2018-05-24, 20:00
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Nej. Du behöver inte ens gå ut och fånga en endaste Larvitar. Har du redan tillräckligt med godis samt en Larvitar eller Pupitar så kan du sitta hemma och bara logga in en gång under dessa tre timmar och köra en evolve till Tyranitar så får du det speciella movesetet.
Jaha där ser man. Jag har ju gått ut vid varje community day och letat efter någon med bra IV... Jag har ju redan minst 1 av varje som varit community day-mons i min storage.
Citera
2018-05-24, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Jaha där ser man. Jag har ju gått ut vid varje community day och letat efter någon med bra IV... Jag har ju redan minst 1 av varje som varit community day-mons i min storage.

Fast det är klart man letar ändå det är ju så man får shinies!
Citera
2018-05-24, 20:54
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Fast det är klart man letar ändå det är ju så man får shinies!
Det är klart, men när jag letade Mareep så fick jag som bäst en 91% IV, när jag redan hade en 98%...
Citera
2018-05-25, 08:23
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Nej. Du behöver inte ens gå ut och fånga en endaste Larvitar. Har du redan tillräckligt med godis samt en Larvitar eller Pupitar så kan du sitta hemma och bara logga in en gång under dessa tre timmar och köra en evolve till Tyranitar så får du det speciella movesetet.
Japp korrekt.

Därför sparar jag alltid minst 1 st med bra IV av dom Pokemon som troligtvis får en egen dag framöver.
För man vet aldrig om man har otur med catchen och får dålig IV på dom flesta.
Man kan ju dessutom vara upptagen eller bli sjuk osv.

Larvitar är jag ju klar med eftersom jag har 2 st bra.
Nästa bör bli Squirtel (har en med 98% IV).

Så har man möjlighet så rekommenderar jag att ha lite is i magen och spara candy och ett par med hög IV.
Gen2-starter, Ralts, Slakoth, Beldum (Jag har en 100% nice), Bagon osv.
Citera
2018-05-25, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Det är klart, men när jag letade Mareep så fick jag som bäst en 91% IV, när jag redan hade en 98%...

Jag kikar aldrig så noga på exakt IV. Jag ser bara efter om de får högst evaluation, vilket jag tror betyder att de är över 80%. Sen är det klart att om två får samma evaluation, "is a wonder" för team blå som jag är och behöver lika mycket dust för att evolva och har ganska lik CP så är chansen stor att de är samma level och den med högre CP är lite bättre IV. De som kommer från ägg är ju alltid samma level och då vet jag ju att den med högre CP är högre IV. I övrigt bryr jag mig inte om det exakta värdet. Den enda jag har kollat är min Mew, som tydligen har 91% enligt Silph Roads tabell.

Citat:
Ursprungligen postat av Etrade
Japp korrekt.

Därför sparar jag alltid minst 1 st med bra IV av dom Pokemon som troligtvis får en egen dag framöver.
För man vet aldrig om man har otur med catchen och får dålig IV på dom flesta.
Man kan ju dessutom vara upptagen eller bli sjuk osv.

Larvitar är jag ju klar med eftersom jag har 2 st bra.
Nästa bör bli Squirtel (har en med 98% IV).

Så har man möjlighet så rekommenderar jag att ha lite is i magen och spara candy och ett par med hög IV.
Gen2-starter, Ralts, Slakoth, Beldum (Jag har en 100% nice), Bagon osv.

Bra tips!

För övrigt så lär det väl inte vara några problem att få tillräckligt med Lileeps nu med eventet som är? Jag har det senaste gått omvägar och använt pinapberries för att skramla ihop tillräckligt för att evolva och blev klar. Nu finns det hur mycket som helst. Men det är ju kul! Kanske man får tag på en bra också.

Nu får vi candy från buddy 4ggr snabbare också. Jag har gått med en Chansey ganska länge då jag fortfarande inte har maxat ut min Blissey men nu kanske jag äntligen får till det. Vad ska man köra på härnäst, tror ni? Jag är en bra bit ifrån tillräckligt med Slakoth candy för en Slaking. De växer inte direkt på träd här. Kanske man skulle gå med den? Man ser ju en hel del med extrema CP-värden i gym, men de har inte varit särskilt märkvärdiga att ta ner.

Någon som har koll på Alolan forms?
Citera
2018-05-25, 10:56
Medlem
Etrades avatar
Citat:

Bra tips!

För övrigt så lär det väl inte vara några problem att få tillräckligt med Lileeps nu med eventet som är? Jag har det senaste gått omvägar och använt pinapberries för att skramla ihop tillräckligt för att evolva och blev klar. Nu finns det hur mycket som helst. Men det är ju kul! Kanske man får tag på en bra också.

Nu får vi candy från buddy 4ggr snabbare också. Jag har gått med en Chansey ganska länge då jag fortfarande inte har maxat ut min Blissey men nu kanske jag äntligen får till det. Vad ska man köra på härnäst, tror ni? Jag är en bra bit ifrån tillräckligt med Slakoth candy för en Slaking. De växer inte direkt på träd här. Kanske man skulle gå med den? Man ser ju en hel del med extrema CP-värden i gym, men de har inte varit särskilt märkvärdiga att ta ner.

Någon som har koll på Alolan forms?
Nej precis, ett antal rare Pokemons spawnar frekvent nu, som typ Lileep och Anorith.

Angående Buddy så är det ju bara att välja vad man känner för. Jag har ju fullt dex så jag kan i lugn och ro koncentrera mig på att skapa / förbättra mina Gymmare och Raidare. Så för tillfället går jag med Scyther då jag vill ha en till maxad Scizor, en mycket bra attacker!

Slakoth som Buddy är ett bra val om man söker candy där. För som du säger så är den ganska rare i det vilda och även i 10km-ägg.
Slaking är egentligen bara en dex-filler med tanke på att den endast kan lära sig Yawn (0 damage) som fast-move. När vi får Slakoth som Community Day så skulle jag tippa på att Slaking kommer få glänsa med en ny fast-move dock. Men detta kan ju vara ett år bort!

Angående Alolan så finns dom nu med i nyaste APK. Så dom är nog inte speciellt långt borta.
Sen hur META-relevanta dom kommer bli återstår att se, deras moves är inte fastställda.
Sen om dom kommer spawna vilt, kläckas ur ägg eller finnas som Raidboss är inget vi vet ännu.
Citera
2018-05-30, 14:10
Medlem
Man kan ju inte klaga på att det är för kallt ute för att vara ute och gå nu i alla fall

Jag blev inbjuden till en EX-raid tidigare i vår. Kunde såklart inte det datumet. Nu fick jag ytterligare en inbjudan och var glad! Det bästa var att jag kom på imorse att det var igår Jag får väl hoppas att man blir inbjuden igen ändå.

Minns ni i begynnelsen hur när under ett event en Pokemon blev vanligare? Då kunde det gå från 0,2% chans att stöta på till 0,4% kanske. Nu går det, som Alolan form Exeggutor från 0,03% till 50%. Går åt en del bollar om man ska försöka fånga alla.

Orkar ni andra med att gå omkring i värmen?
Citera
2018-05-30, 18:09
Medlem
regelbrotts avatar
Sen jag blev påtvingad uppdateringen igår så kan jag inte logga in

Någon mer som har problem?
Citera
2018-05-31, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regelbrott
Sen jag blev påtvingad uppdateringen igår så kan jag inte logga in

Någon mer som har problem?

Hade också samma problem. För mig fungerade det att logga ut och in igen.
Citera
2018-05-31, 08:22
Medlem
Etrades avatar
Citat:
Man kan ju inte klaga på att det är för kallt ute för att vara ute och gå nu i alla fall

Jag blev inbjuden till en EX-raid tidigare i vår. Kunde såklart inte det datumet. Nu fick jag ytterligare en inbjudan och var glad! Det bästa var att jag kom på imorse att det var igår Jag får väl hoppas att man blir inbjuden igen ändå.

Minns ni i begynnelsen hur när under ett event en Pokemon blev vanligare? Då kunde det gå från 0,2% chans att stöta på till 0,4% kanske. Nu går det, som Alolan form Exeggutor från 0,03% till 50%. Går åt en del bollar om man ska försöka fånga alla.

Orkar ni andra med att gå omkring i värmen?
Lite så det funkar med eventen nu, lite tråkigt på ett sätt!

Jag minns i höstas när Halloween-eventet kickade igång, jag satt och hoppades på att dom 5 nya Gen3-spökena skulle vara ganska rare så man fick kämpa för att lösa alla under eventet.

Men det tog la ungefär 20 min så hade man evolvat fram Banette och Dusclops och allt va klart!

Angående värmen så tar den på krafterna lite ja.
Jag försöker spela mest på morgonen när det inte är olidligt varmt. Men ibland biter man ju ihop även mitt på dagen.
Citera
2018-06-07, 18:53
Medlem
Skulle vilja byta team. Kan man det? Isåfall hur?

Jäävlar vad beroendeframkallande detta spel är. Levlade från 4 till 22 på 4 dagar

Edit. Om man har en pokemon på gymmet, blir den starkare då? Hur länge behöver den då va där? Tyckte mig se att cpn höjdes efter jag hade haft den på gymmet men osäker
Senast redigerad av svaampenn 2018-06-07 kl. 19:07.
Citera
2018-06-08, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Skulle vilja byta team. Kan man det? Isåfall hur?

Jäävlar vad beroendeframkallande detta spel är. Levlade från 4 till 22 på 4 dagar

Edit. Om man har en pokemon på gymmet, blir den starkare då? Hur länge behöver den då va där? Tyckte mig se att cpn höjdes efter jag hade haft den på gymmet men osäker

Nej, du kan tyvärr inte byta team. Men om du bara kört 4 dagar är det ju inte hela världen att börja om.

En pokemon blir inte starkare i gymmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in