2018-06-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det var bara någon som spekulerade att JG gömde dem i sin sommarstuga, och försökt stoppa denna trådsanning. Det är inte ens säkert att JG har sommarstuga.

OK, tack!
Citera
2018-06-10, 19:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Jag råkade läsa över en logg från L*na där jag får uppfattningen att hon högst troligen inte skulle ge sig ut i mörkret ensam för att hon hörde något som påkallade hennes uppmärksamhet.
Klistrar in del från den loggen som gör att jag får den känslan av att en random GM skulle vara helt väldigt osannolik i alla fall.

"Det blev en mycket kort cachingrunda efter kvällsbestyren. Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet. Avslutades med blåbärspaj på bär som plockats i samma skog några timmar tidigare. Tftc"

Nej jag tror inte heller på att hon skulle rusat ut för att kolla upp eller åtgärdat något skumt. Men kanske att någon gått in till henne för att länsa väska etc som kan hänga i hallen och hon blev överrumplad. Nu bor inte jag ens i samma län men i åtskilliga facebookgrupper av typen "Händer i (ortsnamn)" så varnas till och från att det uppmärksammats med påminnelser om att låsa dörren.
Citera
2018-06-10, 19:20
Medlem
Någon som vet hur UWs och LWs förhållande såg ut,
sista månaden ungefär, va dom osams bråkade dom eller
va det lugnt?
Citera
2018-06-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
Det är inte alla som låser om sig. Jag bor i en liknande stor stad som Örebro och min bror låser nästan aldrig efter sig om han ger sig ut en kortare stund ... hon kanske också resonerar att barnen är ju hermma och jag ska bara vara ute en kvart så jag skiter i att låsa ...
"Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor" låter ju inte som det är några större förberedelser utan lite mer hej och hå ...

Folk tänker ju olika så klart, men just det att barnen ligger
och sover skulle få mig å va extra noga med att låsa.
Citera
2018-06-10, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Någon som vet hur UWs och LWs förhållande såg ut,
sista månaden ungefär, va dom osams bråkade dom eller
va det lugnt?
Utåt sett såg det finfint ut. Delade ansvar för barn och umgicks. Åtminstone via sociala medier. Personer jag pratat med säger dock att verkligheten var en annan.
Citera
2018-06-10, 19:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legenda77
Jag råkade läsa över en logg från L*na där jag får uppfattningen att hon högst troligen inte skulle ge sig ut i mörkret ensam för att hon hörde något som påkallade hennes uppmärksamhet.
Klistrar in del från den loggen som gör att jag får den känslan av att en random GM skulle vara helt väldigt osannolik i alla fall.

"Det blev en mycket kort cachingrunda efter kvällsbestyren. Grannen fick följa med i mysbralla och tofflor som sällskap eftersom timmen var för sen för att jag skulle vilja vara ute själv här. Det är väl ett skit att behöva känna så?! Nåväl, inga busar kom och bråkade, utan rundan blev helt lyckad och mycket trevlig i sin enkelhet. Avslutades med blåbärspaj på bär som plockats i samma skog några timmar tidigare. Tftc"

Jesus Maria. Är det där på riktigt eller skojar du?
Citera
2018-06-10, 19:32
Medlem
Citat:
Men förra gången var ju timmen för sen för att hon skulle våga vara ute själv så det enda som är skillnaden vore att det var dagen innan födelsedagen ... men en speedad Lena (som någon härinne beskrev henne) kanske kände sig rastlös och ville göra av lite överskottsenerg ... Att hon slagit in paket tidigare är säkert inget hinder då ...

Hon var mitt i paketinslagningen! På bordet fanns presentpapper, sax mm samt oinslagna paket. Inte likt Lena alls ...
Citera
2018-06-10, 19:34
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Speciellt inte när det är som detta inlägget upprabblande av självklarheter.
Med hjälp av ditt intellekt och långa erfarenhet (jag citerar , om rättegångar) "Har varit på åtskilliga, och mitt yrke ingår det att läsa åtskilliga domar" slut citat så kanske ändå kan ana dig till att åklagare överhuvud taget intepläderat för SDs sak.
Huvudlöst att påstå något annat.

Det är nog du som inte riktigt har ordning i din byrå. Varför tjatar du om något jag inte har påstått, särskilt som det är något som inte finns anledning att dryfta (vad åklagaren i framtiden kan tänkas ta upp i sin plädering)?

Pläderat? Det har inte ens väckts åtal än mindre hållits huvudförhandling, det är där, i slutet av huvudförhandlingen, man håller pläderingarna. En häktningsförhandling är en ganska summarisk tillställning.

Åklagaren ska under förundersökningen beakta omständigheter som talar till den misstänktes fördel. Om sådana finns. Det är väl inte alltid det gör det även om det senare visar sig att bevisningen som talar mot den misstänkte inte räcker.
Visst finns säkert åklagare som slirar betänkligt i just detta. De två kanske mest kända fallen i svensk rättshistoria där Helin var åklagare, Styckmordsrättegången och åtalet mot Pettersson i Palmemordet kan väl åtskilligt ifrågasättas.

Men i detta fall finns inte tillräckligt med information för att det är rimligt att förutsätta att åklagaren bedrivit någon obefogad häxjakt mot MGM.

Stay bitter or get better. There's no other choice in life.
Du verkar inte ens förstå betydelsen av de ord du använder. Blåser det fritt mellan öronen på dig?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-06-10 kl. 19:46.
Citera
2018-06-10, 19:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Men detta låter ju väldigt intressant.
Nu vet jag inte alls hur det med geocache funkar... men om hon springer ut så sent en kväll med sällskap så är det ju precis SÅ det kan ha gått till.
Hon ger sig ut med SD sent en kväll efter kvällsbestyren eftersom hon inte vill gå själv och då blir de osams igen som i bilen men denna gång med dödlig utgång ...

Jag tror legenda driver med oss.

För det första det ringer det i alla promiskuösa klockor att dra ut en granne från kvarteret för det där.

För det andra så är hon skitdum.

För det tredje så antyder det att det finns en GM (annan än SD) där som hon fruktar, vilket är dumt det också.

För det fjärde kan det väl bara bra hon själv som lagt ut några cachar däromkring.

För det femte kan hon väl gröpa ut en källare på huset med klorna i stället och sen spela pingis och squash där eller ordna 200-meterslopp på rundbana.
Citera
2018-06-10, 19:41
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon var mitt i paketinslagningen! På bordet fanns presentpapper, sax mm samt oinslagna paket. Inte likt Lena alls ...

Men på något sätt försvann hon ändå från sitt hus, hur olikt henne det än var ...

Så det finns förstås olika alternativ:

Någon lyckades röva bort henne utan att sovande barn eller grannar vaknade

Någon slog ihjäl henne inne i huset där barnen sov utan att barnen vaknade ...

Hon gjorde som hon bevisligen tidigare gjort och skrivit om, stack ut på geocaching sent med en kompis (SD?) blev osams och blev dödad

finns säkert andra möjligheter också .. men jag tyckte det var väldigt intressant det hon skrev i sin blogg

PS Ska tillägga att jag kan inget om geocaching, så det är ju möjligt att det inte var möjligt vid tidpunkten för hennes försvinnande ....
Citera
2018-06-10, 19:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Grannen måste nästan vara HD?

Möjligtvis då
Citera
2018-06-10, 19:43
Medlem
matsqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror legenda driver med oss.

För det första det ringer det i alla promiskuösa klockor att dra ut en granne från kvarteret för det där.

För det andra så är hon skitdum.

För det tredje så antyder det att det finns en GM (annan än SD) där som hon fruktar, vilket är dumt det också.

För det fjärde kan det väl bara bra hon själv som lagt ut några cachar däromkring.

För det femte kan hon väl gröpa ut en källare på huset med klorna i stället och sen spela pingis och squash där eller ordna 200-meterslopp på rundbana.

Ja, du kan ha rätt förstås, får inte glömma att detta är flashback ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in