Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet

Mellan tummen och pekfingret talar vi om 1 miljon utomeuropéer + 200 000 illegala som inte syns i någon statistik sedan år 2000.

Lägg till alla som kommit från iaf 1970-talet och framåt också och all deras avkomma. Då förstår man snabbt att det inte finns mer än max ca 6 miljoner etniska svenskar i Sverige trots att vi är ca 10 miljoner invånare i landet.

Totalt invandringsstopp och massåtervandring är det enda som gäller.
Citera
2018-06-09, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
För att vända opinionen så måste man hela tiden flytta fram positionerna, annars stannar det av och vi fastnar. "Rätt läge" för hårdare retorik och politik kommer aldrig att komma om man inte aktivt arbetar för det. Större delen av befolkningen är inte redo för AfS retorik IDAG, men för att komma dit så måste man börja. Jag har väldigt svårt att se att AfS retorik skulle leda till ett bakslag för invandringskritiken, tvärtom så är den lagom hård för att provocera och "trappa upp" debatten samtidigt som den inte går att vifta bort med rasist- eller nazistkortet (vilket iofs sällan fungerar idag).

Vilka aktiva inom AfS sitter och vrålar framför TV:n menar du?

Går man för snabbt fram så förlorar man allt och det är något som AfS och dess inavlade väljare inte begriper. Nej större delen av befolkningen är inte redo för AfS retorik idag. Det är knappt så de kan acceptera SD idag, det går framåt men det är en bit kvar.

Deras väljare.
Citera
2018-06-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Går man för snabbt fram så förlorar man allt och det är något som AfS och dess inavlade väljare inte begriper. Nej större delen av befolkningen är inte redo för AfS retorik idag. Det är knappt så de kan acceptera SD idag, det går framåt men det är en bit kvar.

Deras väljare.
"Med för snabbt fram" så menar du att vår retorik är för hård och vårt partiprogram för radikalt? Vad blir vi om vi filar av alla kanter så det blir en mjuk len msm-mediaboll? Jo, Jimmie Åkessons pungkula.

Vi SKA och måste profilera oss. Om vi eventuellt tappar organisk tillväxt i början så är det faktiskt underordnat för när skiten träffar fläkten så stänker det tillbaka på partiet som då har blivit en blek kopia av originalet SD .
VI är vårt eget original! Vi är ensamma om att högst upp på listan så SKALL vi granska samtliga 1.6 miljoner uppehållstillstånd som utfärdats sedan 2000 OCH skall skicka hem dem som har falska papper! Vi ruckar inte en jävla millimeter på det!

VI är inte intresserade av att låta msm-media smeka våra pungkulor. Vi har tiden för oss, folket kommer att vakna och inse att de blivit blåsta av Heja Jimmie och hans kriminella anhang. DÅ står vi kvar som det enda alternativet, obesudlade och minst lika förbannade på etablissemanget som innan.
Citera
2018-06-09, 22:21
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Deras väljare.

Vilken tur då att du som omnipotent mästarstrateg finns.

Dina "tips från coachen" har noterats av alla "inavlade". Sen tåls det ju att funderas på varför du vill ge ut dina strategiska tips? Du inte behöver oroa dig för dom om ingen är redo för deras retorik.

Och om de ska anpassa sin retorik och politik till något ej fungerande så finns det ju ingen mening för dom att existera.

Folk var inte redo för SD heller, men här står vi idag.

För att avsluta, så måste ju någon vara först när ny mark ska brytas. Och någon måste ju vara först med att peka på och visa att det finns ett alternativ. Hur ska folk annars veta?

Mvh

Den inavlade
Citera
2018-06-09, 22:26
Medlem
Kwatos avatar
När valet 2022 går av stapeln så kommer en majoritet av väljarna att ha utländskt påbrå. Då behövs SD som ett parti för okränkta, proeuropeiska utlänningar. AFS behövs för svenskarna.
Citera
2018-06-09, 22:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Lägg till alla som kommit från iaf 1970-talet och framåt också och all deras avkomma. Då förstår man snabbt att det inte finns mer än max ca 6 miljoner etniska svenskar i Sverige trots att vi är ca 10 miljoner invånare i landet.

Totalt invandringsstopp och massåtervandring är det enda som gäller.

Mitt svar försvann men jag håller med i allt.
Citera
2018-06-09, 22:49
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det känns inte bra det här. Inte bra alls.

Tre månader kvar och jag ger AFS marknadsstrategi och mediaexponering Icke Godkänt.
Det här räcker inte.
Det räcker inte med en stor helsida i Metro för 3 månader sedan.
Det räcker inte med ett kort reportage på alal nyhetskanaler när partiet lanserade tidigare i år.
Det räcker inte med torgmöten, som visas av några få med dålig kameravinkel och ingen redigering överhuvudtaget.
Det räcker inte med några tweets från Kasselstrand lite här och då.
Eller ladda upp inför Almedalen.
Det här räcker inte.

Nu kommer någon säga att det gjort mycket mer än så. Nej, detta är vad som nått utanför den innersta kretsen av oss som är aktiva i den här tråden och det räcker inte.

År 2018 har vi flera sociala mediakanaler. Att inte utnyttja det är under all kritik.

Var är alla chockerande uttalande som hade lett till medial uppmärksamhet?

Det här räcker inte.

Jag vill dock ge min uppskattning till Jeff Ahl som är aktiv här på FB och tvekar inte komma med utlåtande på Twitter som kan verka kontroversiella för somliga.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-06-09 kl. 22:58.
Citera
2018-06-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Som sagt, inget facit. Huvudsaken det ör rättsäkert. En person ska få sin chans i en rättegång. Det är det viktiga.

Ur ett svenskt perspektiv så är det faktiskt inte så viktigt. Vi har ju i praktiken ingen rättssäkerhet alls i Sverige idag, år 2018, vilket bl.a. otaliga hmf-domar och censuren mot AfS visar.

Det som är viktiigt är att så många berikare som möjligt försvinner från Sverige. Alla vet ju redan att de inte borde vara här och att de inte hade släppts in om inte den folkfientliga regimen hade släppt in dem. Det är historiskt och moraliskt fel att de är här. Vi har rätten på vår sida.

För AfS handlar det mest om att förmedla en bild av legitimitet och seriositet, så visst bör man stifta nya lagar och hålla på. Man bör dock inte handikappa sig själv i kampen mot en fiende som inte följer några regler.
Citera
2018-06-09, 22:57
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg

Tre månader kvar och jag ger AFS marknadsstrategi och mediaexponering Icke Godkänt.
Det här räcker inte.
Det räcker inte med ett kort reportage på alal nyhetskanaler när partiet lanserade tidigare i år.
Det räcker inte med torgmöten, som visas av några få med dålig kameravinkel och ingen redigering överhuvudtaget.
Det här räcker inte.

Nu kommer någon säga att det gjort mycket mer än så. Nej, detta är vad som nått utanför den innersta kretsen av oss som är aktiva i den här tråden och det räcker inte.

År 2018 har vi flera sociala mediakanaler. Att inte utnyttja det är under all kritik.

Det h'r räcker inte.

Jag förstår din frustration vilket betyder att du bryr dig och vill väl. Kan du konkretisera mer exakt vad man borde göra skulle det vara till hjälp.
Citera
2018-06-09, 22:59
Medlem
-Mystics avatar
Citat:

Det här räcker inte.
Det här räcker inte.

Det h'r räcker inte.

Måste erkänna att jag håller med i det mesta, är främst kritiskt till hur dåligt exponeringen av deras torgmöten var, en live stream där någon går runt och filmar med en mobil i vertikalt läge. De sköter sig utmärkt på Twitter, men tyvärr är det främst en kanal för de som redan är frälsta likt mig själv.

Återstår att se hur de ska hantera Almedalen och framåt, nummer ett är att göra ett mycket bättre jobb med allt som rör deras videomaterial. Det är inte så mycket en kostnadsfråga, det går att fixa sånt relativt billigt.

Kommer ihåg från Trumps valrörelse att varje "rally" blev väldigt bra exponerade av diverse kanaler, främst på Youtube, det räckte mycket långt.

Tror också att hela Rysslandsresan var onödig, ingen ide att börja knyta kontakter med Europeiska partier innan man ens har deltagit i ett val. Hade varit bättre att använda dom pengarna för den inhemska kampanjen.
Senast redigerad av -Mystic 2018-06-09 kl. 23:01.
Citera
2018-06-09, 23:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag förstår din frustration vilket betyder att du bryr dig och vill väl. Kan du konkretisera mer exakt vad man borde göra skulle det vara till hjälp.

Deras strategi verkar vara torgmöten nu när vädret är bättre och Almedalen.

De borde ha satsat all in på Twitter och Youtube med en gång de lanserade partiet i våras.
Att vänta till Almedalen, eller som Kasseltrand sa, risken kan bli att man tappar i nyhetsvärde om man syns för tidigigt. Det uttlande förstår jag inte alls.
Visst, etablerade partier måt börja sin valtåg vid Almedalen. Men ett helt nytt parti som AFS måste synas varje dag under månader i sträck.

Tänk på att Bert Karlsson och Greven var kända innan de hoppade och startade Ny Demokrati.

Ingen, ingen vet vilka Kasseltrand, Ahl och Hahne är.

Jag förstår inte varför man inte planerat bättre och satsat mer på Yotube och Twitter samt chockerande uttalande som retar gallfeber på vänstern.
De satte klistermärken på Södermalm i våras...jaha???

Kasseltrands videblogg är urusel. Tråkig och grått.
https://www.youtube.com/watch?v=HRLoX9sAA1A
Poddsatsningen når inte ut till annat än redan frälsta.
Citera
2018-06-09, 23:10
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Deras strategi verkar vara torgmöten nu när vädret är bättre och Almedalen.

De borde ha satsat all in på Twitter och Youtube med en gång de lanserade partiet i våras.
.

Deras YouTube kanal har blivt avstängt ifrån att ladda upp mer, dock så kan man ju kringå detta genom att starta nya kanaler, dock så får det inte samma genomslagskraft.

På Twitter så tycker jag som sagt att AfS sköter sig utmärkt, tyvärr är den än tämligen liten plattform jämfört med Youtube/Facebook, speciellt i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in