2018-06-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Finns det inga belägg för om man inte vantolkar statistik.

Det finns det visst. Svart på vitt. Det enda det finns belägg för dessutom. Sluta ljug. Vantolkningen är den motsatta. Det är inte ens en tolkning utan ett blundande för statistiken.

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
2018-06-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu utgår jag från vilket biologiskt könsorgan man har mellan benen när jag skriver man.
Jag vet män som inte ens kan följa sin flickvän till bussen.

Vad du syftar på är en så kallad sojapojke.
2018-06-13, 00:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag behöver inte go figure. Det säger sig själv, att två män i en relation antagligen brukar mindre våld mot varandra. Det finns en hel del män som har problem med kvinnor och maktförhållandet däremellan, vill bestämma över sina kvinnor, vad de ska göra och inte göra, och när de får motstånd eller "provokationer" resulterar det i våld. Den samhällsnorm och de biologiska förutsättningar som existerar mellan män och kvinnor existerar rimligtvis inte på samma sätt mellan två män i en relation. Behovet av att ta till våld blir därav mindre, för att inte tala om risken att få tillbaka värre än det man själv utsatt den andre för. Den risken ser nog inte en man som särskilt stor när han slår en kvinna.

Menar du verkligen att du tycker att det är ett lika stort samhällsproblem med kvinnors våld mot män, som mäns våld mot kvinnor?
Ja, det är samma brott enligt mig.
Och du, visst är det kvinnor som brukar säga till män att storleken inte har någon betydelse och inte tvärtom?
Om du vänder på rollerna i den tidiga delen av ditt resonemang ska du se att den funkar precis lika väl på kvinnor. Eller finns det inte kvinnor som vill hävda sig? Dominera? Bestämma? trycka till lite bakom ryggen? Osv?
2018-06-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Vad du menar är en så kallad sojapojke.

Vad är en sojapojke?
2018-06-13, 00:17
Medlem
Citat:
Vad är en sojapojke?

https://goo.gl/images/M158jL
2018-06-13, 00:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Finns det inga belägg för om man inte vantolkar statistik.
Inga belägg för vad?
Du har ett påstående där faktan är solklar, så det tänker jag inte ens debattera och sen har du en fråga.
Varför undviker du att svara?
Du borde veta att jag inte delar ut gratispoäng till någon om de inte kliver fram och visar sig värdiga. Hur mycket jag än gillar dig, så gäller fortfarande regeln: "there are no girls on the internet."
2018-06-13, 00:22
Medlem
Citat:
https://goo.gl/images/M158jL

Haha! Nej mannen ifråga är en datasittande, pizza-ätande odushad typ som skiter i princip allt utom spel, ink feminism och som så många andra män endast kan tänka sig att ha en snygg flickvän trots ovanstående.

Nu fick han ju en snygg flickvän men hon tröttnade på att ta alla initiativ till att göra saker och städa hans lägenhet så hon gjorde slut.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2018-06-13 kl. 00:25.
2018-06-13, 00:34
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Det finns det visst. Svart på vitt. Det enda det finns belägg för dessutom. Sluta ljug. Vantolkningen är den motsatta. Det är inte ens en tolkning utan ett blundande för statistiken.

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/vald-i-nara-relationer.html
Inget i den länken påvisar att kvinnor utsätter andra kvinnor för mer våld än vad män gör i heterosexuella relationer
2018-06-13, 00:38
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Inga belägg för vad?
Du har ett påstående där faktan är solklar, så det tänker jag inte ens debattera och sen har du en fråga.
Varför undviker du att svara?
Du borde veta att jag inte delar ut gratispoäng till någon om de inte kliver fram och visar sig värdiga. Hur mycket jag än gillar dig, så gäller fortfarande regeln: "there are no girls on the internet."
Exakt vad i brås statistik påvisar att kvinnor är mer våldsamma:
1. Över hela linjen
2. Att samkönade relationer är i paritet med våld män utsätter kvinnor för i heterosexuella relationer
Vidare: hur många kvinnor i Sverige blir mördade, enligt statistiken, av sina lesbiska partners varje år?

Nu är vi alla och seglar utifrån det härliga ämnet ”kvinnor är horor”. Antar att korrelationen är skuld. Klassiskt nog är en kvinna som har sex någon som har skuld.
2018-06-13, 00:42
Medlem
musttomtes avatar
En sak är då säkert och det är att dom är så jävla bittra.

Skickade till en tjej som ligger på sjukhus att hon skulle krya på sig du högst vackra dam. Som svar fick jag skrivit att man var ett äckel HehahE man får inte doppa i grytan varje gång.
2018-06-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
En sak är då säkert och det är att dom är så jävla bittra.

Skickade till en tjej som ligger på sjukhus att hon skulle krya på sig du högst vackra dam. Som svar fick jag skrivit att man var ett äckel HehahE man får inte doppa i grytan varje gång.

De är inte bittra, de gör det bara klart för dig att de inte är intresserade.
2018-06-13, 01:22
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
De är inte bittra, de gör det bara klart för dig att de inte är intresserade.

Det är bara nya tag som gäller. Hade funnits bordeller så jag både sparat sms och onödigt prat =)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in