2018-06-11, 11:22
Medlem
56ks avatar
Borde inte Marcus Berg vara den typen av anfallare Sverige behöver?
Kollar man på Sveriges anfallare de senaste åren så är det egentligen bara Zlatan som har ett bra målfacit i sina klubblag.
Även fast Marcus Berg spelar på en lägre nivå så är han en naturlig målskytt.
Att kunna skjuta hårt på träningen i ett La Liga/Ligue 1 lag är inget man bygger upp rutin och självförtroende på. Att göra många mål i officiella matcher från olika vinklar och positioner är något man tar med sig in i ett mästerskap.
Citera
2018-06-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla ni som tycker att Sverige är bättre utan Zlatan. Är det så att ett mål på fyra matcher är godkänt?

Vad krävs i VM för att det ska vara bättre utan Zlatan?

Med Zlatan i truppen hade vi inte tagit oss till VM, så det är redan bättre utan Zlatan.

Sen finns det ingenting som säger att Zlatan ens håller någon sorts godkänd nivå längre. Han gör lite mål mot Superettanförsvar, och folk beter sig som att det visar att han "håller". Man kan inte ignorera att han utöver målen är en ren börda för LA, och att han skämde ut sig mot League 1-motstånd innan flytten.

Ska Zlatan vara aktuell då ska även Magnus Eriksson vara aktuell.
Citera
2018-06-11, 11:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Med Zlatan i truppen hade vi inte tagit oss till VM, så det är redan bättre utan Zlatan.

Sen finns det ingenting som säger att Zlatan ens håller någon sorts godkänd nivå längre. Han gör lite mål mot Superettanförsvar, och folk beter sig som att det visar att han "håller". Man kan inte ignorera att han utöver målen är en ren börda för LA, och att han skämde ut sig mot League 1-motstånd innan flytten.

Ska Zlatan vara aktuell då ska även Magnus Eriksson vara aktuell.

Du glömde de två sista frågorna.
Citera
2018-06-11, 12:08
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Alla ni som tycker att Sverige är bättre utan Zlatan. Är det så att ett mål på fyra matcher är godkänt?

Vad krävs i VM för att det ska vara bättre utan Zlatan?

Det är väl normal nivå, med eller utan Zlatan inför mästerskap. Ett exempel: Titta på matcherna inför VM 2006 när våra anfallare höll god internationell nivå med Henke, Zlatan, Allbäck, Elmander (som gjorde det jävligt bra i Bröndy/Toulouse. 1 mål gjorda och dessutom 0-3 i röven i Dublin och 0-0 mot Finland, 1-1 mot Chile var facit i träningsmatcherna inför VM då.

Mästerskapen lever ju sina egna liv och jag är övertygad om att det kommer se bättre ut mot Sydkorea.
Citera
2018-06-11, 12:41
Medlem
Delokrats avatar
En sak jag har tänkt på är varför vi inte utnyttjar inläggen mer. Sveriges landslag är ju väldigt välväxt och mot motstånd som Sydkorea kommer vi ju vara livsfarliga i luften. Tänkte på det när jag såg matchen mot Peru, varje gång Augustinsson kom med inlägg så blev det med en gång farligt. Detta borde utnyttjas mer!
Citera
2018-06-11, 12:58
Medlem
Pastor Greens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delokrat
En sak jag har tänkt på är varför vi inte utnyttjar inläggen mer. Sveriges landslag är ju väldigt välväxt och mot motstånd som Sydkorea kommer vi ju vara livsfarliga i luften. Tänkte på det när jag såg matchen mot Peru, varje gång Augustinsson kom med inlägg så blev det med en gång farligt. Detta borde utnyttjas mer!

Det gick så långsamt att de inte kom upp i fler lägen? Får hoppas det går snabbare i VM då.
Citera
2018-06-11, 13:38
Bannlyst
Citat:
Tyvärr står de och inväntar att lägen ska dyka upp...och så blir det ett avvaktande duttande, till de blir av med bollen....ibland måste man faktiskt bara lyfta in den och jobba på andrakulan (kan ändå göras med kvalitet, så det behöver inte vara något dåligt, bara för att bryta av mönstret). Det gör att det - händer något - inte bara i den enskilda situationen utan också för matchen i stort. Allting som sker skapar en kedjereaktion, men när man inte startar upp något så blir det heller ingen sådan kedjereaktion.

Det såg - precis som på Lasse Lagos tid - väldigt ängsligt ut. Kanske fanns det en del alibitänk med i bilden....ajajaj....inte losa sin fina startplats här nu...eller riskera att skada bort sig från VM....och sedan när det står 3 poäng på spel så blir det nog ett annat scenario : )
Senast redigerad av Muttmousse 2018-06-11 kl. 13:45.
Citera
2018-06-11, 15:24
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Du, jag är helt övertygad om att Janne och gänget att snackat ihop sig om detta. Alla frispark-, hörn- och inkastvarianter sparar Sverige till VM i Ryssland. Finns ingen poäng med att avslöja allting i en träningsmatch.

Men ja, du har helt rätt. Vi måste definitivt utnyttja luftrummet mer, speciellt mot Sydkorea.
Citera
2018-06-11, 15:56
Medlem
FakeRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Du, jag är helt övertygad om att Janne och gänget att snackat ihop sig om detta. Alla frispark-, hörn- och inkastvarianter sparar Sverige till VM i Ryssland. Finns ingen poäng med att avslöja allting i en träningsmatch.

Men ja, du har helt rätt. Vi måste definitivt utnyttja luftrummet mer, speciellt mot Sydkorea.

Citat:
Rasister. Koreanerna är verkligen inte kortast i VM. Ska ni gå på längd är Mexico laget att "satsa på inlägg mot".

Förresten vet ni vilka ni låter som just nu?
Citera
2018-06-11, 16:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FakeRecords
Rasister. Koreanerna är verkligen inte kortast i VM. Ska ni gå på längd är Mexico laget att "satsa på inlägg mot".

Förresten vet ni vilka ni låter som just nu?
Du har ju helt rätt, sydkoreanerna låg inte speciellt långt efter Sverige. Det är mexarna (som Axén hade sagt) som vi ska satsa på!
Citera
2018-06-12, 15:28
Medlem
56ks avatar
Kunde inte kaptenen Andreas Grandqvist som spelar i Ryssland gått ut och hälsat på flickan och gett henne en matchtröja eller något liknande. Nej det där var sjukt oskönt av Sveriges landslagsledning.

En enda supporter med Sverigeflagga, 15-åriga Margot från Gelendszjik, välkomnade laget på flygplatsen.

– Jag gillar Sverige för Astrid Lindgren. Men jag kan egentligen inte så mycket om fotboll, säger hon.

Hon fick dock aldrig chansen att träffa spelarna som transporterades direkt från plattan i buss till lyxhotellet Kipinski där de kommer att bo och kommer att träna 19.00 i kväll.
Citera
2018-06-12, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Kunde inte kaptenen Andreas Grandqvist som spelar i Ryssland gått ut och hälsat på flickan och gett henne en matchtröja eller något liknande. Nej det där var sjukt oskönt av Sveriges landslagsledning.

En enda supporter med Sverigeflagga, 15-åriga Margot från Gelendszjik, välkomnade laget på flygplatsen.

– Jag gillar Sverige för Astrid Lindgren. Men jag kan egentligen inte så mycket om fotboll, säger hon.

Hon fick dock aldrig chansen att träffa spelarna som transporterades direkt från plattan i buss till lyxhotellet Kipinski där de kommer att bo och kommer att träna 19.00 i kväll.
Det gäller att hålla fokus på VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in