Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-13, 21:20
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Jag brukar kunna reta gallfeber på en del genom att visa att deras fantasier saknar verklighetsförankring. Men det leder inte till några PM. Utan ibland så tar dom det in nästa inlägg att jag skall hängas/strypas/whatever. (Det är en slags sista utväg i diskussionen, men som också avslöjar deras natur). (Finns en del som försöker hämnas på andra patetiska sätt också).

Det är bara en gång jag sett en person/kvinna bli kallad hora i ett inlägg. Då var det en kvinnosakskvinna som blev förbannad på en vanlig kvinna som höll med männen.
Frågan är kanske om inte män snarare skriver direkt i nästa inlägg att dom skall mörda den som svarar. Och det är kvinnor som gör det via PM?

EDIT:
Skulle kanske kunna ha att göra med i vilka delforum man är aktiv också.
I något inlägg har jag hotats och kallats hora för evigheter sedan. Det närmaste det i något pm var någon fjant som frågade om jag var en skitig hemmafru. Ett par skumma pm har man fått men det är inte vad jag märkt, något problem på forumet (enbart egen upplevelse) jag kan inte ens riktigt minnas något pm som varit något riktigt jävelskap. Kan dock inte svara på om det beror på likgiltigheten men jag har nog gjort erfarenhet av att den absoluta majoriteten skriver normala pm även om man inte är till fullo seriös.

Flashback är fullt av troll och människor som är annorlunda, ändå är det nog inte vanligt för hur många kvinnor och med hur många konton finns det inte som skulle vittna om problemet annars?
Citera
2018-06-14, 00:18
  #506
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Min poäng är att världen inte är som man tycker den ska vara.

Dessutom så har du fel Mr. Jag är högkänslig och högempatisk och har också varit i en djup kris och rädd för min egen skugga. Jag är högvilt för allsköns psykopater. Enda problemet för dem är att jag vuxit upp med en galning och kan lukta mig till lögn och manipulation.

Du kanske tror du är beskyddande och snäll tvärtom så agerar du naivt och medberoende, och ställer till mer än vad du hjälper till. Dessutom är självkänsla något man måste erövra. Du beter dig som jag är okänslig och inte lika värdefull som de fina och kloka människorna du vill beskydda.
Även om man kan känna sig manlig när man beskyddar svaga kvinnor gör man dem en otjänst om man låter dem vara barn i en vuxen värld. Men svaga män brukar vilja ha svaga kvinnor så de får känna sig som män.

Flashback är inte en altrustisk tjänst eller service som du kallar det. Dess syfte är att bevara yttrandefriheten och inte låta den begränsas av sk. gatekeepers som genom manipulation kontrollerar vad som får sägas. Ställningstagandet är glasklart och jag fattar inte varför du tror att detta är en social klubb. Trådarna skall kunna vara läsbara och OfT tas privat därför hamnar skit i inkorgen. Man behöver vare sig läsa eller låta bli att rapportera. Här finns alla möjligheter att själv ta ansvar för hur man vill bli behandlad i sin inkorg.
Rena hot och otrevligheter tas om hand om.

Det finns inget annat problem än att vissa bedriver propaganda på ett politiskt diskussionsforum, och att en del sväljer med hull och hår.

Brasklapp
Du uppfattar mig som stark men varför tror du att man måste föra sig med en hud som pansar här? Två skäl. Antisociala trålar efter empatiska sårbara människor. Tror de att de har hittat en så lusläser de ens posthistorik så att de kan spegla en och låtsas vara lik i den initiala kontakten. Sedan bygger de upp under lång tid. Det är först när de ledsnar som de börjar bryta ned. Har du varit oklok så vet de alla dina soft spots och du är en puppet on a string för dem.

Det andra skälet är narcissisterna som inte tål att inte bli beundrade även de håller koll på alla dina softspots.

Manipulativa människor har övat hela sitt liv. De vet exakt vilken nivå de skall lägga sig på för att det ska se oskyldigt ut för publiken men svida rejält hos mottagaren.

Kan du fatta nu varför jag har pansar och inte visar en glipa? Det kallas förnuft. Självbevarelsedrift.

Det finns inte en chans att ett sånt här stort forum skall kunna modereras så att alla är snälla. De gånger folk har den ambitionen IRL leder det bara till att de manipulativa kan jobba ostört och den drabbade ses som bråkstake tack vara såna som dig.

De två madamerna här som du upprörs över hur de blir behandlade har ju bevisats fara med osanning. Är det ok att gå deras ärenden?

Jag tycker att det blir ganska knepigt att du säger dig värna om känsliga personer men samtidigt går på mig som du gör som om jag inte räknas. Du talar om för mig hur jag är och raljerar och Ja kör helt enkelt lite härskarteknik. För mig känns det lika hycklande som feministerna.

Det enda rättvisa är att göra som flashback. Samma regler för alla, annars blir det bara godtyckligt och personligt.

Jaha, du är tydligen väldigt känslig okej. Visst, det var en förhastad slutsats av mig. Ur personlig känslighet behöver inte följa en förståelse för andras känslighet eller perspektiv på tillvaron som skiljer sig från ens eget (Detta sagt utan att hävda att jag själv skulle vara någon mästare i den här grenen)

I övrigt läser du in saker jag aldrig har skrivit och bygger en hel del av ditt inlägg på det. Farligt nära halmgubbe. Jag har väl inte gått i något specifikt försvar för Disciplina och vem den andra personen är fattar jag inte ens? Exemplen är hämtade ur min egen närmare krets. Du kanske är lika högkänslig som dem, men skillnaden är att de aldrig skulle sitta och skriva långa, mästrande inlägg till andra (vare sig här eller nån annanstans) om att de måste skärpa sig, fundera över sin egen skuld till att de blir angripna med invektiv och hel/halvhot etc.

Detta kan möjligen - säger möjligen - hänga ihop med en bättre självinsikt och högre empati.

Jag är principiell yttrandefrihetsförsvare från ett liberalt perspektiv och således bl.a. motståndare till HMF. Jag delar inte vänsterrörelsens ovilja/oförmåga att dra en klar och tydlig gräns mellan otrevligheter och rena hot (även om det alltid kommer att finnas gränsfall). Det är inte troligt att jag och Disciplina skulle vara särskilt överens i dessa frågor eller i några politiska frågor ö h t.

Men jag försvarar hennes och andras rätt att få diskutera här utan att få hot och obehagliga PM med explicit, sexuellt innehåll eller målande beskrivning av hur hon ska våldtas och skändas.

Den grundläggande skillnaden mellan din och min syn är att du i mina ögon inte kan eller vill begripa den principiella skillnaden mellan att tillåta hårda ord i en diskussion i yttrandefrihetens namn (eller skriva att man hatar negrer om det nu är topic i diskussionen) och att tillåta att PM-funktionen används för spridning av mentalt smuts. PM:en är inte synliga - vad är det för centralt yttrandefrihetsvärde som ligger i att tillåta eller ens försvara att de används för att t ex skicka någons mentala spyor med önskningar om gruppvåldtäkter och skändningar av somaliska klankrigare? Vad spelar det för roll vad avsikten är med PM:en? Vad spelar det för roll att de "farliga" är de som börjar med att skicka sockersöta PM? Varför är det inte tillåtet att uppröras över att få andras diarré i sin inkorg bara för att du själv har resonerat dig fram till att det inte är något att bry sig om? Varför är ditt sätt att reagera det enda godtagbara?

Det mesta av detta skulle ju dessutom inte tillåtas i en riktig tråd - det skulle normalt åka på 0.03 eftersom det saknar relevans för topic i de flesta diskussionsämnen att skribenten projicerar ut sitt förvridna känsloliv i en harang om sina förhoppningar om hur motparten ska gruppvåldtas.

Mest bedrövligt är dock förringandet och i vissa fall t.o.m. försvaret från olika håll för skickandet av denna dynga. Människor med någon form av moralisk resning beter sig inte på det där sättet mot andra, oavsett hur illa de tycker om deras politiska åsikter. Men här på FB visar sig inte sällan någon slags inverterad moralkod där det nästan blir något positivt - ett försvar för yttrandefriheten att skriva en massa skit.
Citera
2018-06-14, 01:05
  #507
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jaha, du är tydligen väldigt känslig okej. Visst, det var en förhastad slutsats av mig. Ur personlig känslighet behöver inte följa en förståelse för andras känslighet eller perspektiv på tillvaron som skiljer sig från ens eget
Du kanske är lika högkänslig som dem, men skillnaden är att de aldrig skulle sitta och skriva långa, mästrande inlägg till andra (vare sig här eller nån annanstans) om att de måste skärpa sig, fundera över sin egen skuld till att de blir angripna med invektiv och hel/halvhot etc.

Detta kan möjligen - säger möjligen - hänga ihop med en bättre självinsikt och högre empati.

Ok jag är dum, jag hajar.
Ärligt har jag svårt att ta dig på allvar.

Men saken är ju den som jag snuddade vid förut att man inte får någon att växa genom att ömka den.
Man växer heller inte genom att anse sig för svag eller känslig, man växer genom att göra saker utanför sin comfortzone.
De du avser kanske skulle må bra av att försöka skriva lite långa mästrande inlägg, du gör det ju -uppenbarligen.

Citat:
Jag är principiell yttrandefrihetsförsvare från ett liberalt perspektiv och således bl.a. motståndare till HMF. Jag delar inte vänsterrörelsens ovilja/oförmåga att dra en klar och tydlig gräns mellan otrevligheter och rena hot (även om det alltid kommer att finnas gränsfall). Det är inte troligt att jag och Disciplina skulle vara särskilt överens i dessa frågor eller i några politiska frågor ö h t.

Men jag försvarar hennes och andras rätt att få diskutera här utan att få hot och obehagliga PM med explicit, sexuellt innehåll eller målande beskrivning av hur hon ska våldtas och skändas.
Där är vi eniga och det verkar också flashback vara så vad är problemet?

Citat:
Den grundläggande skillnaden mellan din och min syn är att du i mina ögon inte kan eller vill begripa den principiella skillnaden mellan att tillåta hårda ord i en diskussion i yttrandefrihetens namn (eller skriva att man hatar negrer om det nu är topic i diskussionen) och att tillåta att PM-funktionen används för spridning av mentalt smuts.

Jag har inga svårigheter att förstå den principen men jag har redan förklarat varför en sådan regel krockar med andra hänsynstaganden.

Citat:
PM:en är inte synliga - vad är det för centralt yttrandefrihetsvärde som ligger i att tillåta eller ens försvara att de används för att t ex skicka någons mentala spyor med önskningar om gruppvåldtäkter och skändningar av somaliska klankrigare?
Om du hängt med i tråden så hade du insett problemet med gränsdragningen, personligen tycker jag att hela ditt inlägg till mig är en mental spya, jag ser inte att det tillför diskussionen något, men yttrandefrihetsvärdet ligger i att det inte går att dra rättvisa gränser, så jag ser ett värde i att inte inskränka din rätt att kräkas på mig. Inte ett personligt värde, men ett större värde i att inte börja kontrollera språket. Orwell du vet.

Citat:
Vad spelar det för roll vad avsikten är med PM:en? Vad spelar det för roll att de "farliga" är de som börjar med att skicka sockersöta PM? Varför är det inte tillåtet att uppröras över att få andras diarré i sin inkorg bara för att du själv har resonerat dig fram till att det inte är något att bry sig om? Varför är ditt sätt att reagera det enda godtagbara?
Det spelar roll för liv och lem Är du också på spektrumet?
Upprörs på du, men sluta tala om för mig vad jag känner, - förstod du inte vad jag skrev?
Jag tycker att det är riktigt obehagligt att tugga i mig din diarre, men jag vägrar att låta mig påverkas av att människor väljer att slänga bajs och gå på min person istället för att diskutera saken principiellt.

Det är en principsak och går utanpå mitt personliga välbefinnande. Jag har fått helt otroligt mycket pm med respekt för att jag tar det här bajset utan att vika ned mig i principfrågor. Rent av tackpm för att jag visar att det låter sig göras. Så ditt jidder om "känsliga" människor kan du stoppa upp där ditt bajs kommer ifrån. Jag pratar om hundratals pm.

Det är också avgörande för en känslig människas själsfrid. Om man låter andra sätta sig på en så har man snart skringskurit sitt liv och skapat sitt eget fängelse. Hur oförskämd och hur kränkande du än beter dig så kommer jag inte låta det styra mig, av princip. Detsamma gäller ju inkorgen, jag har ju två val, antingen säga buhu och lämna forumet, eller deal with it.

Jag har inte sagt att mitt sätt är det enda godtagbara (att stanna), jag har sagt att jag inte låter mig styras av mina känslomässiga reaktioner. Fråga valfri psykolog och det är det vuxna förhållningssättet.
Du är verkligen en idiot om du tror att jag ska beskriva mina känslomässiga reaktioner när intresseklubben sitter och antecknar?

Det är upprörande det som skrevs till Disciplina, det var det första jag skrev, jag skrev det i bold, det är inte acceptabelt att skriva till någon att man önskar dem klyvna med en yxa. Har du problem med din läsförståelse också?

Det jag har sagt är att antingen låter du psykopaten skrämma skiten ur dig, men då har han vunnit och det är det han vill. Du har förlorat efter som du låter dig kontrolleras av en annan människas ord, och blir hämmad i ditt liv.

Nu börjar jag härskna till för dumskalleri har jag låg toleransnivå med. I verkligheten finns både psykopater och antisociala. Grattis till dig om det är först här på flashback du har blivit medveten om dess existens. Hade du varit mindre - vad det nu är - i affekt? - så hade du också sett att det finns en omtanke i att tala om att dessa människor vill skrämma dig (Disciplina) för att det är roligt. Inte för att de har för avsikt att skada henne.
Det dummaste hon kan göra är att låta dem få reda på att hon tycker att det är ett problem.

Innan du börjar tala om att du inte tycker att det skall få finnas dåliga människor på flashback, eller i livet, så har jag en fråga. Eller ja - jag vill tala om något för dig. - Ingen tycker att det skall finnas dåliga människor. Men till frågan: Hur har du tänkt dig lösa problemet? Vilka konsekvenser ser du av din lösning? Vilken vinst är det för forumet?

Citat:
Det mesta av detta skulle ju dessutom inte tillåtas i en riktig tråd - det skulle normalt åka på 0.03 eftersom det saknar relevans för topic i de flesta diskussionsämnen att skribenten projicerar ut sitt förvridna känsloliv i en harang om sina förhoppningar om hur motparten ska gruppvåldtas.
Inser du att inlägg i en tråd avser att svara på det topic som är satt i OP?
Vilken OP finns i inkorgen?

Det verkar inte som du fattar att problemet är implementeringen

Citat:
Mest bedrövligt är dock förringandet och i vissa fall t.o.m. försvaret från olika håll för skickandet av denna dynga.
Jaha men blanda inte in mig i det.
Citat:
Människor med någon form av moralisk resning beter sig inte på det där sättet mot andra, oavsett hur illa de tycker om deras politiska åsikter. Men här på FB visar sig inte sällan någon slags inverterad moralkod där det nästan blir något positivt - ett försvar för yttrandefriheten att skriva en massa skit.

Jojo.
Om man skall fortsätta på bibeltemat så - den som är utan synd må kasta första stenen.

Jag föreslår att envar tar ansvar för sitt eget förvridna själsliv istället för att uppehålla sig vid andras.
Om det är för mycket begärt så föreslår jag att du hänger med i tråden och koncentrerar dig kognitivt. Visst får du bli upprörd så mycket du vill, men det tillför inte diskussionen så mycket om du är så upprörd att du inte kan skilja på vad som är skrivet och vad du tror är skrivet.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-14 kl. 01:36.
Citera
2018-12-27, 11:16
  #508
Avstängd
Sexuella trakasserier/sexism/kvinnohat på Flashback

Exempel på svar jag kan få när jag argumenterar här på Flashback:
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Jaja, visst. Du behöver smisk och utegångsförbud.
Citat:
Ursprungligen postat av mossyvictory
Du beter dig som ett barn. Du skulle vilja ha en riktig man i ditt liv, som kan dra dig i håret, smiska dig och som du kan kalla "daddy".
Brukar ofta se att andra kvinnor bli bemötta på samma sätt och får liknande nedvärderande respons på långa och seriösa inlägg.

Exempel på PM jag kan få:
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
du suger muslimkuk
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
så roligt hur du är sån jättefeminism samtidigt som din fitta blir så våt av män som är raka motsatsen, som dominerar dig och skiter i din feminism, dvs muslimer. din fitta blev säkert våtare bara av att veta hur dom kan våldta och mörda utan skam

Och absolut ingenting händer dessa individer och misogynister när man rapporterar dem, varav de fortsätter att uttrycka sig precis lika avskyvärt som tidigare eftersom att de vet att de kommer undan med det.

Tycker ni att det är ok att bemöta meningsmotståndare med sexism och sexuella trakasserier? Att det är ok av admins/moderatorer att tolerera sånt här beteende?
__________________
Senast redigerad av surlai 2018-12-27 kl. 12:09.
Citera
2018-12-27, 11:23
  #509
Medlem
Sooks avatar
Jag tycker alla neanderthalarkommentarer borde bestraffas av moderatorerna men det verkar onekligen som det är fritt fram att skriva vad som helst nästan.
Citera
2018-12-27, 11:31
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Exempel på svar jag kan få när jag argumenterar här på Flashback:


Brukar ofta se att andra kvinnor bli bemötta på samma sätt och får liknande nedvärderande respons på långa och seriösa inlägg.

Exempel på PM jag kan få:



Och absolut ingenting händer dessa individer och misogynister när man rapporterar dem, varav de fortsätter att uttrycka sig precis lika avskyvärt som tidigare eftersom att de vet att de kommer undan med det.

Men vad tycker ni?

Tycker ni att det är ok att bemöta meningsmotståndare med sexism och sexuella trakasserier? Är det ok av admins/moderatorer att tolerera sånt här beteende?

OCH hur kommer det sig att man aldrig ser män försvara kvinnor som blir nedvärderade och bemötta på detta vis? Varför är det bara kvinnor som försvarar kvinnor på detta mansdominerade forum?

Definitivt inte "ok". Dock helt meningslöst att försöka övertyga en sådan person eller försöka påverka dennes attityd.

Moderaterna borde ha nolltolerans, men de är inte anställda och avlönade utan arbetar ideellt och har säkert fullt upp redan.
Citera
2018-12-27, 11:36
  #511
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surlai
Exempel på svar jag kan få när jag argumenterar här på Flashback:


Brukar ofta se att andra kvinnor bli bemötta på samma sätt och får liknande nedvärderande respons på långa och seriösa inlägg.

Exempel på PM jag kan få:



Och absolut ingenting händer dessa individer och misogynister när man rapporterar dem, varav de fortsätter att uttrycka sig precis lika avskyvärt som tidigare eftersom att de vet att de kommer undan med det.

Vad tycker ni?

Tycker ni att det är ok att bemöta meningsmotståndare med sexism och sexuella trakasserier? Är det ok av admins/moderatorer att tolerera sånt här beteende?

Och hur kommer det sig att man aldrig ser män försvara kvinnor som blir nedvärderade och bemötta på detta vis? Varför är det enbart kvinnor som försvarar kvinnor på detta mansdominerade forum?

Det är såklart lågt att komma med sådana kommentarer, men själva poängen med flashback är ju att det inte ska vara så filtrerat som det är på andra ställen. Jag tycker snarare att modereringen är för hård här.

Se det så här. Om någon kallar dig för muslimkuksugerska, så betyder det inte att du är en muslimkuksugerska. Däremot säger det en del om den som skrev så. Låt dom sänka sin egen trovärdighet och ignorera, är mitt förslag.
Citera
2018-12-27, 11:44
  #512
Medlem
holmiums avatar
Om du som anonym skribent inte tål ett verbalt påhopp (som ev. utmanar dina ståndpunkter), från en annan anonym användare på flashback, hur i all världen skall du klara dig ute i verkligheten ?

Stackars dig, att du inte slutar med flashback istället ?
Citera
2018-12-27, 11:46
  #513
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Om du som anonym skribent inte tål ett verbalt påhopp (som ev. utmanar dina ståndpunkter), från en annan anonym användare på flashback, hur i all världen skall du klara dig ute i verkligheten ?

Stackars dig, att du inte slutar med flashback istället ?

Och tål man det inte så finns det gott om filtrerade sammanhang man kan hålla till i istället. Flashback har en hård jargong och det passar inte alla. Mår man dåligt av det så ska man såklart inte utsätta sig för det.
Citera
2018-12-27, 11:49
  #514
Medlem
AoE3#1s avatar
Tycker att TS får växa upp lite. Det där år ju ingenting.

Tror du att allt i livet är en dans på rosor? Ni feminister vill ha jämlikhet men så fort ni blir behandlade på ett jämlikt sätt reagerar ni så här.
Citera
2018-12-27, 11:50
  #515
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Men det finns väl en ignore-funktion eller har jag missat något? Stick till familjeliv om du vill något ska hända dom eller varför inte facebook. Ha så roliga diskussioner där borta där ingen vågar säga något för att kränka idioter som dig.

Ni som tycker neandertalarna borde bestraffas borde hänga på ett annat forum istället som passar er, det är ingen förlust om ni försvinner härifrån.
__________________
Senast redigerad av HenrikLarsson99 2018-12-27 kl. 11:53.
Citera
2018-12-27, 11:58
  #516
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Om du som anonym skribent inte tål ett verbalt påhopp (som ev. utmanar dina ståndpunkter), från en annan anonym användare på flashback, hur i all världen skall du klara dig ute i verkligheten ?

Stackars dig, att du inte slutar med flashback istället ?
Jag mår så himla dåligt att jag skapar en tråd om det. Yttrandefrihet kallas det.

Sedan så ifrågasätter jag att mina fjantiga inlägg raderas titt som tätt och jag blir avstängd för bagateller så fort jag tar en debatt med dessa tjockskallar samtidigt som de själva kommer undan med vad som helst utan några konsekvenser.
__________________
Senast redigerad av surlai 2018-12-27 kl. 12:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback