Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
99% av väljarkåren som sett msm’s rapportering om Afs och konferensen tycker att de svansar för Putin. Det är säkerligen en grov överdrift, men det hjälper liksom inte. Politik är minst lika mycket om inte mer känsla än fakta. Kasselstrand är inte Trump och har inte Trumps resurser.
Åkesson kan lugnt le i mjugg och ta en kaffeslurk till, Afs är neutraliserade till valet 2018.
Jag känner få som hatar Ryssland och/eller Putin. Men det finns en del som infernaliskt hatar Ryssland, på liknande sätt som många hatar Trump eller för den delen SD i Sverige.
Att hålla sig väl med Ryssland är rationellt. Vi är i princip grannar. Det är ett ENORMT stort land med ENORMA naturtillgångar. Vi (skandinaver) har vårt ursprung från Ryssland/Ukraina/Kaukasus för 10 - 30 000 år sedan, beroende på vilken våg vi tillhör som flyttade mot västra Europa. Vi svenskar har en särskild koppling, där ruserna anses ha sitt ursprung från Sverige (Svealand):
Citat:
One of the earliest written sources mentioning the people called Rus' (as Rhos) dates to 839 in the Annales Bertiniani. This chronicle identifies them as a Germanic tribe called the Swedes (The Swedes were a North Germanic tribe who inhabited Svealand ("land of the Swedes") in central Sweden and one of the progenitor groups of modern Swedes, along with Geats and Gutes.) Wikipedia.
Geopolitiskt är Ryssland betydligt lugnare än USA, med mindre imperialistiska utspel nuförtiden. Inrikespolitiskt har Ryssland en sundare inställning i många frågor, t.ex. odlar man inte genmanipulerat, är inte postmarxister, tillåter inte okontrollerad invandring från MENA, försöker behålla sitt land traditionellt osv. Detta retar gallfeber på världens oligarker och globalister och försöker via media få oss att hata dem.
Jag går inte omkring och hyllar Ryssland, men jag är definitivt ingen rysshatare. Tycker att USA rent politiskt har haft betydligt sämre inflytande på Sverige de senaste 30 åren än Ryssland. Hela j-a identitetstjafset, alla amerikanska krig som försett oss med miljoner mellanösternflyktingar, hela PK-tjafset. Ryssland har inte prackat på oss någonting i den vägen.
Tror inte att normalt försök till vänskap med Ryssland skulle påverka opinionen negativt för SD. Snarare tvärtom. Jag förstår att du inte ser det på det viset, men jag tror att det är så. Hör nästan aldrig någon som gnäller om Ryssland, men desto fler som gnäller på den av USA skapade massinvandringen till Sverige, PK-ismen osv.