Citat:
Ursprungligen postat av
VissenBuske1987
Jag har gymnasieutbildning endast. Jag fick betyg med skulle vilja läsa upp från "VG" Till "MVG" för framtiden. Går detta?
Om så är fallet; hur ska jag gå tillväga för att få några månader tjänstledigt för att läsa upp till bättre betyg?
Många kommuner kommer inte betala kurser åt dig som du redan har läst. Det är möjligt att du måste anmäla dig till prövningar istället. Det kostar 500:-
Jag tycker dock att du ska satsa på högskoleprovet istället, om det inte är så att du har en stor del MVG och ett fåtal VG / G som drar ned snittet. Om du har typ VG i allt så tar det för lång tid att höja ditt snitt nämnvärt. Det är mycket mer tidseffektivt att plugga högskoleprovet istället.
Citat:
Ursprungligen postat av
VissenBuske1987
Om så är fallet; hur ska jag gå tillväga för att få några månader tjänstledigt för att läsa upp till bättre betyg?
Du har lagstadgad rätt till tjänsteledigt för studier, säg till chefen att du vill plugga och resten borde lösa sig självt. Jag vet dock inte hur det fungerar om du gör prövningar eller pluggar inför HP. Du tar ju inte några nya högskole- eller gymnasiepoäng.