Citat:
Ursprungligen postat av
Intrumpador
Sverige spelar väldigt defensivt inriktat och ingen förväntar sig att vi ska ha 20 målchanser per match och 4 mål. Däremot är det oroande om vi lyckas skapa 0-1 chanser per match. Det håller inte, särskilt inte med tanke på att vi har ganska dåliga forwards som inte kan konvertera dessa chanser tillräckligt ofta.
Finns andra lag som spelat ganska defensivt igenom turneringar som Grekland och Island, och de har haft bra mycket mer än en chans per match.
Jag vet inte hur statistiken ser ut vad gäller skapade målchanser under kvalet, men en jämförelse mellan oss och Island hade varit intressant.
Jag är dock av åsikten att Island har - eller hade åtminstone - något fler spetsspelare än oss. Detta är ju deras tveklöst främsta generation genom tiderna, medan vi kanske sitter inne på vår svagaste på årtionden.
Grekland - under Otto förmodar jag? - är inte riktigt jäfmörbara. En enorm dödgrävarfotboll med kontringsspel. Är tveksam om dom ens skapade många målchanser, utan att de snarare var väldigt effektiva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cents4
Toivonens brist på form är ett stort problem vare sig man vill eller inte. Axen nämnde snabbheten i och med att han knappast ville såga Ola längs fotknölarna så då drog han upp "snabbheten" på ett lite finare sätt. Uppenbarligen känner han liksom många andra som sett landskamperna att Toivonen är en akilleshäl just nu.
Jag känner inte igen mig i den tolkningen av Axéns uttalanden, och ser inte heller varför en oberoende expert skulle känna sig manad att skräda orden.