2018-06-08, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShallowInfidel
Därför att samhället per automatik gör det till min ensak, direkt via skattsedeln, indirekt via det försämrade samhällsklimatet. Vill kvinnor knulla med idioter och föda kriminella eller deprimerade bastarder, eller mörda dem via abort kan de få göra detta med mitt samtycke så snart de slutar belasta mig med konsekvenserna av deras agerande.

För din lilla kunksap

20 kriminella kostar 650 miljoner under en 20-årsperiod.
1 abort kostar i snitt 10 000. dvs 20 aborter kostar alla skattesedlar 200 000.

Vad tycker du man ska lägga sin energi på att gnälla på?
Att folk har sex, vilket är ansvar/ glädje för både män och kvinnor, och som kostar samhället lite aborter då och då.

eller mäns kriminalitet? ( för det är mest män som är kriminella) som kostar kopiöst mycket mer?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/kriminella-kostar-samhallet-manga-miljoner
2018-06-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Hellre det än att vara halvt oskuld och skaffa barn med en kille som är otrogen då sexet med mig är för trist. Sen står man där med ungen och ens värde är ännu lägre. Kul.

Ja det har du rätt i. Det skulle vara värre, och min bedömning av dig är att du verkar mycket resonlig, så jag kan faktiskt också tänka mig att allt går som du vill. Tror inte det finns standardlösningar i livet som passar alla. Ta vara på dig!
2018-06-08, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja det har du rätt i. Det skulle vara värre, och min bedömning av dig är att du verkar mycket resonlig, så jag kan faktiskt också tänka mig att allt går som du vill. Tror inte det finns standardlösningar i livet som passar alla. Ta vara på dig!

Tack och trevlig helg
2018-06-08, 12:24
Medlem
Moment22x22s avatar
[quote=Pansarvecket|64275926]Stackars LionQueen...
Att behöva gå ett helt liv utan att förstå universella sanningar om de kommer i form av metaforer måste vara ett torftigt liv.

Men vi provar såhär då; har du sett Den Blå Lagunen?
Minns du vad den handlade om?

Okej, tänk dig nu ett annat scenario:
En flicka föds på en bordell i Manilla. När hon är 8 år säljs hennes oskuld till en 57-årig indonesisk muslimsk man.
När hon är tolv köps hon loss av en kinesisk bordell och säljs mellan 50 och 100 gånger om dagen. När hon är 17 är hon så trött, sjuk och sliten att ingen längre vill ligga med henne och hon kastas ut på gatan. Hon knarkar i 8 år och hittar sig själv i en gränd, i en papplåda på hennes 25-årsdag. Hon firar den med resterna i en limtub, som hon sniffar i sig och en mackhalva som kastades för en vecka sen i en soptunna...

Här kan vi börja jämförelsen:

Emmeline, (Brooke Shields karaktär i den blå lagunen) fyller 25 år samma morgon. Hon vaknar av att tjänsteflickan drar undan draperierna som täcker det stora panoramafönstret och avslöjar en strålande dag. Efter att hon för något år sen kommit hem från ön, har hon lagt all tid på att studera och denna morgon ska hon få en överraskning. Hon vet dock inte vad det är, så medan hon sträcker på sig i de svala egyptiska bomullslakanen, dukas en te och croissantfrukost fram.

Christopher Atkins / Richard, som också studerat, fast utomlands är nu färdig doktor med fast tjänst på världens bästa sjukhus ska göra ett val:

Ska han välja Emmaline till sin förlovade, eller den smutsiga horan i pappkartongen?[/QUORN]

Jag är inte för att ligga runt, gällande något kön. Gör det inte själv och hade gärna sett att män gjorde det mindre också.

Men, denna jämförelse du gör ovan är fullständigt vidrig. Att det förekommer i verkligheten att små flickor far illa pga samhället, det är jag smärtsamt medveten om, men att dra in en sån jämförelse här under denna löjliga tråd, är under all rimlighet. Var är respekten för människors värde?
2018-06-08, 13:48
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Anser att jag och killen har en bra balans, vare sig klängiga eller likgiltiga.
Jag bryr mig inte om filmer och sagor, jag bryr mig om min verklighet.
Härligt!
Du förstod ändå vad jag ville komma fram till, så lycka till.
Din bästa chans, om du frågar mig, är att bekämpa feminismen överallt där du möter den för det är ditt förhållandes värsta fiende.
Den är cancern som förgiftat vattnet för oss alla som fortfarande tror på kärnfamiljen som idé.
2018-06-08, 13:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är inte för att ligga runt, gällande något kön. Gör det inte själv och hade gärna sett att män gjorde det mindre också.

Men, denna jämförelse du gör ovan är fullständigt vidrig. Att det förekommer i verkligheten att små flickor far illa pga samhället, det är jag smärtsamt medveten om, men att dra in en sån jämförelse här under denna löjliga tråd, är under all rimlighet. Var är respekten för människors värde?
Är du möjligen vegan?
Det skulle kunna förklara en del.
2018-06-08, 14:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Är du möjligen vegan?
Det skulle kunna förklara en del.

Mogen kommentar.
2018-06-08, 14:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
^^ Det här är mainstreamtänk och ett typiskt feministiskt missförstånd... män kan inte vara horor. Ju mer fitta en man får, desto mer superhjälte är han. Eller kung, kalla det vad du vill. Bara kvinnor kan vara horor. Precis som att män som aldrig fått knulla inte heller kan vara "oskulder", eftersom vi inte har någon mödomshinna (därav uttrycket, "jag tog hennes oskuld"). Nu är det här med mödomshinnan något av en myt, men det spelar mindre roll. Ett annat typiskt feministiskt missförstånd, är att kvinnor verkar tro att de kan knulla killar; det funkar inte så. I själva verket kan man bara knulla någon om man har en kuk; det är killar, som knullar tjejen, eller någon annan kille, om det nu råkar vara en bög. Kvinnor kan ha samlag med en eller flera killar, men det är aldrig kvinnan som knullar, bara så du förstår.

Sedan handlar det egentligen inte om svenska tjejer så mycket som det handlar om liberalism och dess heliga individualism. Liberalismen (som för övrigt är en sinnessjukdom, eller rättare sagt, så är liberalism, social normalisering av sinnessjukdom) är idag starkt accepterad, och populär i den moderna svenska kulturen. Förr i tiden när det var kristendom och kyskhet som gällde i Sverige, var det pli på de svenska honorna och då var horeri inte heller accepterat i Sverige.

Sanningen är att kvinnor bara följer trender. Är det accepterat/populärt/trendigt att hora runt, då kommer kvinnor också att göra det, och är det populärt med Madonna-dikotomin, då kommer kvinnor att bli värsta nunnorna. Detta oavsett om kvinnorna är svenskor eller av någon annan etnicitet. Kvinnor har egentligen inga egna åsikter. Tove Lo förklarar:
Let's begin, love making you beg for the win
I'm the prize you get if you do everything I say
Get you high, I get you high
I wanna be what you want me to be
I'd go anywhere, no rules, I don't care
Oh, oh just take me home, oh
Tove Lo - stranger
^^ Så funkar kvinnor. Säger du till dem att det är fint att vara oskuld tills bröllopet och bara gifta sig med en man, då kommer de göra det, och säger du till dem att nu får du faktiskt vara en hora om du vill, så kommer de att bli horor. Kvinnor bryr sig extremt mycket om vad som är socialt accepterat. Idag är horor i hög grad socialt accepterade i Västvärlden, och därför ser vi en massa svenska kvinnor som pimpar till sig med silikonbröst, fakenaglar, fake ögonfransar, silikonläppar, botox osv. Blattebrudar håller inte på så här (åtminstone inte i lika hög utsträckning) eftersom liberalismen inte är särskilt populär bland blattekillar. Men den dagen blattekillar blir mer liberala kommer även blattebrudarna att börja hora till sig till max.

Vad det egentligen handlar om är att feminismen har förstört kärnfamiljen och dess sociala strukturer bland västerlänningar (bland annat genom att ta kål på kristendomen). Det är t.ex. inte lika socialt accepterat med horor bland vita amerikaner, även om horeri är mer accepterat bland vita amerikaner än bland t.ex. araber osv.

Män kan vara otroligt billiga och horaktiga. Deras manlighet är skör och bräcklig. Män är fruktansvärt lättkränkta och fåfänga. Lätta att utnyttja.

Du är så hjärntvättad att du inte förstår ett så enkelt ord som "manshora". Nu när vi äntligen har ett bra och passande ord för det.

Hur såg det ut med sexualiteten i "Sverige" innan kristendomen och dess kvinnohatande/pojkknullande män kom hit?
2018-06-08, 14:41
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor ska hålla på sig. Män ska sprida sin säd. Försök kriga mot biologin. Du kommer att förlora...

Det där går inte ihop. Det föds ungefär lika många pojkar som flickor. Om kvinnorna håller på sig, vem ska då männen sprida sin säd på?

Om man nu talar strikt biologi alltså.
2018-06-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Män kan vara otroligt billiga och horaktiga. Deras manlighet är skör och bräcklig. Män är fruktansvärt lättkränkta och fåfänga. Lätta att utnyttja.

Du är så hjärntvättad att du inte förstår ett så enkelt ord som "manshora". Nu när vi äntligen har ett bra och passande ord för det.

Hur såg det ut med sexualiteten i "Sverige" innan kristendomen och dess kvinnohatande/pojkknullande män kom hit?

Innan kristendomen, under vikingatiden, så fick män ta flera fruar. Man plundrade och våldtog. Tog sexslavar och sålde. Män fick alltså sin sexuella frihet begränsad av kristendomen som lärde ut att män bara fick ha sex med sin fru, och man fick enbart ha en fru.
2018-06-08, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Många män vill ju mer än gärna ha engångsligg, vet inte hur många jag avböjt i mitt liv faktiskt, men fler än jag kan komma ihåg. Förstår inte gnället från mäns sida bara, många vill ha snabba ligg, dessa oerhört lösaktiga tjejer män då kallar horor ligger med dem, vad är det då att böla om?

Två olika saker. Män vill ligga runt, ja. Men man vill inte bilda familj med en tjej som är enkel att få i säng.

Citat:
Sen vore det lärorikt för en del här att kolla upp betydelsen av ordet hora, för man verkar fullständigt ha missförstått det.

Hora kommer från ordet hor. Sex utanför äktenskapet.
Sen har ju också många tjejer indirekt sex mot pengar. Genom att få drinkar, ligga med rika killar etc.
2018-06-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Det där går inte ihop. Det föds ungefär lika många pojkar som flickor. Om kvinnorna håller på sig, vem ska då männen sprida sin säd på?

Om man nu talar strikt biologi alltså.

Det kommer alltid finnas vinnare och förlorare. Manlig förlorare är den som inte får ligga runt och den som får en kvinna som legat runt.

Kvinnors egna preferenser är allt annat än egalitära då de vill åt männen högst upp i statushierarkin. Hypergami. Samtidigt som de själva är feminister som kräver mer status, vilket gör att fler och fler män får relativt lägre status och därmed blir odejtbara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in