Citat:
Ursprungligen postat av
Lurigfax
Vilka lirare tror ni tackar för sig efter VM?
Spelare som hintat och är förutsägbara:
Berg, Toivonen, Granqvist samt Seb.
Med tanke på deras klubbsituationer och ålder är de rätt givna.
Sen kan jag faktikst se Durmaz, Lustig och Olsson tacka för sig med då spel efter VM är i Nationsleague och EM i åtanke. SÅ man spelar för 2 år framåt. Och endast Lustig är en startlirare av dessa. Så kan se Durmaz/Olsson känna att åldern, tiden och speltiden inte är värt det.
Så jag tror nästan 99% att de första 4 jag nämnde tackar och sen någon från de övriga 3. Rätt stor ombyggnad är att vänta faktiskt. Jansson är perfekt ersättare till Granen dock samt Krafth för en eventuel Lustig avhoppning. Så Defensiven känns tvärtrygg ett tag framöver.
Vad gäller anfallarsituationen.. jag hade verkligen velat se Quaison. Han är osvensk i spelet med. Ger oss ett tekniskt och kreativt alternativ utöver Forsberg med, även ifall det är längre fram. Synd han bara blev reserv.
Det ska bli skitkul att följa ombyggnationen faktiskt för nu har man en trygg tränare samt att grunden sitter och moralen är hög. Kan bli en smidig transition. Får hoppas bara våra spelare får mer speltid och rätt klubbval i sommar.