2018-05-25, 12:17
Medlem
Bluepants avatar
Går det bra att ta tjack på kvällen om man tagit 400mg tradolan på morgonen? Runt 9 tiden. Känner knappt av den dosen. Tacksam för snabbt svar!
Citera
2018-05-25, 18:44
Medlem
Jävlar vad folk kör på höga doser.

Jag brukar köpa Tramadol Topdol och bara 150 mg räcker för att jag ska bli rätt så mycket påverkad.

Brukar köra Tramadol 2-3 i veckan, så jag har ju lite tolerans också, men ändå räcker 150 mg

Kan inte tänka mig hur jag skulle må på 400 mg. Typ spy och krampa bara
Citera
2018-05-25, 19:02
Medlem
Enpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jävlar vad folk kör på höga doser.

Jag brukar köpa Tramadol Topdol och bara 150 mg räcker för att jag ska bli rätt så mycket påverkad.

Brukar köra Tramadol 2-3 i veckan, så jag har ju lite tolerans också, men ändå räcker 150 mg

Kan inte tänka mig hur jag skulle må på 400 mg. Typ spy och krampa bara

Den dosen och en spliff är helt underbar. Man svettas mycket
Citera
2018-05-25, 19:28
Medlem
Tar till och med mindre än 150mg men gärna en holk när den börjar verka, perfekt!
Citera
2018-05-27, 22:05
Medlem
MatsMyrmans avatar
Andra gången jag krampat på Tram, denna gång i samband med pregabalin, 300 mg.

Och en Tramadol-dos på 1½ 200 mg, d.vs 300, dessutom XR så det kan omöjligt hunnit gå ut så mycket av substansen då jag krampade ungefär 1½ timme efter intag. Mycket tråkigt, nu har jag bestämt mig för att ge fan i att ta detta oavsett dos då det ej verkar spela någon roll för mig.

Kan givetvis varit sömn, mat osv som spelat in med att sänka kramptröskeln, och vet inte i vilka doser pregabalin faktiskt börjar sänka kramptröskeln istället för att höja den paradoxalt.

Helt enkelt inte värt det för mig, och då har jag tagit 4-500 utan problem under flera år, så vill bara varna er som tror att det är omöjligt att krampa under den magiska gränsen på 400, stay safe.
Citera
2018-05-28, 04:20
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Går det bra att ta tjack på kvällen om man tagit 400mg tradolan på morgonen? Runt 9 tiden. Känner knappt av den dosen. Tacksam för snabbt svar!
Jadå! Då har det nog gått ur kroppen ifall du inte känner något
Citera
2018-05-28, 04:27
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman

Och en Tramadol-dos på 1½ 200 mg, d.vs 300, dessutom XR så det kan omöjligt hunnit gå ut så mycket av substansen då jag krampade ungefär 1½ timme efter intag. Mycket tråkigt, nu har jag bestämt mig för att ge fan i att ta detta oavsett dos då det ej verkar spela någon roll för mig.

Kan givetvis varit sömn, mat osv som spelat in med att sänka kramptröskeln, och vet inte i vilka doser pregabalin faktiskt börjar sänka kramptröskeln istället för att höja den paradoxalt.

Helt enkelt inte värt det för mig, och då har jag tagit 4-500 utan problem under flera år, så vill bara varna er som tror att det är omöjligt att krampa under den magiska gränsen på 400, stay safe.
Har också blivit inlagd på sjukhuset flera nätter för upprepade krampanfall av tramadol. 3 gånger har jag fått åka ambulans. Jag tror jag vet varför jag krampade just då. Nästan alla mina vänner som åt dessa tram har krampat på dom;
Utgångna Dolol och dessa tram som är 225mg med ett eifeltorn på.
Dock ingen som har krampat på de röda 200.
Ingen i hela staden.
Kan köra jättehöga doser.
Någon som har samma uppfattning.
Man vill ju inte bli benzotorsk igen men det är nog bäst att slänga i sig nåra innan man tar en näve tramadom. Nu för tiden så äter jag nästan uteslutande alprazolam som kramplösande, ibland flualprazolam. Alla benzo antikonvulsanta. Diazepam råkar bara vara lite mer muskelavslappnande och fungerar bra mot pågående kramper IV av sjuksköterskor😇
Citera
2018-05-28, 04:30
Medlem
oggethedoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatsMyrman

Jag har krampat på 300mg. Juste jag glömde nämna Ol-Tram var det då. Dom är riktigt giftiga och jättemånga som får ep av dom:/
Citera
2018-05-28, 04:36
Medlem
oggethedoggs avatar
Så unndvik ol-tram, dolol och eifeltornet 225mg om ni will vara någorlunda safe.
Nu tog jag 800 röda HAB med 4 ksalol, två lergigan och 2 propavan.
Skönt
Citera
2018-05-28, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Så unndvik ol-tram, dolol och eifeltornet 225mg om ni will vara någorlunda safe.
Skönt
Jag har lite ol-tram 50 mg hemma...är de av dålig kvalité eller?
Hursomhelst bäst att ligga lågt i doseringen av dem!! Tack för infon
Citera
2018-05-28, 08:22
Medlem
Någon mer här som fått typ hallucinationer av tram? Har ätit endast 200 mg och precis när jag håller på att somna så både känner jag och hör en geting eller fluga som försöker flyga in i mitt öra och jag fort som fan i ett ryck smäller till örat, sen finns det inget sånt i lägenheten kan gå runt 20 30 min o lyssna o leta finns absolut inget sånt, 4e gången detta händer, kan tillägga att jag har extrem fobi för getingar/geting surrande
Citera
2018-05-28, 10:46
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oggethedogg
Skönt
Har precis samma upplevelse som dig, röda HAB är riktigt bra och "säkra" att äta.
Därmot de här röda 225mg är rena rävgiftet, var 4 år sedan cirka dem cirkulerade i min stad (småland) och hörde många som krampade på dem. Jag hade inte ätit tramadol på 6mån och provade två tabletter och hade obehgligt rus som fasen där man spände och hade sig, men krampade aldrig som tur var men det var väldigt obehagligt.
Aldrig kännt så på någon annan sort, så undvik 225mg det är inte värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in