2018-06-07, 21:51
Medlem
glokk18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
ja fantisera kan man alltid göra

det blir ungefär som i usa då

innan muren mot mexiko byggdes

Och när byggdes den menar du?
Citera
2018-06-07, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Förlåt, blev så till mig i trasorna att jag helt missade ditt tält-argument. Jag vet inte var du bor, kanske under en sten. Själv bor jag på ett ställe där invandrare redan bor i tält, på parkeringsplatser!
På dagarna slåss dom om sittplatser utanför snabbköp, klädaffärer, Ikea, eller allra helst systembolaget då detta väcker maximalt med skuldkänslor hos förbipasserande besökare. Jag har själv sett dom träta över bra platser och det ser inte bra ut.

Vad är din lösning på detta när alla hela världens tältare är här? Att tältarna ska öppna sina hjärtan för andra tältare och dela med sig av utrymmet utanför systemet? Eller kanske läsa på om Sveriges ätliga fauna, rötter och bär, Bear Gryll style, så att dom klarar vintern i sina tält? Vet du hur vintrarna ser ut här?

Mitt förslag innebär förstås inte att man ska tvinga invandrare att bo här, speciellt inte på vintern.

Man ska förstås inte tillåta människor att tälta på parkeringsplatser. De kan tälta tex utanför förorterna istället.

Och att tiggare sitter utanför affärerna beror förstås på att det finns människor som ger dem pengar. Man kan troligen inte förbjuda människor att ge andra människor pengar, och varför skulle man vilja förbjuda det? Men man kan förbjuda störande tiggeri. Det finns dock värre problem än tiggeri, iallafall för oss som INTE tigger.

Jag är inneboende i en lägenhet för övrigt.
Citera
2018-06-07, 21:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ok, du tänker så. Men då befinner de sig ju nästan på samma nivå som Reinfeldt på sin tid. Det kommer aldrig sluta väl för C.

Cirka 10% av väljarna är nyliberaler, och de kommer att sluta upp kring C.

Det förvånar mig att Reinfeldt inte redan bytt parti.
Citera
2018-06-07, 21:57
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Men vänta lite C är nyliberaler och därmed långt till höger, de borde väl i så fall
föredra "starka" högutbildade invandrare från väst och inte från fattiga länder med
knapp utbildning. De kommer inte kunna sänka skatter nu och tro att välfärden
ska finnas kvar

Centern var tidigare ett parti för bönder och folk på landsbygden. Nu när 7-klövern lyckats med att nästan utrota dom så måste centern se sig om efter andra som kan rösta på före detta bondepartiet om dom ska ha en chans att överleva. Då passar det bra med invandrarboskap. Lågutbildade som inte begriper något är lätta offer för valfläsket.
Citera
2018-06-07, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a987
Mitt förslag innebär förstås inte att man ska tvinga invandrare att bo här, speciellt inte på vintern.

Man ska förstås inte tillåta människor att tälta på parkeringsplatser. De kan tälta tex utanför förorterna istället.

Och att tiggare sitter utanför affärerna beror förstås på att det finns människor som ger dem pengar. Man kan troligen inte förbjuda människor att ge andra människor pengar, och varför skulle man vilja förbjuda det? Men man kan förbjuda störande tiggeri. Det finns dock värre problem än tiggeri, iallafall för oss som INTE tigger.

Jag är inneboende i en lägenhet för övrigt.

Så ett världsomfattande åtnjutande av allemansrätten tills vintern slår in då?
Citera
2018-06-07, 22:00
Medlem
stoppsmälls avatar
Detta beslut kunde klubbas genom att några inom S, MP, C och M har nått skit på SD som kommer göra att SD på något sätt kommer hindras delta i valet -18.

De vet att det spelar ingen roll om de tappar röster, för SD kommer ändå ingen kunna att rösta på.

Hoppas att jag har fel dock.

//SS
Citera
2018-06-07, 22:01
Medlem
Sossarna vill inte att migrationen ska vara en valfråga, ändå tar de ett beslut om 9000 simulanter precis inpå valet. Tala om tajming. Valstrategerna inom S slår nya bottenrekord.
Citera
2018-06-07, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mmm...Martin
Så ett världsomfattande åtnjutande av allemansrätten tills vintern slår in då?

Om det skulle komma för många människor hit, då kan man förstås säga stopp av det skälet till mer invandring. Men hittills är det väl inte mängden invandrare i Sverige som är problemet, utan hur de beter sig?
Citera
2018-06-07, 22:12
Medlem
Citat:
Om det skulle komma för många människor hit, då kan man förstås säga stopp av det skälet till mer invandring. Men hittills är det väl inte mängden invandrare i Sverige som är problemet, utan hur de beter sig?

Ok, så obligatorisk charmkurs innan man skickar ut dom i ödemarken?
Citera
2018-06-07, 22:14
Medlem
Citat:

Problemet är väl mängden invandrare som belastar välfärdssystemet.
Citera
2018-06-07, 22:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Detta beslut kunde klubbas genom att några inom S, MP, C och M har nått skit på SD som kommer göra att SD på något sätt kommer hindras delta i valet -18.

De vet att det spelar ingen roll om de tappar röster, för SD kommer ändå ingen kunna att rösta på.

Hoppas att jag har fel dock.

Att hindra ett riksdagsparti från att delta i valet är diktatur, inte demokrati. Kommer aldrig att hända i dagens Sverige.
Citera
2018-06-07, 22:20
Medlem
Obegripligt att Centern kunde rösta för detta svek mot Sverige. Debatterna i riksdagen borde handla om att stävja fusket och få verkställandet av avvisningarna att fungera istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in