Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Själv bettade jag friskt på framförallt Tennis på nittiotalet,och försörjde mig då halvt om halvt på det.
Med sports betting så gör jag bara arbitrage. Men politik det begriper jag mig på. Och det är oftare marknaden är felprissatt inom politik. Det är mindre känslotänkande inom sport tydligen.
Citat:
Finns det värde i AfS odds?
Var och en gör sin egna uppskattning naturligtvis.
Personligen så ger jag partiet runt 10 procents chans att komma in i riksdagen redan 2018.
Det renderar ett högt odds,men jag känner mig rimligt säker på att folk vill casha in på sitt engagemang i SD i just detta valet,då partiet mycket väl kan vara på väg emot något inrikespolitiskt historiskt.Alla gillar en vinnare,även potentiella AfS röstare.
Då gör du en drastiskt annorlunda bedömning än jag och g4mbler gör. Är ditt enda argument att folk skulle vara så hårt investerade i siffermagi om att SD ska bli största parti? Har du missat alla andra aspekter av det här? Men visst, siffermagi och flockbeteende är viktiga aspekter av det här. Så fort AfS får 2.x hos Yougov (eller egenbeställd OU), eller "övriga" 2.x hos Sentio, så sätter den första hävstången igång, i form av siffermagiska flockbeteenden. Vid siffror runt 3% slår ytterligare en hävstångseffekt till, som kommer bli ostoppbar.
Effekten du talar om finns, men din analys (så här långt) ser inte resten av rörelserna. Hela grunden för AfS framgång vilar på hur fullständigt genomruttet och helt opålitligt som SD blivit. Alla politiskt insatta vet redan detta. Men det har inte spritts till massorna. AfS har börjat med att gå ut med ett positivt budskap, vilket är rätt. Men de har en stor potential framför sig att dra ner brallorna på SD och visa hur ruttna och sjuka de är. Det är förresten intressant att läsa Norrlands.Guld's rapporter från Facebook här. Jag ser fram emot nästa.
Om man jämför med Trump så har AfS en mycket lättare uppgift, bara 4%. Så ja, det räcker att få över nån femtedel av SDs väljare. Det är ju som att det skulle ha räckt för Trump att vinna i primärvalen med 20% av rösterna mot de andra genomkorrumperade republikanska kandidaterna.