Ursprungligen postat av
EliasAlucard
Du har rätt i sak. Alternativ för Sverige är i stort sett gamla SDU, och före Jimmie Åkesson slängde ut dem, så hade de någon brun iranier med i SDU på den tiden det begav sig, så med det i åtanke, att AfS skulle vara värsta strikta rastribalister är nog lite önsketänkande från vissa här i tråden. Det är möjligt att AfS är något striktare än SD i rasfrågan, men det känns mer som valfläsk nu inför valet, och särskilt när de försöker komma in i riksdagen, så försöker de framstå som extra strikta, principfasta, idealistiska, osv, och så är det ju alltid med små partier, och sedan när de försöker växa så blir de mindre "by the book" så att säga. Och jag tror inte att AfS kommer vara ett undantag sett till det mönstret. Även Jimmie Åkesson var mer radikal förr, när SD inte var med i riksdagen och även i början när SD precis hade kommit in i riksdagen osv. Nu tror jag absolut inte att AfS kommer att komma in i riksdagen det här valet, men om vi ponerar att de faktiskt gör det så är jag övertygad om att de kommer att bli mjukare/liberalare kring raskraven för medborgarskap osv. Om inte annat för att växa/röstfiska, och helt enkelt för att svennebanan överlag är mycket liberal och verkligen inte vill slänga ut precis alla icke-skandinaver (hade så varit fallet, då hade aldrig sjuklövern kunnat bedrlva den extremliberala massinvandringspolitiken som de har gjort under årtionden, om nu genomsnittsvenne verkligen var åt William Luther Pierce hållet). Det mainstreamsvensson vill se är att de värsta invandrarna inte släpps in, och utvisas, alltså muslimer och negrer i stort sett.
Det som egentligen skiljer AfS från SD är Israelfrågan, samt Putin och Trump, och i dessa frågor är AfS mer rakryggade, ärliga och vettiga. I övrigt känns det mer som att AfS fungerar som en "kontrollerad opposition" med syftet att sno väljare från NMR (som ändå inte kommer att få mer än 5,000 röster, men kanske hade kunnat få det ifall AfS inte fanns, och i och med att AfS nu finns är det tveksamt ifall NMR får över 1,000 röster) och även att förstöra för SD (avsiktligt eller ej, så är det den rollen AfS har idag, att förstöra för SD). Vissa menar att det vore bra ifall AfS kommer in i riksdagen och fungera som en "blåslampa" mot SD, och point taken, men jag är personligen övertygad om att SD förstår mer kring rasfrågan osv än vad de ger sken av, men att de helt enkelt bara skådespelar tillsvidare för att det helt enkelt inte är opportunt att snacka om rasrenhet osv. Det finns liksom inget folkligt stöd för att klassificera finnar som mongoloider, slänga ut alla sydeuropeiska invandrare (t.ex. etniska rumäner, alltså inte tiggarzigenarna, utan vita rumäner som Alice Theodoroscu för att ta ett exempel), dra igång det gamla rasbiologiska institutet i Uppsala osv. Däremot vill de flesta svenskar och även en hel del invandrare, slippa se och leva ihop med fula muslimer, kriminella babbar och liknande människokarikatyrer.
Överlag är jag också helt övertygad om att det mer eller mindre är en omöjlighet idag, att återupprätta strikta etniska zoner, där varje land innehåller nästintill 100% av en enda etnicitet. Det är inte teknologiskt omöjligt, med tanke på hur högupplösta chippen är i moderna genetiska tester, och hade man verkligen velat så hade det inte varit några större problem att med vetenskaplig precision lika exakt som mätbarheten av ljusets hastighet, gått att begränsa det svenska medborgarskapet efter 100% svenskt påbrå, eller 99%, var man nu vill dra gränsen; men det finns helt enkelt inget brett folkligt stöd eller vilja för den sortens strikta tribalism, med all liberalism, rörlighet osv som är så dominant och inflytelserikt idag. Det kanske hade gått efter en omfattande högintellektuell och ensidig, oemotsagd propagandakampanj där dissidentröster inte får komma till tals (alltså mer eller mindre ideologisk hjärntvätt), men det är inte särskilt realistiskt i dagsläget. Jag tror t.ex. ingen nationellt sinnad etnisk svensk man skulle ha något emot att gifta sig med en vacker ryska, eller vit amerikansk kvinna av blandad europeisk bakgrund, osv.
Själv kommer jag att rösta SD det här valet. Jag förstår de som röstar AfS men det känns lite som att slänga bort ens röst, och just nu är det viktigare än någonsin att maximera SD så att de faktiskt får något inflytande och inte fälls av fler decemberöverenskommelser, och en chans att faktiskt få ett stopp på turd world invandringen.