Jag instämmer i det, jag tror dessutom att Afs har chans till nästa val. Allt berorpå vad SD gör och vilket inflytande man får och tar sig.
Afs kan ha en plats i den svenska politiken, men inte idag. SD bör bli så starka som möjligt för att konkurrera med 7-klöverpartierna. Dessutom borde AfS skapats av annat än leftovers och tokskallar som inte passat in i SD. AfD i Tyskland bildades av personer av helt annan kaliber.
Senast redigerad av snigel1 2018-06-08 kl. 07:51.
Med den här utvecklingen kanske jag kan hoppas på att Sverige övergår till att bli en demokrati efter år med diktaturstyre. Hoppas att de vid makten gör några idiot saker till så SD får över 30 procent i valet.
Ja igår röstade de ju igenom "Afghanamnestin" mot bättre vetande. Kämpa på Svetsarn och Frigolit! Det finns ännu tid att borra fler hål i den egna skutan
De fick besök av lite industrifolk som pratade vett med dem, om jag minns rätt. Kanske påminde dem om att allt annat som görs av svenska företag och där inga krav på vinstbegränsningar görs. Saab bygger JAS-flygplan och radarsystem, NCC och Skanska bygger vägar, skolor och sjukhus osv osv.
Capio, som SD uppvaktades av och hade täta kontakter med innan omsvängningen är inte "lite industrifolk".
I en i övrigt läsvärd tråd torgförs allt för ofta diverse konspirationsteorier kring opinionsföretagens resultat. Att de divergerande siffrorna gällande SD skulle vara uträknade med avsikt att medvetet sänka procentandelen är inte trovärdigt utan bevis. Det räcker liksom inte med att referera till en känsla av att resultaten är jämkade.
Jag har själv blivit uppringd av Sifo vid två tillfällen de senaste tio åren. Den första gången sa jag att moderaterna skulle få min röst och nu senast för ett par månader sedan avstod jag från att medverka. Så det är nog snarare befolkningens misstänksamhet mot OI som resulterar i konstiga siffror än manipulativa opinionsföretag som orsakar fenomenet.
Men jag har inga bevis för teorin.
Jag sa inte att det föreligger en konspiration. Jag sa att det kan se ut så. Jag försökte förklara orsaken till det, med en idé, att de olika UI sneglar på varandra och jämkar sina siffror på olika sätt. Jag har inga belägg för denna teori. Det finns emellertid många studier i psykologin som visar hur folk enkelt kan manipuleras med grupptryck. Om detta gäller på individnivå så bör det även kunna gälla på gruppnivå.
Hat är ett mycket starkt ord. Jag har aldrig hatat ett svenskt parti, dess medlemmar eller sympatisörer.
Verkligheten kom knackande på dörren? Snarare är det tålamodet som tryter.
Att diskutera SD mer i detalj är inte trådens ämne, men min syn på SD som parti har inte ändrats i någon större grad. Att jag inte ser SD som det största problemet i svensk politik idag, beror främst på andra partiers icke-agerande sedan lång tid tillbaka i många frågor kring lag och ordning. Och paria-stämpeln på SD som aldrig bjudits in till diverse samtal och överläggningar har varit pinsam och i grunden upprörande ur ett demokratiperspektiv.
Jag sympatiserar inte med t.ex. Italiens nya regering, men jag tycker att det var upprörande att presidenten inte godkände det första regeringsförlaget, där han vägrade godkänna finansministern.
Är Italien ett land?
Hur många olika folkgrupper finns där?
Jag håller med att Sveriges andra partier har inte jobbat med verklighetens problem. Hur kunde Moderaterna vinna sympati med Karolinska institutet skandalen?
Ser bra ut nu!
Känner både juggar, ungrare, polacker och tjecker som röstar SD.
Man märker att fler och fler tröttnar för varje dag.
Tur man tagit ledigt måndagen efter valet
Klokt att tänka framåt och ta ledigt men för tidigt att ta ut segern i förskott.
Var fjärde svensk är beredda på att rösta för verklig förändring. Gräv ned tårna i backen och förbered spurten. Det blir mycket prat kring utegrillarna i sommar.
Varför granskas inte Sverigedemokraternas partiledare som den potentiella regeringsbildare han är?
Frågan är om artikeln är tänkt att skrämma de som proteströstar på (SD) med att deras röst riskerar att få konsekvenser? Eller handlar det bara om att börja vänja folk vid tanken?
Antar att tanken är att skrämma men det går inte riktigt hem tycker jag.
Klokt att tänka framåt och ta ledigt men för tidigt att ta ut segern i förskott.
Var fjärde svensk är beredda på att rösta för verklig förändring. Gräv ned tårna i backen och förbered spurten. Det blir mycket prat kring utegrillarna i sommar.
Självklart tar man inte ut någon seger i förskott. Men efter en hel dag med öl och valvaka så blir det lite tungt att jobba.