Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-12, 14:55
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Efter jag hört rättegångspodden så kan jag bara säga att hon får skylla sig själv.

Det är så fräscht att lägga över ansvar på andra parten här som psykiskt brutits ner under flera flera år. Fräscht.
Citera
2018-06-12, 16:13
Medlem
Citat:
Efter jag hört rättegångspodden så kan jag bara säga att hon får skylla sig själv.

Jag vet inte om du är allvarlig med din kommentar. Eller bara korkad.

Eller om du bara är ute efter en reaktion.

För det finns inget i detta fall, som gör att hon får skylla sig själv.

Har du någonsin vart i samma/liknande situation?
Lätt att säga hur man skall bete sig och göra i sådana situationer till andra.
Men om man byter plats med den drabbade så ändrar man nog uppfattning.

Man kan tycka att som vän och förälder till denna tjej, att dom borde gjort ALLT för att skydda henne från Bill*.
Men som sagt är nog lättare sagt än gjort.
Citera
2018-06-12, 22:50
Medlem
Citat:

Föreställer din bild en pöl av kiss? Passande i så fall.
Skriver man sånna saker du skriver får man också skylla sig själv om fel person blir provocerad. Hoppas du låser dörren om dig dygnet alla timmar, inte går och handlar, inte blinkar för vem vet vad som kan hända nu när du ev kan ha provocerat ngn? så du slipper skylla dig själv lilla pisspöl👍
Det är ju självklart ditt fel om ngt hämskt händer dig. Inte ska vi skylla på den lättprovocerade psykopaten då inte..
Citera
2018-06-12, 22:53
Medlem
Citat:
Håller med dig till viss del-------------ngt fel hos henne måste funnits då hon sök sig 1 pojkvän av denna typ !
Citera
2018-06-13, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deakpeasley
Håller med dig till viss del-------------ngt fel hos henne måste funnits då hon sök sig 1 pojkvän av denna typ !
Ligger felet hos det mördade offret och inte den psykiskt och fysiskt misshandlade, kontrollerande, svartsjuka och manipulerande mördaren Billy?

Käft på er båda två.
Citera
2018-06-13, 12:06
Medlem
tsgmtts avatar
Någon där uppe som vet hur Billys kompisar har det?
Citera
2018-06-13, 12:25
Medlem
skillad-banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsgmtt
Någon där uppe som vet hur Billys kompisar har det?

Vad jag förstått så är allt som vanligt. Ena har köpt hus för ett tag sen i Iggesund med sin flickvän.
Tycker det är konstigt att det accepteras så bra då dom ändå har ljugit osv.
Citera
2018-06-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillad-banan
Vad jag förstått så är allt som vanligt. Ena har köpt hus för ett tag sen i Iggesund med sin flickvän.
Tycker det är konstigt att det accepteras så bra då dom ändå har ljugit osv.
Alltså, det är ju inte toppen av den intellektuella näringskedjan vi har att göra med här.
Har ingen insyn i hur Iggesund ser ut men de grabbar som varit inblandade i denna soppan är ju whitetrash utan dess like, lite misshandel av frugan, någon våldtäkt och ett mord här och där är ingenting som bör göras alltför märkvärdigt.

Med det sagt så har jag svårt att se dessa kompisar vara särskilt poppis där de bor men någon med ordentlig koll får gärna komma med något mer korrekt, är själv mer förväntansfull över att läsa om Billys och hans första romans på kåken.
Citera
2018-06-13, 23:47
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Alltså, det är ju inte toppen av den intellektuella näringskedjan vi har att göra med här.
Har ingen insyn i hur Iggesund ser ut men de grabbar som varit inblandade i denna soppan är ju whitetrash utan dess like, lite misshandel av frugan, någon våldtäkt och ett mord här och där är ingenting som bör göras alltför märkvärdigt.
HAHAHA WTF? VET DU ENS NÅGOT OM IGGESUND KORKSKALLE VAD MENAR DU MED DET DU SKRIVER?

är själv mer förväntansfull över att läsa om Billys och hans första romans på kåken.
Han kommer ha mycket säkerhet tro mig inget kommer hända honom.
Citera
2018-06-14, 04:53
Medlem
Citat:

Hårda ord men det ligger något i vad du säger. Det personliga ansvaret som varje människa har försvinner inte bara för att man är ung. Eller tjej.
Citera
2018-06-14, 16:08
Medlem
TheDarkCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Hårda ord men det ligger något i vad du säger. Det personliga ansvaret som varje människa har försvinner inte bara för att man är ung. Eller tjej.
Håller med.
Citera
2018-06-14, 17:13
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASAPROCKY
Ligger felet hos det mördade offret och inte den psykiskt och fysiskt misshandlade, kontrollerande, svartsjuka och manipulerande mördaren Billy?

Käft på er båda två.

Jag är dock ff jäkligt brydd över hur kuklösa, svaga och mesiga hennes föräldrar var. Jag tycker de är medskyldiga till hennes död, faktiskt. Det är 2000-talet, det är inte möjligt att hela tiden gömma sig bakom: vi visste ingenting, vi anade lite, men visste inget. När jag lyssnade på Rättegångspodden idag kände jag direkt att hade det där varit min dotter, oj oj oj. Jag hade betalat HA för att spöa upp honom så han nästan dog. Jag hade ALDRIG kukat ur så överjävligt som hennes föräldrar. Hennes farsa....är han en man eller mask? Tillåta ngn röra sin SKOL-dotter på det sättet. Jag har svårt att sympatisera med föräldrarna, faktiskt. De lyfte inte ett finger under alla dessa år för att rädda henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in