Citat:
Ursprungligen postat av
Vinicius
Håller fullständigt med i ditt inlägg. Det är nog sjukt svårt att driva en valkampanj men det finns några områden jag tycker att AFS kan förbättra sig på.
1. De måste göra sig kända bland så många som möjligt (även bland dem som inte kan tänka sig rösta på partiet). Detta åstadkommer man bäst genom radikala uttalanden eller kampanjer som ger utslag i gammelmedia (det var så skurtmemes blev mer allmänt kända).
Det är som klassisk försäljning.
Du ringer 100 samtal, varav 20 st kanske blir möten och av dem 20 blir kanske 4 affärer.
Bara för att kärnan av redan trogna väljare är f.d. medlemmar i Sverigedemokratisk ungdom samt andra sverigedemokrater och identitärer...så räcker inte det.
Man måste nå ut till t.ex. alla som röstar på SD men inte gillar deras fetish för folkhemmet och deras vänsterpolitik.
Citat:
2. Satsa på alla de som röstar på SD idag (både de som är nöjda och missnöjda med SD:s politik). Detta genomförs bäst genom att synas i de kanaler som dessa väljare använder sig av såsom alternativmedia och poddar. Satsa på att marknadsföra sig och sina kandidater i alternativmedia/poddar, ge köttben till producenterna i utbyte (mot att de säljer ut sig).
Ja, som jag och andra givit exempel på i tråden.
Citat:
De som står och väger kan övertygas att rösta AFS om de inser att en röst på ett parti som inte kommer in i riksdagen inte är en bortkastad röst. Tror många blir avskräckta att det ska bli bortkastade röster. Detta är en knäckfråga för AFS.
Jag tror att det mediaexponeringen, eller bristen på det och språkbruket är det mest akuta problem de har.
De borde studerat Scott Adams i detalj och hans råd under Trumps valkampanj.
Samt som tidigare nämnts förberett för intervjuer med flera kända yuotubers på högerkanten direkt efter deras lanseringen av partiet och även skapat egna kanaler, egna sygga videos m m.
Det känns som det tåget gått.