2018-06-08, 22:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja, jag förstår inte hur någon människa med något innanför pannbenet kan förneka historien, eller försöka vända den till sin fördel, när man vet hur brutal och hemsk den varit under många perioder.

Men allvarligt talat, nivån på diskussionerna i detta forumet är också skrämmande låg i många fall. Min gissning är att det sitter rätt många WT - typer bakom skärmarna.

Och vad som är väldigt skönt, är att jag inte pratat med, eller känner en enda man i min tillvaro som delar dessa absurda åsikter, i vart fall inte öppet. Vad folk tänker i sin ensamhet kan man ju aldrig veta.
Men, männen runt omkring mig är trevliga, framgångsrika, handlingskraftiga, kloka, livsglada, omtänksamma och positiva personer. Och följaktligen har de heller inga problem med varesig kvinnor eller annat i livet.
Så, FB bör nog tas med en rejäl nypa salt. Visst finns idioter överallt, men trots allt finns fler vettiga personer som ser människor som jämlikar, och inte som objekt som finns till endast för någon annans skull.

Halleluja, håller med 100%.
2018-06-08, 22:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag kommer ALDRIG förstå det heller, viljan att kontrollera en annan människa. Men när jag ser två hanhundar rida varandra förstår jag lite bättre. De (män) gillar inte konkurrens och de vill känna sig behövda och beundrade. En del skaffar tjej i Thailand eftersom thailändskor fortfarande är undergivna. De behöver honom, han kan kontrollera dem, det manliga egot behöver smörjas.

Men som du säger, alla har redan sett igenom allt detta. De själva också. Det finns så enormt fina män som letar efter en livskamrat och som kan ge och ta. Som inte är likstela i hjärnan.

Men många andra män håller fast vid något gammalt och dåtida med näbbar och klor. Av ren lättja, egoism och fåfänga.

Ja det finns definitivt bra män. Bara inte i feministforumet på FB (möjligtvis ett eller annat undantag).
2018-06-08, 22:32
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För din lilla kunksap

20 kriminella kostar 650 miljoner under en 20-årsperiod.
1 abort kostar i snitt 10 000. dvs 20 aborter kostar alla skattesedlar 200 000.

Vad tycker du man ska lägga sin energi på att gnälla på?
Att folk har sex, vilket är ansvar/ glädje för både män och kvinnor, och som kostar samhället lite aborter då och då.

eller mäns kriminalitet? ( för det är mest män som är kriminella) som kostar kopiöst mycket mer?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kriminella-kostar-samhallet-manga-miljoner

Här får du kunskap istället för "kunksap". http://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter

35000*10000= 350 000 000. På 2 år, 700 miljoner.......

Kostar samhället enorma pengar med "lite" aborter då och då....
2018-06-08, 22:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag kommer ALDRIG förstå det heller, viljan att kontrollera en annan människa. Men när jag ser två hanhundar rida varandra förstår jag lite bättre. De (män) gillar inte konkurrens och de vill känna sig behövda och beundrade. En del skaffar tjej i Thailand eftersom thailändskor fortfarande är undergivna. De behöver honom, han kan kontrollera dem, det manliga egot behöver smörjas.

Men som du säger, alla har redan sett igenom allt detta. De själva också. Det finns så enormt fina män som letar efter en livskamrat och som kan ge och ta. Som inte är likstela i hjärnan.

Men många andra män håller fast vid något gammalt och dåtida med näbbar och klor. Av ren lättja, egoism och fåfänga.

Ja, det finns många fina män. Bara inte här i feministforumet på FB (möjligtvis finns ett och annat undantag).
2018-06-08, 22:35
Medlem
BewilderedHulders avatar
JAHA.

OK. Då vet jag.
2018-06-08, 22:35
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=Ordmojlig|64282434]Mitt liv blev inte heller som önskat, även om jag "hämnats" lite med negativa åsikter om män, skulle jag aldrig orka gå omkring och se ner på dem. Eller andra.

Citat:
Måste varit mycket smärtsamma upplevelser för män, det där med kvinnor i allmänhet.

Precis så.
2018-06-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjursa
Jag har aldrig riktigt förstått den här inställningen ... känns väldigt irrationell ... killar vill knulla men föraktar tjejer som vill knulla ... Jag tycker mest att det är bra, att tjejer vill samma sak som mig ... jag vill att tjejer ska vilja knulla oftare ...

Problemet är inte att de vill knulla.
Problemet är att de inte vill knulla mig (de säger att jag har för liten)
2018-06-08, 22:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordmojlig
Mitt liv blev inte heller som önskat, även om jag "hämnats" lite med negativa åsikter om män, skulle jag aldrig orka gå omkring och se ner på dem. Eller andra. Måste varit mycket smärtsamma upplevelser för män, det där med kvinnor i allmänhet.

Det där med kvinnor får en del män det riktigt riktigt svårt med.

Studerar man de manliga (nästan alltid män) seriemördare som attackerar, torterar och mördar kvinnor så får man en mörk inblick i hur mäns hämnd mot kvinnor/kvinnligheten kan se ut.

De (männen) tycker så enormt synd om sig själva och anser sig ha rätt och att kvinnor är skyldiga dem. Snowflakes kallas de numera.

Man märker samma tendenser hos en del män här, men i mycket mildare form. Snowflakes. Hoppas de håller sig här.
2018-06-08, 23:01
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Precis. Efterfrågan födde tillgången. Män vill ha både Madonnan och Horan. Madonnan sätts på piedestal och Horan blir bespottad och projecerad på för deras egen otrohet och egna själväckel.

Det är oerhört tydligt genom HELA historien. Samma mönster om och om igen. Kvinnor tvingas ta ansvar och straffas för männens sexualitet.

Sen ber de oss respektera dem och tacka dem för allt storslaget de gjort när vi sett igenom dem för längesen. Trots detta älskar vi dem, dem vi väljer. Kvinnor är verkligen beundransvärda.
Handlar det inte om att en man vill ha sin fru som en "hora" i sängen och en Madonna utanför sovrumnet i modern tolkning? Dumbom.
2018-06-08, 23:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Studerar man de manliga (nästan alltid män) seriemördare som attackerar, torterar och mördar kvinnor så får man en mörk inblick i hur mäns hämnd mot kvinnor/kvinnligheten kan se ut.

De (männen) tycker så enormt synd om sig själva och anser sig ha rätt och att kvinnor är skyldiga dem. Snowflakes kallas de numera.

Man märker samma tendenser hos en del män här, men i mycket mildare form. Snowflakes. Hoppas de håller sig här.

Det gör de nog, de behöver bara lite kvinnlig kärlek och omvårdnad så att de kommer på banan igen 😄
2018-06-08, 23:29
Medlem
Citat:

Nej det är hatiska män som kallar oss kvinnor snowflakes.

Jag hämnas också mot män som grupp men mer normalt. De slipper mitt sällskap
2018-06-08, 23:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Handlar det inte om att en man vill ha sin fru som en "hora" i sängen och en Madonna utanför sovrumnet i modern tolkning? Dumbom.

Utveckla gärna ditt förvirrade svammel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in