2018-06-06, 04:49
Medlem
Veniconess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranndall
Vi på flashback borde kanske gemensamt skapa en lista på vilka märken som är bra och vilka som är dåliga. Jag har hört att visa tramadol ökar kramprisken mer än andra? En sådan lista skulle i så fall kunna förebygga krampanfall genom att hjälpa människor undvika skit tramadolen som finns där ute.

Kan intyga att de spanska tramadolen av märket "Aristo" verkar schyssta.

De makedonska "Alkaloid Skopje" tycker jag är alldeles utmärkta. Jag har även testat de indiska "Topdol" och visst ger de effekt men jag har alltid tyckt att ruset har känts "smutsigare" på dessa av någon svårdefinierbar anledning. Någon gång har jag även drabbats av underliga skakningar på dessa indiska tram, något jag ej upplevt på andra märken. Tilläggas bör dock att de indiska ibland kan ge ett helt underbart rus utan några nämnvärda biverkningar eller oönskade effekter.
Citera
2018-06-06, 17:17
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minilogo
Rena tankar men skulle kunna vara så att processen för att nå/rena tramadol hcl sköts dåligt och att det blir kvar biprodukter som kan orsaka detta. Känns som troligaste senariot ifall man jämför kvalitetslabb/Bangladesh-labb.
Jag var precis som du tveksamt inställd till det innan jag fick prova på dessa röda 225mg, och det var ett annorlunda och orent rus. Jämfört med ifall man har fått gamla eller dåligt doserade tabletter där man ändå kan nå ett bekant rus även ifall det kräver mer än vanligt.

Låter konstigt med dian men konstigare saker har man läst som är sant. Ska se ifall jag kan hitta något i ämnet.

Håller helt klart med när det kommer till att vissa biprodukter hamnar i tabletterna och kan ge sämre upplevelser, men känns som att många i denna tråd och rent allmänt sätter lite för stor betoning på märke. I ett blindtest är det säkerligen majoriteten av 50/100/200 mg:are som inte går att urskilja mellan. Tabletter som gått ut är oftast inget problem, är de 10 år gamla har de definitivt tappat lite sting men knappast 50% eller mer, ojämn dosering känns dock som ett problem många tillverkare har.

Inte hittat något konkret ännu men även jag har ofta sagt att Ikto/Diazepam tillsammans med Tramadol minskar kramprisken rejält, men känns som att detta ekas ut på forum och dylikt allt för ofta utan några källor.
Citera
2018-06-06, 18:19
Medlem
Blir han påtänd?

Jag skriver gällande en annan person. Han snortar Tramadol. Blir han påtänd av detta? Hur blir folk då? Hela hans personlighet är vedervärdig och han är oerhört korkad.
Citera
2018-06-06, 18:27
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09876mnbvc
Jag skriver gällande en annan person. Han snortar Tramadol. Blir han påtänd av detta? Hur blir folk då? Hela hans personlighet är vedervärdig och han är oerhört korkad.

Att han snortar det är ju idiotiskt, tror biotillgängligheten är så dålig så det är det som droppar ner han blir påtänd av, det måste dessutom genom levern för att metaboliseras till o-desmethyltramadol.

Man kan bli, ptja, beror helt på. Man kan gå runt och klia sig, vara vaken länge, nodda, d.v.s nicka till, få ökat självförtroende och minskad ångest, minskad aptit. Sen kan man bli mindre tålmodig, eller tvärtom. Högst individuellt.
Citera
2018-06-08, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Har också blivit inlagd på sjukhuset flera nätter för upprepade krampanfall av tramadol. 3 gånger har jag fått åka ambulans. Jag tror jag vet varför jag krampade just då. Nästan alla mina vänner som åt dessa tram har krampat på dom;
Utgångna Dolol och dessa tram som är 225mg med ett eifeltorn på.
Dock ingen som har krampat på de röda 200.
Ingen i hela staden.
Kan köra jättehöga doser.
Någon som har samma uppfattning.
Man vill ju inte bli benzotorsk igen men det är nog bäst att slänga i sig nåra innan man tar en näve tramadom. Nu för tiden så äter jag nästan uteslutande alprazolam som kramplösande, ibland flualprazolam. Alla benzo antikonvulsanta. Diazepam råkar bara vara lite mer muskelavslappnande och fungerar bra mot pågående kramper IV av sjuksköterskor😇

Jag har nu ätit en karta av dessa röda tamol-xx 200mg och jag håller helt med om att man inte krampar på dessa. Jag brukar få känningar redan vid 150-200mg, men med dessa har jag ätit 400mg/dag utan att känna av något som helst obehag. Första kvällen hade jag dessutom fått i mig 1.5-2 liter vin.
Jag tycker dom är toppen! Men jag kan inte garantera att det är just och enbart Tramadol i.
Citera
2018-06-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biker81
Jag har nu ätit en karta av dessa röda tamol-xx 200mg och jag håller helt med om att man inte krampar på dessa. Jag brukar få känningar redan vid 150-200mg, men med dessa har jag ätit 400mg/dag utan att känna av något som helst obehag. Första kvällen hade jag dessutom fått i mig 1.5-2 liter vin.
Jag tycker dom är toppen! Men jag kan inte garantera att det är just och enbart Tramadol i.

Jag har också använt mig av dem röda ett par veckor och nu dem vita med samma styrka och från samma företag. Dem måste vara depot väl? Frågade om det tidigare i tråden och fick som svar att dem är snabbverkande men jag upplever mer att dem har en depotliknande effekt. Tycker nämligen det dröjer nästan två timmar innan dem börjar ge effekt och att det sitter i längre och "mjukare"
Citera
2018-06-08, 16:07
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Jag har också använt mig av dem röda ett par veckor och nu dem vita med samma styrka och från samma företag. Dem måste vara depot väl? Frågade om det tidigare i tråden och fick som svar att dem är snabbverkande men jag upplever mer att dem har en depotliknande effekt. Tycker nämligen det dröjer nästan två timmar innan dem börjar ge effekt och att det sitter i längre och "mjukare"

Tamol-XX röda 200 mg står det "HAB" på, eller är de andra? Krampat på 1 sån 200 mg.

Det är depot på Tamol-XX hur som helst!
Citera
2018-06-08, 17:18
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Tamol-XX röda 200 mg står det "HAB" på, eller är de andra? Krampat på 1 sån 200 mg.

Det är depot på Tamol-XX hur som helst!

Korrigerar mig själv, Tamol-XX är de som det står "Signature" på och har eiffeltorn på blister, 200 mg och instant release. Inget jag prövat själv men de som tar det har inte klagat. De röda "HAB" med en skåra är dock fortf depot.
Citera
2018-06-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman
Korrigerar mig själv, Tamol-XX är de som det står "Signature" på och har eiffeltorn på blister, 200 mg och instant release. Inget jag prövat själv men de som tar det har inte klagat. De röda "HAB" med en skåra är dock fortf depot.

Tack för svar! Så dem vita är också depot eller är dem snabbverkande?
Citera
2018-06-08, 17:53
Medlem
MatsMyrmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tack för svar! Så dem vita är också depot eller är dem snabbverkande?

De vita är snabbverkande, endast olika färger men det är i princip samma snabbverkande tablett.
Citera
2018-06-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Min tolerans brukar vara helt återställd på två månader, på det de flesta substanser
Jag tycker inte heller att det är så superkul att knarka på sommarn, jag föredrar vinter
Hehe, drog ner på uppehållet till 3 månader. 2 sega jävla veckor kvar, har lust att köra igång redan ikväll...

Vilken mix tycker ni är skönast med Tramadol? Eller tycker ni det är skönast att ta det ensamt? Jag ska prova 300-400 mg Tram och 2 mg Xanor och några lågt alkoholhaltiga cider tänkte jag. Man vet ju inte vart toleransen ligger så bäst att ta det lugnt.
Citera
2018-06-10, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Hehe, drog ner på uppehållet till 3 månader. 2 sega jävla veckor kvar, har lust att köra igång redan ikväll...

Vilken mix tycker ni är skönast med Tramadol? Eller tycker ni det är skönast att ta det ensamt? Jag ska prova 300-400 mg Tram och 2 mg Xanor och några lågt alkoholhaltiga cider tänkte jag. Man vet ju inte vart toleransen ligger så bäst att ta det lugnt.
Personligen tycker jag 2mg ikto 1mg alpra ala ksalol och en hög dos tram är den bästa tramkombon. Utan tolerans men med en skyhög grundtolerans haha. Med tram i kroppen blir alkoholhaltiga drycker vidriga i min smak så det är inget jag har en välsvarvad åsikt kring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in