Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-06, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Rättegångspodden har nu gjort en dokumentär om detta fall, del 1 av 2 finns ute nu.
Knappt så man orkar lyssna och fortsätta att älta denna hemska historia ännu mer, hela det här har svidit inombords.
Citera
2018-06-07, 03:21
Medlem
Sticky Fingazs avatar
Högst upp här på sidan hittar man senaste avsnittet gällande tova https://soundcloud.com/rattegangspodden
Citera
2018-06-07, 11:42
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Knappt så man orkar lyssna och fortsätta att älta denna hemska historia ännu mer, hela det här har svidit inombords.

Ja det har varit en tragisk historia, men man vill ändå höra Billy sitta och ljuga i rätten.

Slogs av tanken när jag lyssnade vilka raggare hans kompisar är när man hör dom prata, menar Jimmy bumbodumbo och den här fredrik eller vad han heter? Man hör hur låg intelligens det verkar varit i detta gäng.

Läskigt att höra Tovas föräldrar i rättsalen också
Citera
2018-06-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ja det har varit en tragisk historia, men man vill ändå höra Billy sitta och ljuga i rätten.

Slogs av tanken när jag lyssnade vilka raggare hans kompisar är när man hör dom prata, menar Jimmy bumbodumbo och den här fredrik eller vad han heter? Man hör hur låg intelligens det verkar varit i detta gäng.

Läskigt att höra Tovas föräldrar i rättsalen också
Diskussioner om tovas föräldrar har vi gått igenom flertalet gånger men det slutar inte slå mig att de kunde gjort saker och ting annorlunda så fort jag hör dom.

Man märker att sin dotter isolerar sig mer och mer och framstår som deprimerad, man vet att relationen till Billy har varit skakig, man misstänker att Billy slår henne och man får det sedan bekräftat utav Tova själv, trots detta släpper man iväg henne på en fest och kollar inte ens av med henne hur det är under kvällen? Håller ingen kontakt med någon utav tovas kompisar? Man har NOLL koll och vet inte ens om att tova är borta och ligger nu ligger död i en skottkärra förens man går och ska kolla till henne morgonen efter.

Nä, deras agerande gör mig förbannad även om det är enkelt att säga nu med facit i hand men kom igen, ett samtal till tova själv eller till någon kompis så hade hon möjligtvis fortfarande varit i liv.
Senast redigerad av ASAPROCKY 2018-06-07 kl. 13:33.
Citera
2018-06-09, 22:54
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Diskussioner om tovas föräldrar har vi gått igenom flertalet gånger men det slutar inte slå mig att de kunde gjort saker och ting annorlunda så fort jag hör dom.

Man märker att sin dotter isolerar sig mer och mer och framstår som deprimerad, man vet att relationen till Billy har varit skakig, man misstänker att Billy slår henne och man får det sedan bekräftat utav Tova själv, trots detta släpper man iväg henne på en fest och kollar inte ens av med henne hur det är under kvällen? Håller ingen kontakt med någon utav tovas kompisar? Man har NOLL koll och vet inte ens om att tova är borta och ligger nu ligger död i en skottkärra förens man går och ska kolla till henne morgonen efter.

Nä, deras agerande gör mig förbannad även om det är enkelt att säga nu med facit i hand men kom igen, ett samtal till tova själv eller till någon kompis så hade hon möjligtvis fortfarande varit i liv.

Nja att skylla Tovas död på föräldrarna är ett hån mot dom och det ska vi hålla oss ifrån, allt detta är Billys fel och det är han som ska straffas för detta..
Citera
2018-06-10, 00:45
Medlem
Citat:
Nja att skylla Tovas död på föräldrarna är ett hån mot dom och det ska vi hålla oss ifrån, allt detta är Billys fel och det är han som ska straffas för detta..
Inte påstått annat, klart allt ansvar ligger på Billy men lite sunt förnuft av föräldrarna är väl inte för mycket begärt.
Citera
2018-06-11, 00:51
Medlem
Ephedrines avatar
Efter jag hört rättegångspodden så kan jag bara säga att hon får skylla sig själv.
Citera
2018-06-11, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Efter jag hört rättegångspodden så kan jag bara säga att hon får skylla sig själv.

Du menar att ingen bör dömas för brott?
Citera
2018-06-11, 09:29
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Du menar att ingen bör dömas för brott?

Absolut inte!!
Klart han ska sitta inne.
Men det var inte en två tre fyra gånger hon fick stryk.
Det var en jävla massa gånger.

Tex hon fick stryk, åker hem för att äta middag sen åker hon tillbaka till honom bara för hon lovat
och får ännu mer stryk..
Citera
2018-06-11, 09:30
Medlem
tsgmtts avatar
Citat:
Absolut inte!!

Tex hon fick stryk, åker hem för att äta middag sen åker hon tillbaka till honom bara för hon lovat
och får ännu mer stryk..

Låter inte som du har en aning om vad som hänt, eller hur det kan vara i en parrelation när kvinnan inte kommer ur, för hon var rädd för att dö..
Citera
2018-06-11, 22:33
Medlem
Citat:
Låter inte som du har en aning om vad som hänt, eller hur det kan vara i en parrelation när kvinnan inte kommer ur, för hon var rädd för att dö..
Klart denna peron har gjort sig förtj av livslång inlåsn utan möjligh till ngn parole------slog tjejen flera ggr i huvet med hammare. Har absol fölrverk alla möjligh att leva fritt ute i samhället !
Citera
2018-06-12, 13:09
Medlem
Citat:
Absolut inte!!

och får ännu mer stryk..

Jo. Men att man får skylla sig själv betyder att man inte kan skylla på någon annan, vilket inte är sant här. Det finns en person som är ensam ansvarig och som kan beskyllas för hela situationen, och det är inte Tova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in