Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Jag vet inte, om du sitter fem på morgonen en söndagsmorgon och desperat googlar AfS:are för att pussla ihop något som stämmer med din tes så kanske det är du som är den mindre personen, och inte den du hånar? Det är ju en möjlighet.

Att personer i AfS' partistyrelse tidigare haft olika poster inom SD och SDU står inte i motsättning till att de de facto gjort annat än att arbeta med politik och är både välutbildade och framgångsrika inom sina respektive yrken. Du får nog jobba lite hårdare om du ska misskreditera dem.

Ser för övrigt att du i en annan tråd med näbbar och klor försvarar att Stefan Löfven visst jobbat som svetsare och säger att du funderar på att rösta på sossarna i det kommande valet... Kör hårt.

Fem på morgonen varierar ju som bekant mellan olika tidszoner. Jag förstår heller inte riktigt vartifrån du fått intrycket att jag "desperat" sitter och gör någonting. Som jag påpekat ovanför är det ganska uppenbart att afs gemensamma nämnare är att de har gjort karriär inom sdu/sd. Den jag citerade tycker uppenbarligen att det vida överglänser ett riktigt jobb, följt av en karriär i fackföreningsrörelsen, följt av en motvillig nominering till partiledare och statsminister. Jag tycker annorlunda. Känns det jobbigt för dig?
Citera
2018-06-09, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har skrivit om det här. Och ja, jag kan belägga varenda påstående i inlägget.

Att de är toppstyrda är ju inget nytt, det är alla partier i Sverige.
Att klaga på det mesta av det andra är att inte förstå hur svensk politik och det svenska folket fungerar i politiska frågor.

"* SD:s ledning består av människor som är villiga att ljuga för och manipulera partiets medlemmar och väljare.

* SD:s ledning värdesätter inte beslut tagna av Landsdagarna (medlemmarna) utan anser sig ha rätt att ändra på dessa beslut lite hursomhelst."

Vad syftar på där?

Det enda jag kan hålla med om är det här "* SD har släppt in ideologiska avvikare som just nu lägger grunden för en framtida vänsterliberal makeover. "

Att man släpper in F! och Mp människor som väljer att byta partier är rent av farligt. Man har även en del Islam apologeter i partiet numera och det oroar mig. Men sett till deras politik så gör dom vad de måste för att kunna mjuka upp folk inför hårdare retorik i framtiden.
Citera
2018-06-09, 07:28
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det kommer finnas gott om frivilliga till tjänstgöring i återvandringsmilisen.

Ah. En folkpöbel alltså. Det här låter ju bara mer och mer realistiskt.
Citera
2018-06-09, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Du har rätt i sak. Alternativ för Sverige är i stort sett gamla SDU, och före Jimmie Åkesson slängde ut dem, så hade de någon brun iranier med i SDU på den tiden det begav sig, så med det i åtanke, att AfS skulle vara värsta strikta rastribalister är nog lite önsketänkande från vissa här i tråden. Det är möjligt att AfS är något striktare än SD i rasfrågan, men det känns mer som valfläsk nu inför valet, och särskilt när de försöker komma in i riksdagen, så försöker de framstå som extra strikta, principfasta, idealistiska, osv, och så är det ju alltid med små partier, och sedan när de försöker växa så blir de mindre "by the book" så att säga. Och jag tror inte att AfS kommer vara ett undantag sett till det mönstret. Även Jimmie Åkesson var mer radikal förr, när SD inte var med i riksdagen och även i början när SD precis hade kommit in i riksdagen osv. Nu tror jag absolut inte att AfS kommer att komma in i riksdagen det här valet, men om vi ponerar att de faktiskt gör det så är jag övertygad om att de kommer att bli mjukare/liberalare kring raskraven för medborgarskap osv. Om inte annat för att växa/röstfiska, och helt enkelt för att svennebanan överlag är mycket liberal och verkligen inte vill slänga ut precis alla icke-skandinaver (hade så varit fallet, då hade aldrig sjuklövern kunnat bedrlva den extremliberala massinvandringspolitiken som de har gjort under årtionden, om nu genomsnittsvenne verkligen var åt William Luther Pierce hållet). Det mainstreamsvensson vill se är att de värsta invandrarna inte släpps in, och utvisas, alltså muslimer och negrer i stort sett.

Det som egentligen skiljer AfS från SD är Israelfrågan, samt Putin och Trump, och i dessa frågor är AfS mer rakryggade, ärliga och vettiga. I övrigt känns det mer som att AfS fungerar som en "kontrollerad opposition" med syftet att sno väljare från NMR (som ändå inte kommer att få mer än 5,000 röster, men kanske hade kunnat få det ifall AfS inte fanns, och i och med att AfS nu finns är det tveksamt ifall NMR får över 1,000 röster) och även att förstöra för SD (avsiktligt eller ej, så är det den rollen AfS har idag, att förstöra för SD). Vissa menar att det vore bra ifall AfS kommer in i riksdagen och fungera som en "blåslampa" mot SD, och point taken, men jag är personligen övertygad om att SD förstår mer kring rasfrågan osv än vad de ger sken av, men att de helt enkelt bara skådespelar tillsvidare för att det helt enkelt inte är opportunt att snacka om rasrenhet osv. Det finns liksom inget folkligt stöd för att klassificera finnar som mongoloider, slänga ut alla sydeuropeiska invandrare (t.ex. etniska rumäner, alltså inte tiggarzigenarna, utan vita rumäner som Alice Theodoroscu för att ta ett exempel), dra igång det gamla rasbiologiska institutet i Uppsala osv. Däremot vill de flesta svenskar och även en hel del invandrare, slippa se och leva ihop med fula muslimer, kriminella babbar och liknande människokarikatyrer.

Överlag är jag också helt övertygad om att det mer eller mindre är en omöjlighet idag, att återupprätta strikta etniska zoner, där varje land innehåller nästintill 100% av en enda etnicitet. Det är inte teknologiskt omöjligt, med tanke på hur högupplösta chippen är i moderna genetiska tester, och hade man verkligen velat så hade det inte varit några större problem att med vetenskaplig precision lika exakt som mätbarheten av ljusets hastighet, gått att begränsa det svenska medborgarskapet efter 100% svenskt påbrå, eller 99%, var man nu vill dra gränsen; men det finns helt enkelt inget brett folkligt stöd eller vilja för den sortens strikta tribalism, med all liberalism, rörlighet osv som är så dominant och inflytelserikt idag. Det kanske hade gått efter en omfattande högintellektuell och ensidig, oemotsagd propagandakampanj där dissidentröster inte får komma till tals (alltså mer eller mindre ideologisk hjärntvätt), men det är inte särskilt realistiskt i dagsläget. Jag tror t.ex. ingen nationellt sinnad etnisk svensk man skulle ha något emot att gifta sig med en vacker ryska, eller vit amerikansk kvinna av blandad europeisk bakgrund, osv.

Själv kommer jag att rösta SD det här valet. Jag förstår de som röstar AfS men det känns lite som att slänga bort ens röst, och just nu är det viktigare än någonsin att maximera SD så att de faktiskt får något inflytande och inte fälls av fler decemberöverenskommelser, och en chans att faktiskt få ett stopp på turd world invandringen.

Ja det blir en röst på SD här med. Taktikröstande. Något måste hända och det snart, innan muslimer, negrer, feminister och andra kosntiga varelser får för mycket makt i samhället.

Som du skriver, SD spelar ett spel med sin PK-fiering. De måste blidka PK-samhället lite för att sno åt sig fler insnöade mellanmjölkssvenssons.

Jag vet massvis med invandrare från kristna MENA, Östeuropa, Sydeuropa och även en del spics och niggers som är trötta på kaozet och röstar SD.
Citera
2018-06-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hur många utomeuropeiska människor har det kommit sedan 1970-talet? Hur många barn och barnbarn har de genererat? Hur många har kommit helt illegalt eller bara flyttat hit från ett EU-land där de har uppehållstillstånd eller medborgarskap? Ingen vet säkert.

Enligt AFA-kinesen Tobias Hubinette så kommer vita människor utgöra mindre än 50 procent av Sveriges befolkning 2028. Det är om bara tio år och jag tror att han har rätt, eller att det är värre. Alltså lär det vara minst en tredjedel icke-vita idag.
Om du går in på AfS twitter så hittar du ett schema över de flesta städer/ kommuner så behöver du inte gissa. Sthlm stad har 43% invandrare nu. Huddinge över 50%. Svenskar är alltså redan iminoritet där. Inte många år kvar nu...
Citera
2018-06-09, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Ja det blir en röst på SD här med. Taktikröstande. Något måste hända och det snart, innan muslimer, negrer, feminister och andra kosntiga varelser får för mycket makt i samhället.

Som du skriver, SD spelar ett spel med sin PK-fiering. De måste blidka PK-samhället lite för att sno åt sig fler insnöade mellanmjölkssvenssons.

Jag vet massvis med invandrare från kristna MENA, Östeuropa, Sydeuropa och även en del spics och niggers som är trötta på kaozet och röstar SD.
Faktum är att i vissa mena-områden så har SD höre siffror än i Svenne Banans bredvid. Det beror på att syrianerna och folken från Balkan tröttnat och röstar på SD i mycket stor utsträckning. Det mest intressanta är att INGET valarbete utförts i dessa områden. Alltså helt spontant. Det innebär. Att skärper SD kraven och äskar utvisning för de flesta så ryker dessa röster. Vi pratar om kanske 5-8 %. Så, detta VET SD och de kommer inte exekvera någon utvandring. Makten framför allt! Precis som Sossarna!!!!
Citera
2018-06-09, 10:01
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag är emot människor som vill föra tillbaka klockan en så där 25-30år och göra det omöjligt att vara invandringskritisk. Sverige är inte som östeuropa. Retoriken som förs där kommer inte fungera här tills man vänt opinionen helt och hållet. AfS är för på. De vill allt NU och inte imorgon. Problemet är att det redan är försent och deras hårdare retorik bara kommer få folk att distansera sig än mer och fortsätta med "DET HANDLAR OM BAAAAARN!" och annat trams.

AfS kommer som mest få 0.5% av rösterna och då är jag generös. Men som sagt jag har inget problem med att AsF rensar ut de värsta tokarna och politiskt okunniga människorna som sitter framför TV'n på söndagarna med en öl i handen och en prilla under läppen och vrålar om *valfritt fotbollslag* och sedan vill kasta ut alla invandrare.

AfS kunde funka om de hade ett hum om politiken, men de har dom inte. Som jag sa, politiska nollor.
För att vända opinionen så måste man hela tiden flytta fram positionerna, annars stannar det av och vi fastnar. "Rätt läge" för hårdare retorik och politik kommer aldrig att komma om man inte aktivt arbetar för det. Större delen av befolkningen är inte redo för AfS retorik IDAG, men för att komma dit så måste man börja. Jag har väldigt svårt att se att AfS retorik skulle leda till ett bakslag för invandringskritiken, tvärtom så är den lagom hård för att provocera och "trappa upp" debatten samtidigt som den inte går att vifta bort med rasist- eller nazistkortet (vilket iofs sällan fungerar idag).

Vilka aktiva inom AfS sitter och vrålar framför TV:n menar du?
Citera
2018-06-09, 10:14
Medlem
MrSkargards avatar
Det vore jävligt bra om människor som inte representerar eller är medlemmar i Alternativ för Sverige inte framställer sig själva som talesmän för partiet. Det är helt ointressant att läsa diskussioner mellan politiskt korrekta sverigedemokrater och politiskt inkorrekta personer som på sin höjd kan tänka sig att rösta på AfS.
Citera
2018-06-09, 10:43
Moderator
Tinuviels avatar
OT/tjafs i mängder raderat.

Låg tolerans nu. Inläggen ska utgå från AfS och diskutera AfS politiska förslag. Den ska inte flyta ut i allmänna diskussioner om invandring eller egna fantasier om framtiden.

Om behov av storstädning uppstår igen kommer raderade inlägg åtföljas av varningar.

// mod
Citera
2018-06-09, 10:55
Medlem
För mig blir det AfS, givetvis med grund i problematiken med Sveriges havererade integrations- och migrationspolitik.

Men jag gillar i princip allt i deras partiprogram, vilket inget parti någonsin lyckats med så länge jag fått rösta. Saknar dock en drogpolitik som ger mig makten att sköta mig själv, dvs avkriminalisering av eget bruk, som utvecklas till statligt monopol och skatteintäkter vid en legalisering.

När får dock AfS arslet ur och fixar en webshop. Jag vill köpa pins och bildekal, nu!
Citera
2018-06-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenthumb420
Saknar dock en drogpolitik som ger mig makten att sköta mig själv, dvs avkriminalisering av eget bruk, som utvecklas till statligt monopol och skatteintäkter vid en legalisering.

Detta komner du aldrig få av AfS. AfS står närmare Rodrigo Duterte än George Soros.

George Soros är för legalisering av bl.a. cannabis. Om George Soros är för någonting så kommer AfS vara emot, detta är en bra grundregel du kan gå efter.

Citat:
När får dock AfS arslet ur och fixar en webshop. Jag vill köpa pins och bildekal, nu!

De måste också ordna fram valpaket snarast. Flera personer har frågat om paket med informationsbroschyr/folder och valsedlar som de kan dela ut till kollegor.
Citera
2018-06-09, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Det verkar ganska uppenbart att du trollar med tanke på att "respekt för sjuklövern och inte håna andra politiker" inte direkt är några ledstjärnor för vad Kasselstrand, Ahl, Hahne och det officiella kontot twittrar ut...
Att håna politiker är ingen argumentation i sig. Jeff Ahl hånar inte, han är tydlig med vad han inte gillar, men han kallar dem inte saker, förutom lögnare då han tycker de är det. Men ni som sitter här o gnäller har väl aldrig varit i närheten av politiskt aktiva. Följ med NMR på något bus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in