2018-06-10, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Jag har följt lite Toulouse i år och Toivonen har haft stora problem. Till skillnad från förra året fick han spela en del och var en ganska betydande spelare för laget, det gav även resultat i vårt VM kval inte minst mot Frankrike. Denna säsong har det varit långt ifrån samma visa. I vissa matcher har han inte ens fått plats i bänken, detta i ett lag som krigar för sin överlevnad i franska ligan. Det säger rätt mycket tycker jag.
Ja, jag säger inte emot dig att det går knackigt i klubblaget eller att han ens skulle vara en bra spelare.
Citera
2018-06-10, 22:21
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Ja, jag säger inte emot dig att det går knackigt i klubblaget eller att han ens skulle vara en bra spelare.

Sedan varför Axén yttrar sig så kan vi bara spekulera om, men man kan väl gissa på att stör han sig på Toivonen och ser honom en spelare som sänker laget just nu. Var väldigt mycket svarta fåret efter i studion. Men då är vi där återigen, om inte Toivonen vem ska spela? Försent för förändringar nu, det är bara att gilla läget egentligen.
Citera
2018-06-10, 22:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Toivonens brist på form är ett stort problem vare sig man vill eller inte. Axen nämnde snabbheten i och med att han knappast ville såga Ola längs fotknölarna så då drog han upp "snabbheten" på ett lite finare sätt. Uppenbarligen känner han liksom många andra som sett landskamperna att Toivonen är en akilleshäl just nu.

I matchen mot Peru var inte Ola sämre än Berg. Olsen, Ludde, Claesson och Ekdal var över godkänt medan de andra låg på godkänt.
Citera
2018-06-10, 22:33
Medlem
Lurigfaxs avatar
Vilka lirare tror ni tackar för sig efter VM?
Citera
2018-06-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

Självklart skall Toivonen i nuvarande form ställas utanför laget. Tror att bästa lösningen är att låta Forsberg och Berg bilda anfallspar,Claesson splar till vänster på mittfältet, samarbetar utmärkt med Augustinsson. Vi har bättre beställt med mittfältare än forwards så jag ser inga problem med att flytta upp Forsberg i anfallet.
Sen vill jag faktiskt helst se Kraft på högerbacken. Tycker Lustig utgör en säkerhetsrisk med sitt dåliga humör och vårdslösa spel
Citera
2018-06-10, 22:35
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I matchen mot Peru var inte Ola sämre än Berg. Olsen, Ludde, Claesson och Ekdal var över godkänt medan de andra låg på godkänt.

Håller med. Toivonen hade däremot en del sekvenser som inte var något vidare så han fick väl bli det svarta fåret denna gång.
Citera
2018-06-10, 22:59
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax

Granqvist, Larsson och Toivonen tror jag på. Den förstnämnda redan klar för sitt Helsingborg, de andra två är högaktuella för allsvenska klubbar. Alla tre ser ut att varva ner och då lutar det till att man även slutar i landslaget.

Alla andra ser ut att fortsätta. Möjligtvis Lustig och Berg som kanske känner att de börjar komma till åren men de lär väl vara de som visar vägen för de yngre. Lär fortsätta till EM 2020 om man nu lyckas ta sig dit.

Sedan är det svårt att veta hur det ser ut efter VM. Räkna med en del förändringar i och med att det är några som knackar på dörren till landslaget. Låt oss hoppas på en god utveckling för våra talanger ute i Europa, inte minst på anfallssidan.
Citera
2018-06-11, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Spelare som hintat och är förutsägbara:

Berg, Toivonen, Granqvist samt Seb.

Med tanke på deras klubbsituationer och ålder är de rätt givna.

Sen kan jag faktikst se Durmaz, Lustig och Olsson tacka för sig med då spel efter VM är i Nationsleague och EM i åtanke. SÅ man spelar för 2 år framåt. Och endast Lustig är en startlirare av dessa. Så kan se Durmaz/Olsson känna att åldern, tiden och speltiden inte är värt det.

Så jag tror nästan 99% att de första 4 jag nämnde tackar och sen någon från de övriga 3. Rätt stor ombyggnad är att vänta faktiskt. Jansson är perfekt ersättare till Granen dock samt Krafth för en eventuel Lustig avhoppning. Så Defensiven känns tvärtrygg ett tag framöver.

Vad gäller anfallarsituationen.. jag hade verkligen velat se Quaison. Han är osvensk i spelet med. Ger oss ett tekniskt och kreativt alternativ utöver Forsberg med, även ifall det är längre fram. Synd han bara blev reserv.

Det ska bli skitkul att följa ombyggnationen faktiskt för nu har man en trygg tränare samt att grunden sitter och moralen är hög. Kan bli en smidig transition. Får hoppas bara våra spelare får mer speltid och rätt klubbval i sommar.
Senast redigerad av znorlax 2018-06-11 kl. 00:15.
Citera
2018-06-11, 00:15
Medlem
snillet_1s avatar
Den svenska anfallssituationen ser verkligen fullständigt bedrövlig ut framöver.

Dags för Isak att gå till en klubb där han får spela. Asoro vet jag för lite om. Nötterna i tyska andraligan är inga att hoppas på. Ej heller ufot Strandberg.
Citera
2018-06-11, 00:33
Medlem
FakeRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den svenska anfallssituationen ser verkligen fullständigt bedrövlig ut framöver.

Dags för Isak att gå till en klubb där han får spela. Asoro vet jag för lite om. Nötterna i tyska andraligan är inga att hoppas på. Ej heller ufot Strandberg.
Finns hopp för Ishak. Nurnberg gick upp i år så man får hålla tummarna för att det bkir fortsatt succé i Bundesliga. En fysisk spelare med kraft som skulle vara klockrent som utgångspunkt i omställningar när man flyttar upp laget. Vi får se helt enkelt
Citera
2018-06-11, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Håller inte helt med. Jag gillar Isak, Asoro, Gyökeres, Ishak och Strandberg faktiskt. Strandberg har haft dippar men jag hoppas han jobbar upp sig nu med mycket speltid i mff.

Gyökeres har gjort det bra i superettan, ungdomslandslag och brightons ungdomslag så han verkar väldigt jämn i olika miljöer och någon att ha koll på.

Isak & Asoro är givna talanger så det är mest speltid man hoppas på där.

Ishak är riktigt bra i Nurnberg så hoppas de inte blir någon mer skada eller att de går åt helvete nu i BL.

Någon hoppas man blommar till iaf.
Citera
2018-06-11, 10:49
Medlem
bagarn29s avatar
Alla ni som tycker att Sverige är bättre utan Zlatan. Är det så att ett mål på fyra matcher är godkänt?

Vad krävs i VM för att det ska vara bättre utan Zlatan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in