Citat:
Ursprungligen postat av
Mmm...Martin
Förlåt, blev så till mig i trasorna att jag helt missade ditt tält-argument. Jag vet inte var du bor, kanske under en sten. Själv bor jag på ett ställe där invandrare redan bor i tält, på parkeringsplatser!
På dagarna slåss dom om sittplatser utanför snabbköp, klädaffärer, Ikea, eller allra helst systembolaget då detta väcker maximalt med skuldkänslor hos förbipasserande besökare. Jag har själv sett dom träta över bra platser och det ser inte bra ut.
Vad är din lösning på detta när alla hela världens tältare är här? Att tältarna ska öppna sina hjärtan för andra tältare och dela med sig av utrymmet utanför systemet? Eller kanske läsa på om Sveriges ätliga fauna, rötter och bär, Bear Gryll style, så att dom klarar vintern i sina tält? Vet du hur vintrarna ser ut här?
Mitt förslag innebär förstås inte att man ska tvinga invandrare att bo här, speciellt inte på vintern.
Man ska förstås inte tillåta människor att tälta på parkeringsplatser. De kan tälta tex utanför förorterna istället.
Och att tiggare sitter utanför affärerna beror förstås på att det finns människor som ger dem pengar. Man kan troligen inte förbjuda människor att ge andra människor pengar, och varför skulle man vilja förbjuda det? Men man kan förbjuda störande tiggeri. Det finns dock värre problem än tiggeri, iallafall för oss som INTE tigger.
Jag är inneboende i en lägenhet för övrigt.