två välfungerande människor bli nästan 50år utan att någon märkt innan att de har en skruv lös? Hur kunde de dölja det?

För de efterlevande verkar det inte spela roll men jag tror fortfarande att Hanna dog först för att hon kom till sans och insåg vad de var på väg att göra.

Sublimering kanske? Dödsdriften hölls I schack genom att vara duktig och göra karriär?
Citera
2018-06-12, 21:38
Medlem
Citat:
Har du hört om teorin att flickorna förgiftades eller fick fel medicin under lång tid?

Den teorin tror jag inte dykt upp tidigare i tråden, trots alla vilda spelulationer. Tror Elli var den första att skriva om den. Jag tycker Elli verkar insatt i fallet. Är det så att verkligheten överträffar dikten?
Citera
2018-06-12, 22:03
Medlem
Citat:
Blåfärgade av silver och långsamt förgiftade av ett gift som man inte kan upptäcka vid obduktion. Så är det säkert, det känns som trovärdiga och bra teorier.
Ja det giftet syns tyvärr inte vid obduktion, det är intvättat i hjärnan. Jag har fått detta till mig in real men skrev PM pga försiktighet. Vet inte om det spelar någon roll dock.
Citera
2018-06-12, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag har verkligen varit Fast i den här tråden och jag blev också helt darrig i kroppen av denna hypotes. Så sjukt om det är sant. Kan detta möjligen vara förklaringen till uppgiften att de planerat detta sen i höstas. Det blir ju också lite mer troligt tycker jag att och hur en person varit mer drivande, kanske gjort detta under viss tid i hemlighet. Tills den andra stod inför nästan fullbordat faktum. Bara mina spekulationer.
Jag tänker precis som dig. Ja detta grep tag i mig. Fick gå ut i trädgården och andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in