Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-12, 15:03
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Jag tycker att det har varit lite låg energi på sistone. Var är aktionerna, torgmötena, skandalerna, provokationerna? Hemsidan är inte uppdaterad sedan före de senaste torgmötena.

AfS borde synas mycket mer på gatan, på nätet och i MSM, och den här tråden borde handla mer om vad partiet faktiskt gör än vad olika flashbackanvändare står ideologiskt.

Almedalen är bara drygt två veckor bort. Jag gissar att det blir något av ett startskott.
Citera
2018-06-12, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
De skriver också:

"Det är självklart att de som fuskat eller köpt sig till ett uppehållstillsånd skall utvisas. Det är därför som vi kommer att granska samtliga 1 665 025 uppehållstillstånd som beviljats sedan år 2000."

Alternativ för Sverige vill alltså skicka tillbaks invandrare som "sköter sig, bidrar och lever i harmoni med Sverige och svenskarna", om det skulle visa sig att de fuskat.

Varför vill AfS utvisa invandrare som bidrar och anpassar sig?
Om en invandrare fuskat, ljugit eller mutat sig till uppehållstillstånd så är det tämligen irrelevant om denne sedan sköter sig och anpassar sig i Sverige. Jag kan inte komma på ett enda land som inte retroaktivt häver uppehållstillstånd om det visar sig att sökanden fuskat eller mutat sig till det. Kan du?
Citera
2018-06-12, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Är det ok om svenskar blir minoritet och bruna människor blir majoritet i Sverige, så länge alla bruna kom hit lagligt?

Känns det bättre att folkmördas om det sker lagligt?
Nej och det har jag aldrig påstått heller. Han undrade varför de specifikt ska ut och då berättade jag varför. Jag är den som har velat att minst 2 miljoner ska lämna landet inklusiv sådana som är födda här. Jag har också föreslagit att de som har bakgrund i våra grannländer ska få en summa pengar för att assimileras in till vår kultur som att ändra efternamnet till ett svenskt och inte lära nästa generations sitt hemlands språk. En annan sak som jag också ha tagit upp är att AFS ska säga hur många procent svenskar ska vara av befolkningen och sedan arbeta sig uppåt mot den siffran istället för att säga hur många som ska lämna.
Citera
2018-06-12, 15:25
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Jag tycker att det har varit lite låg energi på sistone. Var är aktionerna, torgmötena, skandalerna, provokationerna? Hemsidan är inte uppdaterad sedan före de senaste torgmötena.

AfS borde synas mycket mer på gatan, på nätet och i MSM, och den här tråden borde handla mer om vad partiet faktiskt gör än vad olika flashbackanvändare står ideologiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Almedalen är bara drygt två veckor bort. Jag gissar att det blir något av ett startskott.
Inte medlemmar eller aktivister?

Kasselstrand: ”Nu står midsommar för dörren och jag hoppas att ni får tid att umgås med nära och kära så att ni sedan är laddade för att hjälpa partiet på gator och torg över hela landet fram till valdagen. Vi har beställt profilprodukter och valfoldrar som snart levereras ut till våra olika valkretsar över hela landet. Tipsa de du känner om att anmäla sig som aktivister så blir vi ännu fler som kan hjälpa partiet i valrörelsen!

Det börjar även närma sig Almedalsveckan i Visby (1-8 juli), där jag lovar att vi kommer att synas varje dag.”

[…]”Avslutningsvis vill jag rekommendera en artikel på Ledarsidorna om Alternativ för Sverige, som ganska träffsäkert skriver om vad vårt riksdagsinträde kan innebära:

"Inför valet 2010 fanns en skräck inom etablissemanget för att SD skulle komma in i riksdagen. Detta är ingenting mot vad samma personer borde känna inför att AfS kan repetera SD:s framgångssaga."

https://ledarsidorna.se/2018/05/alternativ-for-sverige-och-draksadden-i-vaxjo/
Citera
2018-06-12, 16:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Själv bettade jag friskt på framförallt Tennis på nittiotalet,och försörjde mig då halvt om halvt på det.

Med sports betting så gör jag bara arbitrage. Men politik det begriper jag mig på. Och det är oftare marknaden är felprissatt inom politik. Det är mindre känslotänkande inom sport tydligen.

Citat:
Finns det värde i AfS odds?
Var och en gör sin egna uppskattning naturligtvis.
Personligen så ger jag partiet runt 10 procents chans att komma in i riksdagen redan 2018.
Det renderar ett högt odds,men jag känner mig rimligt säker på att folk vill casha in på sitt engagemang i SD i just detta valet,då partiet mycket väl kan vara på väg emot något inrikespolitiskt historiskt.Alla gillar en vinnare,även potentiella AfS röstare.

Då gör du en drastiskt annorlunda bedömning än jag och g4mbler gör. Är ditt enda argument att folk skulle vara så hårt investerade i siffermagi om att SD ska bli största parti? Har du missat alla andra aspekter av det här? Men visst, siffermagi och flockbeteende är viktiga aspekter av det här. Så fort AfS får 2.x hos Yougov (eller egenbeställd OU), eller "övriga" 2.x hos Sentio, så sätter den första hävstången igång, i form av siffermagiska flockbeteenden. Vid siffror runt 3% slår ytterligare en hävstångseffekt till, som kommer bli ostoppbar.

Effekten du talar om finns, men din analys (så här långt) ser inte resten av rörelserna. Hela grunden för AfS framgång vilar på hur fullständigt genomruttet och helt opålitligt som SD blivit. Alla politiskt insatta vet redan detta. Men det har inte spritts till massorna. AfS har börjat med att gå ut med ett positivt budskap, vilket är rätt. Men de har en stor potential framför sig att dra ner brallorna på SD och visa hur ruttna och sjuka de är. Det är förresten intressant att läsa Norrlands.Guld's rapporter från Facebook här. Jag ser fram emot nästa.

Om man jämför med Trump så har AfS en mycket lättare uppgift, bara 4%. Så ja, det räcker att få över nån femtedel av SDs väljare. Det är ju som att det skulle ha räckt för Trump att vinna i primärvalen med 20% av rösterna mot de andra genomkorrumperade republikanska kandidaterna.
Citera
2018-06-12, 17:27
Medlem
AfS mål är att få minst 1% i årets val så det får gratis valsedlar utlagda i vallokalerna 2022, då har dem dessutom 4 år på sig att bygga upp en rikstäckande partiorganisation i hela landet. Dem kommer inte in riksdagen i år, det vet dem själva om också, det är 1% dem eftersträvar. Under åren fram till 2022 kommer dessutom många bli uteslutna ur SD (som vanligt) och dessa kommer då gå över till AfS runt om i kommunerna. Jag tror även att några av SD:s riksdagsledamöter som blir valda i år kommer gå över till AfS under åren fram 2022, troligtvis när de får veta att de inte kommer få stå med på SD:s framtida riksdagslista. Men som jag har sagt tidigare, får AfS under 1% i årets val så är dem borta till nästa… just saying. De som på fullaste allvar tror att AfS kommer in i riksdagen redan i år, får gärna motivera hur detta skulle gå till med tanken på opinionsläget?
Citera
2018-06-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
AfS mål är att få minst 1% i årets val så det får gratis valsedlar utlagda i vallokalerna 2022, då har dem dessutom 4 år på sig att bygga upp en rikstäckande partiorganisation i hela landet. Dem kommer inte in riksdagen i år, det vet dem själva om också, det är 1% dem eftersträvar. Under åren fram till 2022 kommer dessutom många bli uteslutna ur SD (som vanligt) och dessa kommer då gå över till AfS runt om i kommunerna. Jag tror även att några av SD:s riksdagsledamöter som blir valda i år kommer gå över till AfS under åren fram 2022, troligtvis när de får veta att de inte kommer få stå med på SD:s framtida riksdagslista. Men som jag har sagt tidigare, får AfS under 1% i årets val så är dem borta till nästa… just saying. De som på fullaste allvar tror att AfS kommer in i riksdagen redan i år, får gärna motivera hur detta skulle gå till med tanken på opinionsläget?

AfS mål är naturligtvis att komma in i Riksdagen detta valet. Inget annat.
Citera
2018-06-12, 17:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
AfS mål är naturligtvis att komma in i Riksdagen detta valet. Inget annat.

Det är dags för AfS att visa på allvar att målet är ett riksdagsinträde redan i år. Själv har jag mer och mer börjat tvivla på att 4 procent är möjligt i september då partiet inte alls agerar så resolut som jag hade förväntat mig. Jag brukar dock ha fel så vi får väl se.
Citera
2018-06-12, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är dags för AfS att visa på allvar att målet är ett riksdagsinträde redan i år. Själv har jag mer och mer börjat tvivla på att 4 procent är möjligt i september då partiet inte alls agerar så resolut som jag hade förväntat mig. Jag brukar dock ha fel så vi får väl se.

Jag tycker också att man hör alldeles för lite om/från partiet, tar dem valrörelsen på allvar ens? Jag har själv tänkt rösta på AfS men ligger dem långt under 1% i opinionen de sista veckorna innan valet så lägger jag min röst på något annat. Man måste kämpa för att komma någonvart, nu gör ju AfS ingenting känns det som. Någon enstaka bild då och då på Facebook och Twitter hjälper dem knappast in i riksdagen. Jag får en känsla av att dem inte bryr sig så mycket om hur det kommer att gå, jag hoppas dock att jag har fel!
Citera
2018-06-12, 18:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Jag tycker också att man hör alldeles för lite om/från partiet, tar dem valrörelsen på allvar ens? Jag har själv tänkt rösta på AfS men ligger dem långt under 1% i opinionen de sista veckorna innan valet så lägger jag min röst på något annat. Man måste kämpa för att komma någonvart, nu gör ju AfS ingenting känns det som. Någon enstaka bild då och då på Facebook och Twitter hjälper dem knappast in i riksdagen. Jag får en känsla av att dem inte bryr sig så mycket om hur det kommer att gå, jag hoppas dock att jag har fel!

Man siktar så klart på RD redan i år. Kommer man inte in är det som det är och 2022 som gäller. Vill inte svenska folket ha in dem är det de som bestämmer. Jag tror nog man gör allt man kan. Varför skulle man inte göra det? Dock kan man inte springa på alla bollar utan måste koncentrera sig och en del kräver säkert förberedelser och planering.

Hav förtröstan och ge aldrig upp!
Citera
2018-06-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard

Jag vill minnas, att någon presumtiv AfS-are skrev att det skulle hända en massa saker kommande (=denna) vecka. Sedan blev aktiviteten av allt att döma till större delen uppskjuten till Almedalsveckan, 1-7 juli...

...rätta mig gärna, om jag har fel!
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-06-12 kl. 19:14. Anledning: korr + korr
Citera
2018-06-12, 19:00
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Om det stämmer att de inte har några anställda och det bara är Kasselstrand och 2-3 till personer som jobbar heltid ideellt från nått kontor kan man ju inte förvänta sig nå jävla mirakel. Att skriva tal, planera torgmöten, få propagandamaterial tryckt, ägna sig åt smarta intriger gentemot SD, uppdatera sociala medier, bygga upp en minimal men stabil aktivistorganisation, podda osv tar ju en jävla massa tid om man ska hålla hög kvalitet i allt som görs. Det man kan kräva är väl att de riksdagspolitiker som gått över lägger manken till mer som Jeff Ahl verkar göra, sen behöver AfS förmodligen massvis med mellanchefer som styr upp enkel verksamhet enligt vissa centralt fastställda direktiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in