Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Nej, det håller jag inte med om. Det skulle också förvåna mig mycket om inte AFS välsignas med donationer från Lega och FPÖ som respons på sitt deltagande.

Ändock: en stor majoritet har ingen aaning om vad AfS är. Och så verkar det förbli under mycket lång tid framöver. Vad nyttar en massa cash, om man inte kan använda dem rätt?
Citera
2018-06-10, 00:10
Medlem
Kwatos avatar
Pengar är den näst viktigaste resursen för ett parti i en valrörelse, förutsatt att pengarna används rätt. Den största resursen är gräddfil till media.
Citera
2018-06-10, 00:13
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Titta på detta!!!!!

Vad är detta?

https://www.youtube.com/watch?v=rP0EVvXLliY

Jag vill verkligen att AFS lyckas men detta håller inte.
Citera
2018-06-10, 00:18
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Jag är nog den som har kraxat mest och längst om det här och i grunden är nog läget oförändrat sedan jag först yppade min oro. Efter lite uppmärksamhet kring lanseringen och avhoppen så var det helt tyst i nästan en månad. Det blev lite bra exponering i anslutning till torgmötena men det var två veckor sedan. Rysslandsresan nyligen fick lite uppmärksamhet också. Min spontana känsla är att läget är näst intill oförändrat. En ganska stor majoritet av den svenska befolkningen har nog fortfarande aldrig ens hört talas om Alternativ för Sverige.

Jag sa då att det primära var att få ut namnet och etablera varumärket AfS. Innehållet är mindre viktigt i början, det är namnet som måste ut först, precis som när en ny läsk ska lanseras. Min bedömning är att detta inte har skett ännu. Det måste dock ske och helst i förrgår.

När TV4 lanserades körde man 6 månader i sträck en kampanj. TV4 - en del av Sverige.

Det var endast namnet TV4 man ville få ut. Frågan är bara hur kan AfS göra det? Man har inte tillgång till medias kanaler eller miljoner i kassan. Att lägga ett blad hos miljoner hushåll kostar lika mycket. AfS har världens bästa produkt men få känner till den. Money talks.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-06-10 kl. 00:26.
Citera
2018-06-10, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
När TV4 lanserades körde man 6 månader i streck en kampanj. TV4 - en del av Sverige.

Det var endast namnet TV4 man ville få ut. Frågan är bara hur kan AfS göra det? Man har inte tillgång till medias kanaler eller miljoner i kassan. Att lägga ett blad hos miljoner hushåll kostar lika mycket. AfS har världens bästa produkt men få känner till den. Money talks.

De har ju flera yrkespolitiker inom AfS. Det borde de ha räknat ut innan de startat partiet.
Citera
2018-06-10, 00:36
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
När TV4 lanserades körde man 6 månader i sträck en kampanj. TV4 - en del av Sverige.

de enda dom kan göra är att provocera provocera provocera dom måste köra på hårt här med hård nationalism
när dom här 9000 afghanerna fick amnesti varför gick man bara inte till medborgarplatsen direkt där allt började och bara körde med en megafon och ut på Twitter och Facebook med de live

här kan de inte finnas något annat än att göra de så stort och jävligt dra in vänstern se till att de blir
upplopp säger man sig vara i mot etablissemanget då kör man fult och smutsigt tills alla vet att man finns
Citera
2018-06-10, 00:46
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
de enda dom kan göra är att provocera provocera provocera dom måste köra på hårt här med hård nationalism
när dom här 9000 afghanerna fick amnesti varför gick man bara inte till medborgarplatsen direkt där allt började och bara körde med en megafon och ut på Twitter och Facebook med de live

här kan de inte finnas något annat än att göra de så stort och jävligt dra in vänstern se till att de blir
upplopp säger man sig vara i mot etablissemanget då kör man fult och smutsigt tills alla vet att man finns

Vad jag vet har alla arbeten att gå till förutom Gustav som kör helt på AfS till valet.
Citera
2018-06-10, 00:53
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Jag vill verkligen att AFS lyckas men detta håller inte.
en sakt som har slagit mej är att Gammelmedia har lärt sig att inte vara nyttiga nyttiga idioter
dom har lärt sig från NMR tillställningar i Gbg bland annat
AFS är på ett sätt tvingade att leva på alternativ media och nationalister och de funkar upp till en viss gräns men ska du nå de stora massan så måste du in i Gammelmedia och där kommer dom aldrig att släppa in AFS frivilligt
men de finns sätt vi lever i ett media med snabba clickbait där yta trumfar innehåll som ja sa
provocera och skandera tvinga Gammelmedia att skriva om AFS spelar roll om va dom skriver men bara att dom skriver om AFS
Senast redigerad av Doomush 2018-06-10 kl. 00:58.
Citera
2018-06-10, 00:55
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Vad jag vet har alla arbeten att gå till förutom Gustav som kör helt på AfS till valet.
även på en lördag ? här får de inte finnas något rum för att inte köra nordisk ungdom vet hur man ska köra Gustav och grabbarna har en del att lära av dessa gossar
Citera
2018-06-10, 01:54
Medlem
Doomushs avatar
En sak som just nu slagit mej apropå varför AFA och antifascisterna inte kraftsamlar mot AFS och de är nog dom inte ska bli nyttiga idioter som AFS kan peka på och utnyttja här de tystnad från media och vänstern
Efter valet blir de nog våld och smutskastning som vanligt
Citera
2018-06-10, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det känns inte bra det här. Inte bra alls.

Tre månader kvar och jag ger AFS marknadsstrategi och mediaexponering Icke Godkänt.
Det här räcker inte.
Det räcker inte med en stor helsida i Metro för 3 månader sedan.
Det räcker inte med ett kort reportage på alal nyhetskanaler när partiet lanserade tidigare i år.
.

Nu kommer någon säga att det gjort mycket mer än så. Nej, detta är vad som nått utanför den innersta kretsen av oss som är aktiva i den här tråden och det räcker inte.

År 2018 har vi flera sociala mediakanaler. Att inte utnyttja det är under all kritik.

Håller fullständigt med i ditt inlägg. Det är nog sjukt svårt att driva en valkampanj men det finns några områden jag tycker att AFS kan förbättra sig på.

1. De måste göra sig kända bland så många som möjligt (även bland dem som inte kan tänka sig rösta på partiet). Detta åstadkommer man bäst genom radikala uttalanden eller kampanjer som ger utslag i gammelmedia (det var så skurtmemes blev mer allmänt kända).

2. Satsa på alla de som röstar på SD idag (både de som är nöjda och missnöjda med SD:s politik). Detta genomförs bäst genom att synas i de kanaler som dessa väljare använder sig av såsom alternativmedia och poddar. Satsa på att marknadsföra sig och sina kandidater i alternativmedia/poddar, ge köttben till producenterna i utbyte (mot att de säljer ut sig).

3. Arbeta ihärdigt för att få personer som överväger att rösta AFS att göra detta. Genomförs på samma sätt som under punt 2, men det går även att änvända egna kanaler på yt, fb, twitter osv för detta. Dessa kanaler når de redan ”frälsta” alternativt de som står och väger.

De som står och väger kan övertygas att rösta AFS om de inser att en röst på ett parti som inte kommer in i riksdagen inte är en bortkastad röst. Tror många blir avskräckta att det ska bli bortkastade röster. Detta är en knäckfråga för AFS.
Citera
2018-06-10, 07:03
Medlem
MrSkargards avatar
Jag tycker att den senaste diskussionen i tråden har varit bra och att en del av den kritik som framförts i den framstår som befogad. Alternativ för Sverige måste börja synas och uppmärksammas mer om ett bra valresultat ska bli aktuellt. Jag förutsätter dock att partiledningen inser detta och att flertal utåtriktade och smarta aktioner kommer att gå av stapeln inom kort. I annat fall så får väl vi som gnäller i den här tråden ta över organiseringen av valkampanjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in