2018-06-12, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Detta har jag också försökt förklara.De var INTE dödssjuka.
Vem har skrivit att de var dödssjuka?
Var väl Rockkungen som.skrev att A var dödssjuk helt plötsligt efter att innan påstått att de var kärnfriska

- Nej du jag har inte skrivet Agnes var döds sjuk- jag har skrivet hon var sjuk och att jag var tvungen att smällta det-
- vet det är fler som inte kan förstå om sjuk -
- Sen sjuk och sjuk -?
- Moa ❤️ Agnes hade hela livet framför sig-
Citera
2018-06-12, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Nu har nya fakta framkommit även för dig. Men det är klart, du har ju alltid rätt, även när du har fel....vittnar om patologi.
Det erkännandet tackar jag för, även om det skedde med armbågen😉
Tror kanske inte du har kompetens (eller hur du uttryckte det) att bedöma patologiska tillstånd.
Det jag menar är ett patologiskt tillstånd hos ett av offren, patologiskt såvida att det borde inte ens misstänkas.
Din egen patologi, min gode armstark kommer säkert i form av isterhjärta och fettlever en dag. Men en sak i taget.
Nu stänger vi butiken!
Citera
2018-06-12, 23:54
Bannlyst
Citat:
Det var bara ett exempel.Jsg har inte skrivit att de fått det.
Är så många här som.är emot alternativmedicin så jag tog det som ett exempel.

- Googlade Oskar kanske vad som inte -
- kunde synas i en obduktion -
- sen raderade han datorn - 🤭
- men han måste väl som blivande professor-
- veta ytliga saker syns - 🤭
Citera
2018-06-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Googlade Oskar kanske vad som inte -
- kunde synas i en obduktion -
- sen raderade han datorn - 🤭
- men han måste väl som blivande professor-
- veta ytliga saker syns - 🤭
Hur kan ni veta vem som gjorde vad? Vet ni att det var Oskar som gjorde snitt i handleden? Att hårddisken innehöll en massa Googlesökningar betvivlar jag inte. Till skillnad från andra mördare har han raderat sin även om han själv satte sina tofflor.
Citera
2018-06-13, 00:07
Bannlyst
Citat:
Du får då till det.
Hemskt fruktansvärt tragiskt en familj är förlorad.
Töserna fick inte möta denna underbara sommar m.m
Men att ge sig på O och göra honom till hustrumisshandlare,förskingrade etc.Det sätter jag mig emot.

- Sätter du dej emot om Oskar va ensam mördare -?
- sätter du dej emot om Hanna va ensam mördare-?
Citera
2018-06-13, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hur kan ni veta vem som gjorde vad? Vet ni att det var Oskar som gjorde snitt i handleden? Att hårddisken innehöll en massa Googlesökningar betvivlar jag inte. Till skillnad från andra mördare har han raderat sin även om han själv satte sina tofflor.

- vilka ni veta? -
- vadå snitt-?
- Varför radera om man bestämt att vandra vidare-?
Citera
2018-06-13, 00:14
Medlem
Citat:
- vilka ni veta? -
- vadå snitt-?
- Varför radera om man bestämt att vandra vidare-?
Ja du tycks ju veta att Oskar var mördaren. Raderade väl för skammen antar jag. Jag tolkade det som att någon snittat flickornas handleder
Citera
2018-06-13, 00:15
Medlem
Har svårt att förstå att Hanna gick med på testamentet, och var glad vid bevittnandet. Tänk om hon trodde det var ett annat dokument som skulle skrivas under, det lär väl varit en del sådant med företag och annat, men att O i sista stund bytte dokumentet till det aktuella testamentet. Om de brukade täcka över dokument (vilket jag aldrig skulle tillåta) så såg ju inte heller hon vad hon skrev under, men kanske litade fullt på maken.
Citera
2018-06-13, 00:45
Medlem
Citat:
- Nej du jag har inte skrivet Agnes var döds sjuk- jag har skrivet hon var sjuk och att jag var tvungen att smällta det-
- vet det är fler som inte kan förstå om sjuk -
- Sen sjuk och sjuk -?
- Moa ❤️ Agnes hade hela livet framför sig-

Vad var hon sjuk i? Psykiskt?
Citera
2018-06-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Men du har ju först förnekat att det fanns testamente och sedan sagt att Rockkungen förfalskat det. Nu vet du plötsligt hur H uppträdde vid bevittnadet av det falska och icke-existerande testamentet?

Just det här förstår jag inte heller. Först inget testament, sen ett förfalskat och sen bakgrundsinformation kring mötet med paret H**sson.
Citera
2018-06-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
I stort verkar reportern ha gått rakt in i en vägg med sina frågor.

Polisen verkar vilja antyda att det inte finns några mer oklarheter. Att utreda exakta dödsorsaker eller kartlägga föräldrarnas mående tiden innan morden "är rutin" och "normalt i en utredning som denna".

Kvinnan som bevittnade namnteckningarna svarar endast ingen kommentar på frågan om något hos paret väckte oro.

Men ändå bra och viktigt att en reporter tar upp fallet, skriver om testamentet och ställer alla dessa viktiga frågor.
Citera
2018-06-13, 01:11
Medlem
LSdalmiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin

Framtiden får utvisa vad som läcker ut när alla måste prata av sig om sina kontakter med O och H.

H blev 48 år och beskrivs av gamla klasskompisar fd kollegor och nuvarande kollegor som en trevlig omtyckt människa som har nära till skratt och pratar ömt om sina barn.

O blev 45 år och beskrivs varit en trevlig kompis i högstadiet, ett musikaliskt underbarn och en stringent och välfungerande kollega, en ängel på Lunds Universitet. Han pratar om sin psykiskt sjuka fru och sina sjuka barn.

Kan två välfungerande människor bli nästan 50år utan att någon märkt innan att de har en skruv lös? Hur kunde de dölja det?

För de efterlevande verkar det inte spela roll men jag tror fortfarande att Hanna dog först för att hon kom till sans och insåg vad de var på väg att göra.

När jag hörde om detta fallet första gången och sedan läste om det så drogs mina tankar till personer och föräldrar som jag träffat i mitt tidigare yrke. Föräldrar till barn med sjukdomar på olika sätt t ex.

Något som är väldigt vanligt i detta land är att man inte får tillräckligt med hjälp. Tror man det är man naiv. Titta på t ex bara på TV och program som "Sofias änglar" där dom varje vecka är hos någon familj där en tragedi hänt eller något barn har en sjukdom och hjälpen inte finns där. Så ser det ut i samhället tyvärr.

Så många föräldrar som kämpar varje dag för sina barn mot försäkringskassa, kommun mm samtidigt som dom jobbar heltid och försöker det att gå ihop. Alla människor har en gräns innan det brister.

Det försvarar givetvis INTE agerandet i detta fall, men det är lätt att sitta och peka finger och ha åsikter om saker utan att ha en inblick. Det ursäktar absolut inte eller försvarar agerandet i att man dödar sina barn och sedan tar självmord, men det kanske ger någon slags förståelse?

Av den lilla info man fått så känns det spontant som ett sådant fall där föräldrarna är fullt friska osv men att år av kämpande för sina barn mot olika instanser, otaliga sjukhusbesök med fler frågor än svar. Oro, ångest. Dom ser till slut ingen ljusning, kan inte se att deras barn kommer få hjälpen dom behöver, speciellt inte den dagen när föräldrarna går bort (om dom gjort det naturligt) att lämna barnen ensamma där dom antagligen pga sina handikapp aldrig fått ett jobb, träffat sin kärlek och levt drägliga liv.

Dom har uppenbarligen sett den enda utvägen som att få ett slut på istället för att dom gav upp. Väldigt, väldigt sorgligt. Min spekulation, baserat på om det varit ett vansinnesdåd bara och att föräldrarna varit psykisk sjuka eller liknande så hade det kommit fram och funnits i deras historia mm.

Spontant känns det som en fruktansvärd tragedi där två föräldrar totalt gett upp efter en lång kamp. Som, som sagt kan hända alla sen att man tar till sådana drastiska handlingar kan självklart diskuteras, precis som det kan diskuteras hur vårt samhälle ser ut och vilken hjälp och vilket stöd dom som faktiskt behöver det får och vad som händer om dom inte får det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in