2018-06-12, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Är du synsk? Du talar om avsikt. Det är en tolkningsfråga liksom ifall det rör sig om hot eller inte.
Jag är inte mod så övetlämnar tilldom

Kan du koka ned vad du vill ha sagt till 3 konkreta meningar. Det är rätt bluddrigt som det är nu.

Bortsett från det så är vi alla subjektiva. Alla kommer anse att den andra började.
Må den som är fri från synd, kasta första stenen. ?

Den som skriker högst, har inte alltid rätt. ?

Lite för bluddrigt och komplicerat möjligtvis och nu ska jag försvåra det ännu mer gällande läsförståelse och förmågan att läsa längre texter, jag får ursäkta men det finns ju alltid andra människor som klarar av helheter och inte enbart kortfattad och rak beskrivning. Alla har inte autism här. (Så här bemöter jag översittare och mobbare, du får ursäkta att din attityd inte betyder ett dyft för den här individen).

http://kallearmobbad.se/citat-ur-faktabocker/
Senast redigerad av Ordmojlig 2018-06-12 kl. 01:04.
Citera
2018-06-12, 01:11
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kan du koka ned vad du vill ha sagt till 3 konkreta meningar. Det är rätt bluddrigt som det är nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Må den som är fri från synd, kasta första stenen. ?

Den som skriker högst, har inte alltid rätt. ?
Det där var två och jag ser inget bäring på topic.
Citat:
Lite för bluddrigt och komplicerat möjligtvis och nu ska jag försvåra det ännu mer gällande läsförståelse och förmågan att läsa längre texter, jag får ursäkta men det finns ju alltid andra människor som klarar av helheter och inte enbart kortfattad och rak beskrivning. Alla har inte autism här. (Så här bemöter jag översittare och mobbare, du får ursäkta att din attityd inte betyder ett dyft för den här individen). http://kallearmobbad.se/citat-ur-faktabocker/

Okey så du blev butthurt och förminskar och demoniserar mig på en gång. ålrajt.

Men kan du förklara då vad du menar som om jag vore efterbliven och autistisk, så kanske vi kan komma någonstans.

På 1 så är ingen fri från synd
På 2 så glömmer du bort att flashback är en publik anslagstavla, det är inte den som skriker högst som vinner, det är den som skriver bäst i publikens ögon och den kommer att bli tagen på allvar i fortsättningen.

Så kan du skriva lite bäst nu då så jag som svagsint förstår vad du vill ha sagt. Du valde ju ändå att skriva till just mig.
Citera
2018-06-12, 01:15
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Ah, då är jag med igen. Jag tolkade dig som att du höll med mig om att det var ett förtäckt hot.
Jag var villig att vrida på frågeställningen och se den från flera håll.
Citera
2018-06-12, 01:26
Medlem
Citat:
Det där var två och jag ser inget bäring på topic.

Okey så du blev butthurt och förminskar och demoniserar mig på en gång. ålrajt.

Men kan du förklara då vad du menar som om jag vore efterbliven och autistisk, så kanske vi kan komma någonstans.

På 1 så är ingen fri från synd
På 2 så glömmer du bort att flashback är en publik anslagstavla, det är inte den som skriker högst som vinner, det är den som skriver bäst i publikens ögon och den kommer att bli tagen på allvar i fortsättningen.

Så kan du skriva lite bäst nu då så jag som svagsint förstår vad du vill ha sagt. Du valde ju ändå att skriva till just mig.
Om du nu nödvändigtvis måste ha det kort och koncist. De andra var gällande det faktum att somliga menar sig få mängder extremare pm. Inte ok, oavsett ton i inlägg.

Jag kallade dig inte efterbliven utan sa att du krävde något som passade en autist (eller andra med funktionsnedsättningar). Annars borde rimligtvis en innebörd funnits i mitt tidigare inlägg. Annars får jag ursäkta mig med att jag har funktionsnedsättningar. Det vill säga, alla är inte lika här.

Klarar man inte text på ett forum kanske en chatt är bättre? Poängen är annars att förklara vad eller varför man säger något.

Publiken bryr jag mig inte ett skvatt om, då de knappast makes me shine.
Citera
2018-06-12, 01:45
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Finns ingen anledning att tvivla på de som ropar varg heller.

Inte ens de som har en agenda att ropa varg, vi sväljer allt som alla människor säger alltid.
Då säger jag att det är hittepå, eller är det vissa männisor som man inte skall tvivla på menar du?
Det är lågvattemärke på dig och hur du ständigt attackerar andra användare på personnivå istället för att hålla dig till sak. Du är obehaglig.

Folk får hotfulla pm och kvinnor får hotfulla pm just för att de är kvinnor, eller obehagliga sexuella pm för att vissa män här anser sig ha rätt att invadera i deras privata sfär på fb.
Det är någonting du:
1. Tycker att män har rätt till.
2. Tycker att kvinnor ljuger om.

Du vill inte se det men kvinnohatarna vill skrämma bort alla kvinnor (utom dig då) från fb
Citera
2018-06-12, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Folk får hotfulla pm och kvinnor får hotfulla pm just för att de är kvinnor, eller obehagliga sexuella pm för att vissa män här anser sig ha rätt att invadera i deras privata sfär på fb.

Kära du, på 450 inlägg har det inte dykt upp ett enda PM till en kvinna som har visat sig vara hotfullt just för att hon är kvinna.
Citera
2018-06-12, 07:12
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToxS
Nej, det är väl ingen som förväntar sig att någon ska samla skit på hög men avsaknaden av rapporteringar av alla dessa kränkande och hotfulla PM som kvinnorna på Flashback påstås få skickade till sig i så stor omfattning att de flyr från Flashback talar dock sitt tydliga språk. Problemet är troligtvis inte ens i närheten av att vara så stort som en del vill påskina och det betyder naturligtvis inte heller att det aldrig händer men PM som inte RP:as går helt enkelt inte att göra någonting åt oavsett. Man kan slänga bort så många PM om dagen som det är möjligt att hantera utan att det kommer att leda till någonting så länge de inte faktiskt RP:as.

Jag tror inte att det hjälper någon att rapportera kränkande PM och trakasserier så länge det inte handlar om mycket explicita hot. Flashbacks regler tillåter ju den här skiten, både i inlägg och PM. Vill man förhindra att användare tystas och jagas bort från forumet måste man skärpa reglerna. Någon annan lösning på problemet finns inte.
Citera
2018-06-12, 07:17
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Jag tror inte att det hjälper någon att rapportera kränkande PM och trakasserier så länge det inte handlar om mycket explicita hot. Flashbacks regler tillåter ju den här skiten, både i inlägg och PM. Vill man förhindra att användare tystas och jagas bort från forumet måste man skärpa reglerna. Någon annan lösning på problemet finns inte.
Men så länge problemet inte kan åskådliggöras, till exempel genom att admins får se hur de här PM:en ser ut, tror jag att det blir svårt att få gehör för kravet på skärpta regler.

Observera att jag inte påstår att användare som uppfattas som kvinnor inte får sådana här PM. Jag påstår att det krävs mer än blotta påståendet för att få med dem som inte får de här PM:en på tåget.
Citera
2018-06-12, 07:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Men så länge problemet inte kan åskådliggöras, till exempel genom att admins får se hur de här PM:en ser ut, tror jag att det blir svårt att få gehör för kravet på skärpta regler.

Observera att jag inte påstår att användare som uppfattas som kvinnor inte får sådana här PM. Jag påstår att det krävs mer än blotta påståendet för att få med dem som inte får de här PM:en på tåget.

Det är i så fall bara för admins att sätta sig ner och läsa trådarna i forumet. Personangreppen börjar ju där, och fortsätter sedan i PM. Det enda som skiljer ut PM är att regel 0.03 inte gäller där, så trollen behöver inte klistra på någon on-topic alibisnutt på sina personangrepp. Plus att risken för att någon annan användare ska rapportera trollet är obefintlig. Lite av en skyddad verkstad för troll, alltså.

Detta sagt, så vore det förstås bra om fler gjorde som Disciplina och postade exempel på personangrepp och hot i PM. Men jag förstår och respekterar de användare som inte spar sådan skit.
Citera
2018-06-12, 07:55
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Det är i så fall bara för admins att sätta sig ner och läsa trådarna i forumet. Personangreppen börjar ju där
Vilken sorts personangrepp är det du pratar om då? Jag är väl medveten om att inläggen i forumet är fulla av personangrepp, men jag har också vant mig vid att det hör till och brukar mest vifta bort dem. Är det personangrepp i allmänhet du tycker borde beivras, eller en särskild sort? Och i så fall vilken? Kan du ge exempel?
Citera
2018-06-12, 08:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Vilken sorts personangrepp är det du pratar om då? Jag är väl medveten om att inläggen i forumet är fulla av personangrepp, men jag har också vant mig vid att det hör till och brukar mest vifta bort dem. Är det personangrepp i allmänhet du tycker borde beivras, eller en särskild sort? Och i så fall vilken? Kan du ge exempel?

Jag anser att personangrepp borde beivras hårdare eftersom de används för att tysta andra användare och sabotera trådar om politiskt "obekväma" ämnen. Se mina inlägg i den här tråden för mer om detta:

(FB) Personangrepp/trakasserier förstör diskussionerna på Flashback

Men min poäng rörande PM var att persongrepp där ofta tycks vara en fortsättning på personangrepp i trådarna, och måste ses i det sammanhanget. Det torde vara svårt att komma tillrätta med problemet om man inte tar ett helhetsgrepp.
Citera
2018-06-12, 09:49
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Jag anser att personangrepp borde beivras hårdare eftersom de används för att tysta andra användare och sabotera trådar om politiskt "obekväma" ämnen. Se mina inlägg i den här tråden för mer om detta:

(FB) Personangrepp/trakasserier förstör diskussionerna på Flashback

Men min poäng rörande PM var att persongrepp där ofta tycks vara en fortsättning på personangrepp i trådarna, och måste ses i det sammanhanget. Det torde vara svårt att komma tillrätta med problemet om man inte tar ett helhetsgrepp.
Skall Flashback varna varenda användare som använder ord som idiot, hora och dylikt till en medlem men tillåta fula påhopp från dem som ej använder orden, men som ändå levererar personliga påhopp.
Då måste samhället för övrigt förbjuda individen att använda orden.Fängsla dem?
Tillåta en sorts kränkning men förbjuda reaktioner på kränkningar.
Med andra ord lägga lock på människors känslor. Ett så kallat politiskt korrekt samhälle.
Dömt att misslyckas. Angivarsamhälle.
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-12 kl. 10:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in