Citat:
Ursprungligen postat av
ToxS
Det var ju du som menade att avsikten [med det som sas] var att få Disciplina att sluta vara otrevlig [begränsa hennes yttrandefrihet delvis] och inte att sluta diskutera [begränsa hennes yttrandefrihet helt].
Jag menar att det saknar betydelse om avsikten var att begränsa helt eller delvis eftersom användare inte har rätt att begränsa andra användares yttrandefrihet på något sätt alls.
Att sluta eller inte sluta är ett fritt val, en konsekvensanalys är inte ett hot.
Om jag säger till dig (bortsett från att det inte är tillåtet, så det är hypotetiskt) o"m du inte slutar tramsa så kommer mod att varna dig för trams och off topic, det kommer inte vara jag för jag är inte mods (har inte tid att försöka bli det)" så begränsar jag inte din yttrandefrihet. Jag ger dig ett tips.
Den som skriver har lika lite koll över vad andra användare gör som jag har av vad mod gör, jag kanske har mer koll eftersom jag kan rapportera.
Citat:
Avsikten är att begränsa Disciplinas yttrandefrihet på ett otillbörligt sätt.
Det synes mig lite märkligt att försvara Ds kränkande yttrandefrihet genom att begränsa Anders Kullbergs yttrandefrihet.
jag ser inget sätt att definiera vad som är otillbörligt annat än utifrån språket.