Varför håller Zlatan på att gå ner sig så i "kränkt-dyn" som om det vore så synd om honom.
Sverige har älskat denne Zlatan i en jävla massa år och under oändliga matcher både här och där.
11 Guldbollar! Ingen av dem ifrågasatt av någon.
Men det är något som skaver hos Zlatan likt förbannat.
Han går nu och då ut och hävdar att han aldrig känt sig svenskt älskad m.m.
Och nu senast i ett LA Galaxy twitter & intervju kommer senaste salvan:
"Media tycker inte att jag ska vara med i landslaget under VM vilket är typisk svensk mentalitet".
Dessutom raljerar han om ALLA klubbar han har spelat för och vunnit för så om någon vet hur man vinner så är det han. Och det är delvis helt sant naturligtvis. Dock kanske inte nödvändigtvis i VM 2018 av flera orsaker.
Han skadade sig som bekant illa, inte riktigt har hittat sitt gamla jag, att han själv har avslutat sin karriär i Landslaget och att den grupp som idag står redo och har tagit Sverige till detta VM, inte bör ha en Zlatan bara för Zlatans skull är också sant. Zlatan har bett att få lämna landslagsuppdragen.
Varför denna bitterhet nu?
Om sen att Zlatan också åldras, inte platsar pga olika anledningar och om/att det lyser ett slutljus i tunneln även för Zlatan som idrottsman, det kan vi diskutera i oändlighet.
Men jag blir inte klok på och tycker inte om hans offentliga offerkofteroll som han tokblåser i just nu!!
Den saknar sanning och substans.
Så.
Håll huvudet högre än så Zlatan. Håll dig till den sanningen som råder.
Sverige har inte tyckt om dig, inte gillat dig.
Sverige har avgudat dig under flera decennier!!