2018-06-10, 19:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Vem skulle annars ha fått den och vilka år? För mig är individuella utmärkelser inte viktiga inom en lagsport som fotboll, men det är inte "politiskt" att Zlatan fick Guldbollen så många ggr..

När "Ibra" var på topp, så var han rätt överlägsen individuellt sett, ungefär som att inte C. Ronaldo skulle få priset som Portugals bäste spelare, år efter år..

Sedan har jag haft kritik mot att det inte blivit några framgångar med landslaget, men då jämför jag också med våra största spelare i historien, inte med spelare i samma generation..

För mig kan de absolut största spelarna lyfta även i mästerskapen, göra sina lagkamrater bättre och dra med sig laget, men då jämför jag med världsklasspelare..

Att Zlatan inte förtjänade alla dessa guldbollar är rent nonsens, jösses..
Kimpa borde fått den 2011.
Citera
2018-06-11, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kimpa borde fått den 2011.

Där kan jag hålla med om att Källström absolut kunde fått den, viktigt mål mot Holland i avgörande kvalmatchen och mest assist i hela EM-kvalet, gjorde dock inte lika stort avtryck i sitt klubblag som Z..

Dock höll Kim tillräckligt hög nivå i Lyon för att vara aktuell det året, helt klart..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-11 kl. 06:27.
Citera
2018-06-11, 06:25
Medlem
Gillar ni Zlatan? Vad anser ni om hans personlighet?

När det gäller fotboll är han ett geni, men för övrigt verkar han vara lätt utvecklingsstörd. Men han kanske bara spelar dum för att han inte vet hur man uppför sig utanför gettot.

Några synpunkter på detta?
Citera
2018-06-11, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.C.
Gillar ni Zlatan? Vad anser ni om hans personlighet?

När det gäller fotboll är han ett geni, men för övrigt verkar han vara lätt utvecklingsstörd. Men han kanske bara spelar dum för att han inte vet hur man uppför sig utanför gettot.

Det är klart att vi inte pratar om någon med universitetsexamen ( som om det vore synonomt med intelligens), men vi snackar ändå om en som i värsta fall är medelsnittsintelligent när det kommer till fotbollsspelare. Om Zlatan var så IQ-befriad borde man inte komma på ett par exempel på hjärndöda grejer som han gjort? Och då menar jag inte att ta ett fult rött kort i en fotbollsmatch, ha ett ordval man inte gillar, undvika prata politik, eller använda uttjatade klyschor varje gång han står i en intervju. Ingetdera ovanligt för även folkkära fotbollsspelare.

Mycket av den svenniga kritiken av Zlatans intelligens är i grund och botten rätt så rasistisk, och att kritisera snubben för att han vet hur man uppför sig utanför gettot när han uppenbarligen är oerhört berest och medietränad är rätt så grundlöst.
Citera
2018-06-11, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.C.

Vad vill du att vi ska säga? Min synpunkt på detta är att du själv ger ett rätt osympatiskt intryck..
Citera
2018-06-11, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk
Det är klart att vi inte pratar om någon med universitetsexamen ( som om det vore synonomt med intelligens), men vi snackar ändå om en som i värsta fall är medelsnittsintelligent när det kommer till fotbollsspelare. Om Zlatan var så IQ-befriad borde man inte komma på ett par exempel på hjärndöda grejer som han gjort? Och då menar jag inte att ta ett fult rött kort i en fotbollsmatch, ha ett ordval man inte gillar, undvika prata politik, eller använda uttjatade klyschor varje gång han står i en intervju. Ingetdera ovanligt för även folkkära fotbollsspelare.

Mycket av den svenniga kritiken av Zlatans intelligens är i grund och botten rätt så rasistisk, och att kritisera snubben för att han vet hur man uppför sig utanför gettot när han uppenbarligen är oerhört berest och medietränad är rätt så grundlöst.

Beklämmande att rasism ständig ska kopplas ihop, i grund och botten är det hans beteende.
Citera
2018-06-11, 20:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Beklämmande att rasism ständig ska kopplas ihop, i grund och botten är det hans beteende.

Fast det har ju under lång tid visat sig vara ett rasande effektivt sätt att tysta meningsmotståndare på, så varför sluta nu?
Citera
2018-06-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast det har ju under lång tid visat sig vara ett rasande effektivt sätt att tysta meningsmotståndare på, så varför sluta nu?

Och Zlatan har ingen riktig kontakt med Sverige längre så han tror själv att det fungerar fortfarande. Han anser att det är svensk rasistisk media som är anledningen till att han inte kommer att spela i VM.
Citera
2018-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spilldmjolk

Såg du hans framträdande i tex Kimmel Show? Oerhört berest? Medietränad? Tillåt mig hånle. Dessutom behandlade Kungaparet som en jävla grottmänniska.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick

Till och med zlatten har fallit in i det. "Svenskar är rasistiska".

Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Och Zlatan har ingen riktig kontakt med Sverige längre så han tror själv att det fungerar fortfarande. Han anser att det är svensk rasistisk media som är anledningen till att han inte kommer att spela i VM.

Jag tror zlatten innerst inne är väldigt medveten om att oavsett hur mycket pengar han än har kommer han alltid vara den vulgäre zigenaren. Alla som är vänliga och trevliga mot honom nu gör det eftersom han är stenrik och "känd". Jag tror också att han känner att han utnyttjats av politiska skäl i svensk inrikespolitik och att han ridit på den vågen.
Citera
2018-06-11, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
...
Jag tror zlatten innerst inne är väldigt medveten om att oavsett hur mycket pengar han än har kommer han alltid vara den vulgäre zigenaren. Alla som är vänliga och trevliga mot honom nu gör det eftersom han är stenrik och "känd". Jag tror också att han känner att han utnyttjats av politiska skäl i svensk inrikespolitik och att han ridit på den vågen.
Tvärtom har han alltid varit härligt osvensk, och hyllats för det. Att pendeln nu slår tillbaka har han nog inte uppfattat eftersom han dels lever i en skyddad verkstad och dels inte i Sverige.
Citera
2018-06-12, 09:32
Medlem
BarryHeros avatar
Undrar vad t ex Aftonbladet tycker som gullat med Zlatan i över 15 år och sen får höra att de är rasister?
Citera
2018-06-12, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis

Här håller jag med, klart det finns rasism, men inte alls i den mängd som man försöker få det till..

Ja, det handlar om beteende, se på Zibanejad i hockeyn, som har en helt annan attityd.. Det är den stora indviduella skickligheten och invandrarbakgrunden de har gemensamt, men med den stora skillnaden att Zibanejad är en lagspelare som lirar för laget och dessutom har haft förmågan att vara bäst när det gäller i landslaget, både avgjort en JVM-final och nu senast tagit VM-finalen till förlängning, där vi sedan också vann..

Kurre Hamrin som är en gentleman beskrev det bra i en intervju om landslaget.. ""Ibra" spelade bara för sig själv och han såg till att resten av laget spelade för honom också"..

Självklart tycker Hamrin också att Zlatan är en bra spelare och säger att han håller honom som den bäste svenske spelaren under de senaste 20 åren..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-12 kl. 10:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in