Citat:
Ursprungligen postat av
MatsMyrman
Andra gången jag krampat på Tram, denna gång i samband med pregabalin, 300 mg.
Och en Tramadol-dos på 1½ 200 mg, d.vs 300, dessutom XR så det kan omöjligt hunnit gå ut så mycket av substansen då jag krampade ungefär 1½ timme efter intag. Mycket tråkigt, nu har jag bestämt mig för att ge fan i att ta detta oavsett dos då det ej verkar spela någon roll för mig.
Kan givetvis varit sömn, mat osv som spelat in med att sänka kramptröskeln, och vet inte i vilka doser pregabalin faktiskt börjar sänka kramptröskeln istället för att höja den paradoxalt.
Helt enkelt inte värt det för mig, och då har jag tagit 4-500 utan problem under flera år, så vill bara varna er som tror att det är omöjligt att krampa under den magiska gränsen på 400, stay safe.
Har också blivit inlagd på sjukhuset flera nätter för upprepade krampanfall av tramadol. 3 gånger har jag fått åka ambulans. Jag tror jag vet varför jag krampade just då. Nästan alla mina vänner som åt dessa tram har krampat på dom;
Utgångna Dolol och dessa tram som är 225mg med ett eifeltorn på.
Dock ingen som har krampat på de röda 200.
Ingen i hela staden.
Kan köra jättehöga doser.
Någon som har samma uppfattning.
Man vill ju inte bli benzotorsk igen men det är nog bäst att slänga i sig nåra innan man tar en näve tramadom. Nu för tiden så äter jag nästan uteslutande alprazolam som kramplösande, ibland flualprazolam. Alla benzo antikonvulsanta. Diazepam råkar bara vara lite mer muskelavslappnande och fungerar bra mot pågående kramper IV av sjuksköterskor😇