Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Det handlade inte om mig, jag använde byfånen Mac-Arthur som en extremt småskalig illustration av samma mekanism som håller journalistkåren inrättad i pk-ledet. OK? Journalistkåren, som subdiskussionen handlade om.
Mac-Arthur går nämligen aldrig i svaromål, eftersom vederbörande inte pallar den retoriska söndertrasning det skulle resultera i. Istället ägnar sig hen åt ett desperat strösslande av små frön av misstro om dunkla agendor.
Du överdriver din reaktion lite här kan jag tycka, även om du i sak kan ha lite rätt.
Om jag får tala för hur jag tror Mac-Arthur & vissa andra ser på sin uppgift. Det fanns & finns ett antal i tråden genom åren som hela tiden driver en agenda om att SD är överskattat, Sentio är ett pajasinstitut, Yougov ljuger, SD kommer att sjunka, är överskattade osv.
Syftet med detta har antagligen varit att fylla tråden med denna typ av desinformation för att någon som råkar googla sig hit skall få denna felaktiga bild. Dessutom naturligtvis även lite för att man tror man skall knäcka entusiasmen för SD-anhängarna.
Vissa har uppmärksammat detta & tagit det som sin uppgift att sprida lite motsatt propaganda för att på samma sätt påverka tillfälliga trådbesökare åt
andra hållet.
De inblandade ser detta som en dragkamp om bandwagoneffekten. Och tänker att "alla bäckar små" & försöker bidra till "kampen" om bara så lite så ändå något, skulle jag tro att tankarna går.
Personligen tror jag effekten är marginell, men vem fan är jag att döma över detta.
Två fel gör inte ett rätt, men i min värld är detta att betrakta som brus & definitivt inget att jaga upp sig över eller lägga tid på. Det rör sig om ett propagandakrig som förs på oerhört många nivåer. Där jag har stor respekt för din infallsvinkel att alltid vara så objektiv som möjligt. Men det är inte det enda synsättet.
Postmarxister & globalister ljuger helt skrupellöst hela tiden över hela linjen. Det är orden som vapen & sanningen betyder inte ett skit. Jag säger inte att man skall sänka sig till den nivån. Men samtidigt får man ha i åtanke att detta i första han handlar om att
vinna, inte om att i varje enskilt tillfälle väga allt på guldvåg.
Jag uppskattar dina skriverier mycket & läser alltid dessa med stort nöje & intresse. Alla är inte kapabla att uttrycka sig på din nivå, men vill ändå bidra enligt bästa förmåga. Släpp det bara & fortsätt med dina knivskarpa analyser som jag inte alltid håller med om, men som alltid är mycket tänkvärda.
Kör så det ryker!