Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Ok, vi antar väl hypotetiskt då att man inte gör känsliga damer någon tjänst genom att uttrycka någon sorts sympati med dem när de känner sig utsatta på nätet. Måste ha skinn på näsan och så, yada, yada, yada, yada.
Nu min fråga: Gäller det där bara damer? Du gnäller ju högljutt över att feminister yttrar sig här om sin syn på saker och ting, som om någon stackare som känner sig utpekad skulle kunna ta skada. Måste inte de ha mer skinn på näsan och så?
Du verkar ha problem med din läsförståelse. Du projicerar också ditt förhållningssätt på mig. Det räcker med en persons halmgubbar och brist på läsförståelse så du får haka med på det nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Disciplina
Citatet nämner överhuvudtaget inte ordet våld, än mindre att taskiga kommentarer på internet skulle kunna utgöra det.
Jag förstår att du har lite svårt att generalisera och ta med dig en erfarenhet till en ny situation men nu gör du dig lite löjlig. Förstår du inte att misshandel är våld?
Psykisk misshandel är att använda sig av språket på ett våldsamt sätt, det vill säga använda språket för att skada och kontrollera. Första bästa sökning:
Citat:
Psykiskt våld är kränkningar med ord och handlingar som riktar sig mot person, egendom eller människovärde. Psykiskt våld kan ta sig många olika uttryck.
Det kan handla om verbala kränkningar, isolering,
Förödmjukelser och nedlåtande och fientlig hållning, exempelvis "jävla idiot!".
Emotionellt våld, exempelvis negligering, menande suckar
Kränkningar har jag gått igenom. Du tar konstant bort mäns människovärde
Du behandlar andra konstant som att de är dumma i huvudet
Du suckar, du till och med inleder inlägg med SUCK
Mera citat länk längre ned.
Citat:
Det man kanske inte tänker på är att det finns flera olika handlingar som också är våld. Att bli knuffad en gång upplevs kanske inte som så farligt. Men att bli knuffad dagligen är outhärdligt. Det är samma sak med psykiskt våld. Att bli retad en gång är jobbigt, men att varje dag bli kallad [.....] dum förstör självkänslan.
Varje dag kallar du män som grupp nedlåtande epitet, dina meningsmotståndare behandlar du som de är dumma.
Citat:
Ja, vad tråden handlar om är alltså just personligt riktade trakasserier som förmedlas via PM. Det är också vad jag hela tiden har diskuterat här.
Ja det blev väl inte lika roligt nu,
Citat:
Ja, om man anser personliga kommentarer om hur man är ett luder som ska våldtas är lika essentiellt för Flashback som fäktning är för en fäktningsklubb så visst.
Då slår själv an tonen och sätter nivån för fäktningen, i och med att du satt en ansiktsbild på dig så kommer ful som ett brev på posten.
Citat:
Jag förstår att jag kan uppfattas som otrevlig i diskussioner emellanåt, men återigen, jag skickar inte PM till folk för att tala om att de är luder som borde våldtas. Mitt beteende, och det den här tråden faktiskt diskuterar, är inte jämförbart.
På ett tekniskt plan jo. Och ditt är värre eftersom det är systematiskt, se fetat i citat längre upp.
Du kan blockera de som skriver elaka pm, det går inte längre att ignorera dig på forumet. Synnerligen inte om man har tänkt sig att bestrida dina påståenden.
mer citat
Citat:
Psykisk misshandel ger inga blåmärken eller andra skador på kroppen. Den kan därför vara svårare att både upptäcka och bevisa, men det är ändå ett lika allvarligt brott som fysisk misshandel. De som utsätter någon för psykisk misshandel gör det för att kontrollera en annan person. Den som blir utsatt får sin självkänsla, sitt jag, sina tankar och känslor kränkta.
https://dinarattigheter.se/for-dig-som-ung/dina-rattigheter/vad-sager-lagen/sa-har-sager-lagen-om-misshandel/
Helt klart gör du det för att tysta andra användare, många är rädda för dig, eller ger upp. Det är svårt för män att diskutera med kvinnor eftersom kvinnor har ett verbalt övertag.
Citat:
Vad vet du? Tänker du på allvar låtsas att du vet mer om mig om varför kvinnor undviker att vara publika på Flashback?
Mitt trick är att gå på vad som skrivs i tråden.
Låtsaskompisar ger jag inte så mycket för.
Citat:
Okej... så ditt exempel
kunde ha handlat om en kvinna, därför bevisar det att dåligt beteende inte är könsbundet.
Rolleyes ok så du tycker att jag är dum, det är kränkande.
Läsförståelse igen...
Citat:
Om du med "ta ansvar för sitt eget beteende" menar att man ska behöva ta emot kommentarer om hur man ska våldtas, så nej, jag tycker inte att någon ska behöva "ta ansvar för sitt eget beteende".
Det är ingen som tycke det är ett hot och går att rapportera.
Citat:
jovisst, när det är "Gertrud" som pratar om hur hon blir hatad är det ingen som spelar offer, då handlar allt om "principer". Vilken tur att "Gertrud" inte är som de där äckliga manipulerande feministerna, som uppenbarligen inte blir hatade på riktigt. Det är helt klart inte Gertrud som hycklar i tråden genom att fokusera på enskilda personers smådryga kommentarer och kalla dem för "våld" i en tråd som är tänkt att handla om trakasserier och hot.
Här går du faktiskt full Arnstad när du ljuger ihop saker.
Jag är inte hatad
jag förstår att det blir jobbigt för dig att jag sätter upp en spegel så du ser dig själv
Detta är inte mellan dig och mig, du hävdar att du blir utsatt för en massa hot och hat här vilket du inte kan ge belägg för.
Jag hävdar att du är manipulativ och att ditt påstående om hot och hat är en del av din vanliga verbala misshandel av män på forumet. Jag tror det går fram för de flesta som inte är känslostyrda och som kan läsa innantill.
Citat:
Jovisst, när min inkorg fylls med kommentarer om hur jag är ett feministluder så handlar det om hur jag saknar social kompetens, men när det är kvinnor som "hatar" (på ospecificerat vis) "Gertrud" så heter det att "Jag får skit av kvinnor för att jag finns." Jag tror att vi börjar ana den röda tråden nu.
Antingen är det problem med läsförståelsen eller paranoian eller så går offermanipulationen full Arnstad
Ganska snyggt försök men jag har fliken uppe så jag ser vad du svarar på
Citat:
jag vänder mig mot hyckleriet att vara förövare men att framställa sig som offer
Igen jag är inget offer.
Jag har inte bett någon tycka synd om mig, jag har inte bett flashback ändra något för min skull.
Men nice att du illustrerar det jag skrivar att manipulativa människor använder allt man yppar om sig själv som tillhygge.
Det börjar bli mer och mer uppenbart att våldet i inkorgen är försumbart, för där gör det ju ingen nytta eftersom det inte finns en publik att hetsa upp med halvlögner.
Citat:
Återigen, det här handlar inte om att jag vill skyddas från kritik, utan bara om att jag vill slippa ta emot PM med grafiska beskrivningar av hur jag ska våldtas.
Vilka skall rapporteras och åtgärdas - ingen tycker annorlunda.
Citat:
Du fortsätter driva den här tesen att jag inte har rätt att klaga för att jag ägnar mig åt "verbal misshandel", men inget jag skriver på det här forumet kommer i närheten av den skit tråden egentligen är avsedd att diskutera.
jag är helt klart medveten om att du vill haussa upp en stämning här om alla grafiska beskrivningar av våldtäkter och klyvningar med yxor och vilket hemskt näste flashback är.
Men uppenbarligen har ingen något sådant att visa och du har uppenbarligen heller inte rapporterat liknande pm så....
Sedan ljuger du igen, självklart har du rätt att klaga, du har upprepade gånger uppmanats att rapportera, det är det bästa sättet att klaga, eftersom den klagan går till de som har makt att göra något åt det. Den här omvägen att hetsa upp SJW's känns ganska onödig.
Citat:
Du har faktiskt helt rätt, jag har en tendens att dras in i de här fucking skitdebatterna där jag får för mig att jag ska ställa vissa individer mot väggen för deras uppenbara inkonsekvens, men eftersom ni alltsomoftast förnekar er oavsett vad så brukar det sluta med att jag slösar min tid långt efter att jag gjort min poäng.
Du får jättegärna visa inkonsekvens i mitt resonemang men eftersom jag har det du svarar på uppe i en annan flik så blir det uppenbart att du antingen medvetet hittar på som till exempel att ljuga dig ur situationen
Du skrev
Citat:
Du är en misogyn kärring. Jag hade kunnat tala om det på direkten.
Försöker dribbla bort det med
Citat:
Tja, vad hette det när du anklagade mig för att "projicera min kvinnliga kultur" på forumets män?
"Kärring är ett beteende."
jag har överhuvudtaget inte sagt att du projicerat din kvinnliga kultur så antingen ljuger du där också eller är inte riktigt redig i dina tankar, alternativt har problem med läsföståelse. Jag gör mitt bästa för att återföra diskussionen till vad vi faktiskt pratat om och inte låta den köra ned i diket.
Hade du avsett beteende med det du skrev så hade du skrivit "din kärring", eller "du beter dig som en kärring", det var inte det du skrev va?
Citat:
Så tack för att du påminner mig om att lägga av med det här tramset nu.
Det ser jag fram emot för det tar onödigt mycket tid.
Återkom när du har ett pm som passar in i tråden.