2018-06-12, 14:12
Medlem
Jag tror inte att alla relativister och förvillare därute har förändrats eller minskat sin aktivitet, snarare så är det ingen som bryr som om vad de säger och skriver längre, eftersom de i allt högre utsträckning anses som irrelevanta (och dessutom alltmer utan makt). Detta, tillsammans med uppdaterade viktningsmatriser (och att vi är i valtider), förklarar nog den senare tidens uppgångar i OI:s.

Dessutom, skulle jag vilja tillägga, förväntas "vi" uppföra oss bättre mot dagens förlorare än vi blev behandlade av de förra segrarna. Det vill säga, en vända andra kinden attityd, eller i alla fall, en Jesus-lik approach, om att låta udda vara jämt mot de PK-förbrytarna som ställde till allt. Och på det kan jag personligen bara svara att ja, men bara på sikt. Men till dess att motståndet definitivt är brutet, och demokratin fått segra igen, har jag personligen inga problem att utnyttja samma PK-metoder på vänstern och liberalerna som de utnyttjat för att säkra sin maktställning. Med ett undantag, "vi" ska till skillnad mot dom hålla oss till sanningen. Ursäkta OT, bara en personlig reflektion.
Senast redigerad av Fnysington 2018-06-12 kl. 14:34.
2018-06-12, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
byfånen Mac-Arthur
Det var inte snällt sagt, om en av trådens bästa skribenter.
2018-06-12, 14:40
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Som en enmans OBS-klass

Av respekt (Den gamla typen av respekt där man är rädd för att åka på däng) till alla bråkande parter vill jag inte ta ställning i sakfrågan. Jag vill bara tacka er för hur ni berikar mitt språk och ständigt ger mig nya uppslag till hur jag skall förolämpa mina motmänniskor.
Det är mycket underhållande men tyvärr blir det ofta bortmodererat som OT.

SD:s framgångar har aldrig berott så mycket på SD som på allt som motarbetar dem. Expressen till exempel. Om nu Expressen cyniskt övergår att skriva som gamla Avpixlat innebär ju inte det automatiskt att SD minskar igen. Expressen gör sig löjliga med sin opportunism och bidrar återigen till SD:s framgångar.
Jag vill se deras blommiga förstasida efter valet " Igår röstade 1781120 högt aktade medborgare på SD! Ett fyrfaldigt leve för Jimmie Hurra! Hurra! Hurra! Hurra!"
2018-06-12, 15:01
Medlem
Citat:
Jaså, inte? Vad tror du det här är då:

Testa själv att göra som jag, uttryck skepsis mot den enda godkända linjen i åsiktskorridoren (dvs att opinionsmätningar är psyops med SD-siffran särskilt manipulerad nedåt för att behaga beställaren) så får du inom kort ett kluster av trollkonton hängande kring benen som varnar för “dunkla ambitioner” och “ordbajsare”.

Omsätt sedan det på hur det har varit tidigare för journalister som velat uttrycka skepsis mot den förda invandringspolitiken, och du har en hyfsat bra förklaring till att de varit väldigt enkelriktade alla dessa år.

Man ska inte kasta bajs i glashus. När Mac-Arthur kallade dig "orbajsande sifferrunkare", så använder han elegant två av dina egna förstärkande retoriska favoritmetoder, fekalier och onani.

Not that there's anything wrong with it. Flashback är ett eget opinionsbildande ekosystem där slagkraftighet uppenbarligen leder till uppskattning. Mac-Arthur har sitt varumärke, EnochThulin har gjort kraven på SVT:s nedläggning till sitt stående praeterea censeo Cartaginem esse delendam est - och själv har jag hela stallet fullt av käpphästar. Varav den om "varför ifrågasätter du just svenskheten och inte judiskhet och kurdiskhet" just plankades av självaste Mattias Karlsson i DNÅsikt..

Det handlar om olika former av effektiv kommunikation, där Mac-Arthur onekligen funnit sin nisch.
2018-06-12, 15:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Det handlade inte om mig, jag använde byfånen Mac-Arthur som en extremt småskalig illustration av samma mekanism som håller journalistkåren inrättad i pk-ledet. OK? Journalistkåren, som subdiskussionen handlade om.

Mac-Arthur går nämligen aldrig i svaromål, eftersom vederbörande inte pallar den retoriska söndertrasning det skulle resultera i. Istället ägnar sig hen åt ett desperat strösslande av små frön av misstro om dunkla agendor.
Du överdriver din reaktion lite här kan jag tycka, även om du i sak kan ha lite rätt.

Om jag får tala för hur jag tror Mac-Arthur & vissa andra ser på sin uppgift. Det fanns & finns ett antal i tråden genom åren som hela tiden driver en agenda om att SD är överskattat, Sentio är ett pajasinstitut, Yougov ljuger, SD kommer att sjunka, är överskattade osv.

Syftet med detta har antagligen varit att fylla tråden med denna typ av desinformation för att någon som råkar googla sig hit skall få denna felaktiga bild. Dessutom naturligtvis även lite för att man tror man skall knäcka entusiasmen för SD-anhängarna.

Vissa har uppmärksammat detta & tagit det som sin uppgift att sprida lite motsatt propaganda för att på samma sätt påverka tillfälliga trådbesökare åt andra hållet.

De inblandade ser detta som en dragkamp om bandwagoneffekten. Och tänker att "alla bäckar små" & försöker bidra till "kampen" om bara så lite så ändå något, skulle jag tro att tankarna går.
Personligen tror jag effekten är marginell, men vem fan är jag att döma över detta.

Två fel gör inte ett rätt, men i min värld är detta att betrakta som brus & definitivt inget att jaga upp sig över eller lägga tid på. Det rör sig om ett propagandakrig som förs på oerhört många nivåer. Där jag har stor respekt för din infallsvinkel att alltid vara så objektiv som möjligt. Men det är inte det enda synsättet.

Postmarxister & globalister ljuger helt skrupellöst hela tiden över hela linjen. Det är orden som vapen & sanningen betyder inte ett skit. Jag säger inte att man skall sänka sig till den nivån. Men samtidigt får man ha i åtanke att detta i första han handlar om att vinna, inte om att i varje enskilt tillfälle väga allt på guldvåg.

Jag uppskattar dina skriverier mycket & läser alltid dessa med stort nöje & intresse. Alla är inte kapabla att uttrycka sig på din nivå, men vill ändå bidra enligt bästa förmåga. Släpp det bara & fortsätt med dina knivskarpa analyser som jag inte alltid håller med om, men som alltid är mycket tänkvärda.

Kör så det ryker!
2018-06-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dfdr
Själv har jag en helt annan bild av vad som händer. Att en välkänd munk-handlare kommer att gå bananas är en sak. De flesta politiker och mediefolk har klart för sig att i slutet av 2018, början av 2019 kommer lågkonjunkturen att slå till. Katastrofsiffror vad gäller arbetslöshet, stigande ränta o.s.v. gör att många kommer att få det svårt, eller snarare ännu svårare.

Varför då inte låta SD komma fram och sedan får de ta skulden för att samhället sjunker som en sten. Då kan PK och Sjuan peka finger och SD är oskadliggjort för all framtid. Visst stor-konspirationer igen, men enligt mitt sätt att se på det en fullt möjlig utveckling.

Exakt detta jag skrivit och varnat om tidigare. SD borde INTE nappa på någon som helst regeringsbildning, möjligtvis bilda regering när dom får egen majoritet vid ett nyval efter veckor av hårda protester runt om i Sverige när ekonomin havererat.
När det kommer gå upp för Svensson att massvarslingar står för dörren och bostadspriserna störtdykt och vi har en invandring som äter upp skattemedel och integrationen helt misslyckats så kan SD få egen majoritet och göra så gott dom kan för att städa upp åratals av grovt misskött ekonomi.
2018-06-12, 15:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du överdriver din reaktion lite här kan jag tycka, även om du i sak kan ha lite rätt.

Om jag får tala för hur jag tror Mac-Arthur & vissa andra ser på sin uppgift. Det fanns & finns ett antal i tråden genom åren som hela tiden driver en agenda om att SD är överskattat, Sentio är ett pajasinstitut, Yougov ljuger, SD kommer att sjunka, är överskattade osv.

Syftet med detta har antagligen varit att fylla tråden med denna typ av desinformation för att någon som råkar googla sig hit skall få denna felaktiga bild. Dessutom naturligtvis även lite för att man tror man skall knäcka entusiasmen för SD-anhängarna.

Vissa har uppmärksammat detta & tagit det som sin uppgift att sprida lite motsatt propaganda för att på samma sätt påverka tillfälliga trådbesökare åt andra hållet.

De inblandade ser detta som en dragkamp om bandwagoneffekten. Och tänker att "alla bäckar små" & försöker bidra till "kampen" om bara så lite så ändå något, skulle jag tro att tankarna går.

PS så småningom kommer väl en ny opinionsmätning vi kan diskutera.
Personligen tror jag effekten är marginell, men vem fan är jag att döma över detta.

Två fel gör inte ett rätt, men i min värld är detta att betrakta som brus & definitivt inget att jaga upp sig över eller lägga tid på. Det rör sig om ett propagandakrig som förs på oerhört många nivåer. Där jag har stor respekt för din infallsvinkel att alltid vara så objektiv som möjligt. Men det är inte det enda synsättet.

Postmarxister & globalister ljuger helt skrupellöst hela tiden över hela linjen. Det är orden som vapen & sanningen betyder inte ett skit. Jag säger inte att man skall sänka sig till den nivån. Men samtidigt får man ha i åtanke att detta i första han handlar om att vinna, inte om att i varje enskilt tillfälle väga allt på guldvåg.

Jag uppskattar dina skriverier mycket & läser alltid dessa med stort nöje & intresse. Alla är inte kapabla att uttrycka sig på din nivå, men vill ändå bidra enligt bästa förmåga. Släpp det bara & fortsätt med dina knivskarpa analyser som jag inte alltid håller med om, men som alltid är mycket tänkvärda.

Kör så det ryker!

Vilken tur att vi lämnat debatten om det stora Sd hatande odjuret DN bakom oss och i stället kastar skit på andra debattörer eller hyllar rena troll till skyarna.

Så småningom kommer väl en ny opinionsundersökning att diskutera.
Senast redigerad av Returpapper 2018-06-12 kl. 15:51.
2018-06-12, 15:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av curlingstaten
Kan väl inte vara så att msm har något riktigt smaskigt att ta fram en eller två veckor före valet. Kanske något liknande det Assange utsattes för ?????
Konspirationsteori men man ska veta att globalisterna kommer inte att ge sig utan en sista strid, och då kommer inga medel att vara för smutsiga.
Vi får hoppas att de redan insett att folket insett vad de utsatts för under nästan 40 år.
Då tror jag det måste vara något som väcker åtal. vanligt skvaller och förtal hjälper inte. Det kanske sänkte SD 2 - 3 % förra valet och de har nog inte större inverkan nu. De som röstar SD misstror media så media kommer inte åt dem med "skandaler". SD-väljare sätter Sverige före diverse felsteg av individer i partiet.
2018-06-12, 16:04
Medlem
HejaFinlands avatar
SDs Mattias Karlsson hälsar trådens SD-anhängare att vi inte kan ta ut segern i förskott bara för att opinionssiffrorna är så bra, han verkar också följa status.st

"Jag gillar formen i slutet på linjen över vårt medelvärde på status.st just nu Mina bittra erfarenheter säger mig dock att vi sällan får någonting gratis och att få glädjeämnen varar för evigt. Få saker är så dumma som att ta framgångar för givna och att ta ut segrar i förskott. Etablissemanget kommer knappast stillatigande sitta och se på medan vi ostörda defilerar in på upploppet som valets segrare. Jag förutspår att de kommer att slå ned på oss med full kraft inom kort och även i sitt sönderfall är de fortfarande kraftfulla. Då gäller det att vi håller ihop och fortsätter framåt. Som vi alltid har gjort tidigare. Vi har en episk batalj och ett gatlopp framför oss där vi måste ge allt varje dag. Hårt arbete, gemenskap, fosterlandskärlek, självuppoffring och jävlaranamma är vad som tagit oss till den punkt där vi står idag och det är ingenting annat än mer av den varan som kommer att ta oss segrande över mållinjen. Inga röster är säkra förrän de ligger i valurnan och i detta ödesval kommer varje röst räknas. Låt oss se till att inte missa någon!"
2018-06-12, 16:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
SDs Mattias Karlsson hälsar trådens SD-anhängare att vi inte kan ta ut segern i förskott bara för att opinionssiffrorna är så bra, han verkar också följa status.st

"Jag gillar formen i slutet på linjen över vårt medelvärde på status.st just nu Mina bittra erfarenheter säger mig dock att vi sällan får någonting gratis och att få glädjeämnen varar för evigt. Få saker är så dumma som att ta framgångar för givna och att ta ut segrar i förskott. Etablissemanget kommer knappast stillatigande sitta och se på medan vi ostörda defilerar in på upploppet som valets segrare. Jag förutspår att de kommer att slå ned på oss med full kraft inom kort och även i sitt sönderfall är de fortfarande kraftfulla. Då gäller det att vi håller ihop och fortsätter framåt. Som vi alltid har gjort tidigare. Vi har en episk batalj och ett gatlopp framför oss där vi måste ge allt varje dag. Hårt arbete, gemenskap, fosterlandskärlek, självuppoffring och jävlaranamma är vad som tagit oss till den punkt där vi står idag och det är ingenting annat än mer av den varan som kommer att ta oss segrande över mållinjen. Inga röster är säkra förrän de ligger i valurnan och i detta ödesval kommer varje röst räknas. Låt oss se till att inte missa någon!"
Det man kan vara helt övertygad om är att media sitter på ett antal "skandaler" som man väntar med till veckorna/dagarna innan valet. Jag är övertygad om att skitkastningen vid förra valet pressade ner siffrorna med ett par procentenheter de sista dagarna. SÅ måste det inte bli den här gången, men man måste vara beredd & vaksam.
2018-06-12, 16:17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redcube
Kvinnorna från Mellanöstern vet ju hur livet ser ut där. Det vet inte den svt/aftonbladet-programmerade/hjärntvättade svensken.
Man har ingen nyanserad bild av vad man gett/ger sig in på i demokraturen Sverige.

Det lär dock inte vara främst asylinvandrade kvinnor från mellanöstern som röstar på Sverigedemokraterna, även om det kanske förekommer. Möjligtvis kristna sådana och konvertiter. Annars är tidigare asylsökande en grupp som röstar i låg grad överhuvudtaget och ännu mer sällan specifikt på Sverigedemokraterna.

Det handlar säkerligen mer ofta om europeiska kvinnor från länder som Polen, Tjeckien, Ungern och liknande och som sagt kristna invandrare och konvertiter från islam som lämnat religionen eller gått över till en annan.
2018-06-12, 16:59
Medlem
8711s avatar
Intressanta artiklar och samtal om Sverigedemokraterna i opinionsundersökningar och anledningar till att Sverigedemokraterna ökar så kraftigt just nu i mätningarna.

Citat:
Gästskribent Nils-Olov Johnson: Varför SD ökar i de senaste opinionsundersökningarna

I de senaste två valen har det visat sig att även webbmätningarna underskattade andelen SD-sympatisörer något. Justerar man för detta skulle SD hamna på 27 procent. Gör vi det enkla antagandet, baserat på tidigare undersökningar av väljarströmmar, att S och M kommer att dela lika på förlusten av väljare till SD hamnar vi på 25 procent för S och 21 procent för M. Alltså borde SD bli största parti i september.

https://detgodasamhallet.com/2018/06/10/gastskribent-nils-olov-johnson-varfor-sd-okar-i-de-senaste-opinionsundersokningarna/

Citat:
Så pålitliga är opinionsmätningarna: "Färre svarar i undersökningarna"

Vad händer med stödröstande när ett part är så litet i mätningar att det finns en risk för att de inte kommer över spärren. När avstår människor från att rösta på ett parti för att deras röst kan bli "bortkastad": "Forskningen vet inte var den gränsen går", säger Öhrvall.

https://www.ifn.se/media/institutet_i_media/2018/2018-06-07-sa-palitliga-ar-opinionsmatningarna-farre-svarar-i-undersokningarna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in