Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Jag fattar inte alls vad du snackar om här..
1. Svar på din fråga om varför det är så "vedervärdigt".
2. Motargument till ditt synsätt om att det hela är meningslöst/löjligt att hålla an.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Okej, visst att det kan vara intressant att tänka på. Däremot märks det att du gillar "det är naturligt"-argumentet till varför man som kille ska ha rätt till att kalla kvinnor för horor och se ner på dem kvinnor som haft mer sex. Här vill jag tillägga att bara för att något har en "naturlig förklaring" så är det inte något som måste vara något positivt och självklart idag. .
Vänta lite, vart har jag påstått att man ska kalla någon det ena eller tycka det andra? Det jag skrev var inget ställningstagande från min sida. Du efterfrågade orsaker till varför det kan ses som negativt och jag svarade, varken mer eller mindre.
Dock så är det mycket riktigt något jag ser som jävligt avtändande. Nej, något med en naturligt förklaring måste inte alls vara positivt. När det kommer till sexualitet däremot så kan vi som sagt inte välja vad vi vill eller inte vill attraheras av. Detta, i kombination med att man inte skadar någon för sin sexuella vinning, tycker jag är fullt tillräckligt för att kunna acceptera preferensen varande. Man får ta det från fall till fall helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mojokii
Bevisligen finns det en betydande andel män som inte har några större problem med att en kvinna haft sex med fler än dem själva. Jag märker också att det som passar dina synsätt lätt tolkas som "bara naturligt" medan du tycks undvika andra synsätt som också ofta kan stärkas av naturlighets-argumentet. Exempelvis att det är naturligt för kvinnor att kunna njuta av sex och att kvinnor bevisligen kan dras till att ha sex med fler än en man hela sitt liv.
"Betydande"? Tja, allt är ju relativt. Globalt sett är det faktiskt fortfarande en kraftig minoritet. I Sverige är vi världsledande inom genusvänliga tankegångar och att kvinnor är förtryckta såvida de inte kan göra allt som män gör så att det skulle vara annorlunda här är inte alls konstigt. Men visst, sådana män existerar helt klart.
Visst kan de det. Å andra sidan behöver det inte råda något motsatsförhållande mellan att det skulle vara "naturligt" och att det får dem att betraktas som oattraktiva eller själva känna sig så. Likt mannen som gärna knullar en prostituerad (för enkelhetens skull) utan att för den sakens skull vilja investera seriöst i henne så kan det röra sig om en alternativ förökningsstrategi.