Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-08, 10:43
  #1105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankdosa
Annie Lööf röstar för att dom 9000 afghanerna ska få stanna till en kostnad av minst 2.9 miljarder för att det skulle vara inhumant att skicka tillbaka dom. Hon erkänner till och med att lagen har en mängd brister och fel. Är hon HELT slut i huvudet.
Nu är det ju bara för alla skitländer att skicka hit sitt värsta slödder så blir det vårt problem.
Vart tas dessa 2,9 miljarder ifrån, vilka områden kommer det sparas in på.
Man ska inte ställa grupper mot varandra säger politikerna, men faktum är att landet i en miniatyr är som en familj, när någon familjemedlem använder resurser minskar det på andra, om man inte lånar men då har man räntor och skuld och framtida sämre ekonomi.

Många av hazarerna är även uppvuxna i Iran, de har redan gått gymnasiet där, eftersom de är vuxna.
Varför ska vuxna män som redan gått gymnasiet gå om det i Sverige tillsammans med 15-16 åringar?
Är det för att de ska få några år på sig att hitta en oskuldfru så de kan gifta sig?

Varför har vi ens komvux idag? varför får inte alla vuxna gå med barnen i gymnasiet och få gratis skollunch.

Jag tror inte den här amnestin kommer stärka flickorna i gymnasiet, med majoriteten av eleverna av manligt kön, dessutom vuxna män som dreglar över dem på lektionerna.
Citera
2018-06-08, 10:49
  #1106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Fortfarande så finns det grupper som litar blint på Svt, SR ocg lokaltidningen och som aldrig skulle tänka sig söka information i allternativa kanaler. De de är övertygade om att det är fejk news och hatpropaganda, så som de har blivit informerade om.
Dessa väljares världsbild och val kommer påverka valet.

De tuffa beslut som togs av Sossarns visade sig impopulära hos majoriteten av de kvarvarande väljarna så man har återgått till den mjuka linjen.

Man visade det med full kraft i går. Soialdemokraterna är ett parti som svänhger snabbt när de är pressade. Och inte en enda av dem vågade rösta mot sitt parti.
Visst är det så som du säger men då måste vi andra (som redan vaknat) göra vårt yttersta för att omvända dom, tala med dom, visa på alternativ, visa sanningen, sprid dina fakta överallt där möjlighet finns, spela roll om de först blir arga, gör detta varje dag. Så gör jag ialla fall, med alla i min familj, även släkt, när tillfälle ges, jag har tillochmed retat upp min läkare på vårdcentralen, men nu vet jag vilken sida han står på, samma som mig.
Vet några i min släkt som tänker strunta i valet, "de bryr sig inte" som de säger, jag tänker försöka "få" deras röster, jag köper dom.
Vi måste förändra denna galenskap på nåt sätt, "alla bäckar små.." Alla måste göra något om aldrig så lite, vi kan inte bara sitta med armarna i kors och se på när vårt land förstörs.
Citera
2018-06-08, 10:51
  #1107
Avstängd
Men hur kunde sossarna va så eniga i det här. Om man samtidigt är för striktare immigration?
Det måste ju va nått inom partiet som gör att man inte tillåts ha egna åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Menar du att det är en bra idé?
Skulle garanterat bli inbördeskrig efter en månad
Så det är ett hot mot svenskar då? De lever på utpressning dessa berikare.
Om inte de får gå före i bostadskön, bidrag och barngiftemål så slår dom ihjäl oss.
Är det ett sunt samhälle tror du? Bra för demokratin?
__________________
Senast redigerad av Apollion 2018-06-08 kl. 10:56.
Citera
2018-06-08, 11:06
  #1108
Medlem
Flottsteks avatar
Finns det listor med namna på de politiker som röstade för att de illegala afghanerna ska få livslång försörjning av svenskar?
Citera
2018-06-08, 11:14
  #1109
Medlem
Sverige är ju definition på bananrepublik där vi har in inkompetenta folk vid makten som styr och ställer för oss. Varför i hela friden har vi inte en författningsdomstol ? Varför ska 3-4 personer i riksdagen ska bestämma om hur vår vardag ska se ut?
Citera
2018-06-08, 11:23
  #1110
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Ingen av AFS politiker som sitter i riksdagen nu (som politiska vildar)röstade emot, de var frånvarande allihop!
Vad hjälper AFS om de inte ens försöker rösta emot dåliga förslag. Kanske de vill att hazarerna ska stanna men låtsas att de inte vill.

Ska man rösta på någon politiker oavsett parti så ska man personrösta på de som faktiskt dyker upp och voterar som man själv tycker är rätt.

Det var en hel del frånvarande från olika partier i denna omröstning, jag tror att de var frånvarande bara för att de inte ville gå emot partiet och inte kunde rösta enligt partiets riktlinje.
Med andra ord en röst på AFS är en röst i sjön.
Citera
2018-06-08, 11:29
  #1111
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flottstek
Finns det listor med namna på de politiker som röstade för att de illegala afghanerna ska få livslång försörjning av svenskar?

Självklart gå ner till beslut så står det hur partierna röstade, vilka som gick emot sina egna partier och alla namn med vad de röstade.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...till_H501FiU49
Citera
2018-06-08, 11:40
  #1112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Ingen av AFS politiker som sitter i riksdagen nu (som politiska vildar)röstade emot, de var frånvarande allihop!
Du tror inte att de redan visste att S,MP,V och C skulle få majoritet?
Det sjuka är ju att inga i de partierna röstade mot. De var helt eniga.
De hade bestämt sig på förhand, det var aldrig någon fråga om utgången.
Citera
2018-06-08, 12:00
  #1113
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Ja lagrådet kan inkomma med yttranden i olika ärenden. Likväl är det bara yttranden från före detta jurister och inget som regering och riksdag behöver ta det minsta hänsyn till.

Men vi kanske ska låta jurister och domstolar stå för lagstiftningen i landet, då behöver vi inte ha politiker, kanske blir billigare.

Att man klubbade igenom detta idag är helt sjukt, det inser jag, men det är fortfarande politikerna som tar besluten, annars skulle dessa inte behövas. Jurister ska inte blanda sig i lagstiftningen, det är riksdagen som beslutat om nya lagar. Att jurister sitter och påverkar svensk politik och lagstiftning är helt sjukt, det är politikernas jobb.
Jag håller inte med. Jurister ska kontrollera om lagarna som skapas är i överenstämmande med grundlagen. Alltså en kontroll. Jag menar inte att jurister ska skapa lagar bara kontrollera att dom inte strider mot grundlagen eller andra lagar.
Citera
2018-06-08, 12:00
  #1114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Självklart gå ner till beslut så står det hur partierna röstade, vilka som gick emot sina egna partier och alla namn med vad de röstade.

http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...till_H501FiU49


Fyfan de som gick emot partierna och frånvaro skulle röstat nej så skulle lagen aldrig gått igenom så förutom C är de som är frånvaro och röstade emot partiernas linje också högförrädare hoppas partipiskan kommer att vina hårt på dem....

Men förhoppningsvis blir det ändring om 3 månader...

Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Du tror inte att de redan visste att S,MP,V och C skulle få majoritet?
Det sjuka är ju att inga i de partierna röstade mot. De var helt eniga.
De hade bestämt sig på förhand, det var aldrig någon fråga om utgången.

De hade inte majoriteten skulle frånvaro och folk inte gått emot sin partis linje så skulle nej sidan vunnit men nu vann ja bara för att några gick emot partiernas linje och folk va frånvaro som skulle röstat nej...
__________________
Senast redigerad av hecules 2018-06-08 kl. 12:02.
Citera
2018-06-08, 12:17
  #1115
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Men hur kunde sossarna va så eniga i det här. Om man samtidigt är för striktare immigration?
Det måste ju va nått inom partiet som gör att man inte tillåts ha egna åsikter.


Så det är ett hot mot svenskar då? De lever på utpressning dessa berikare.
Om inte de får gå före i bostadskön, bidrag och barngiftemål så slår dom ihjäl oss.
Är det ett sunt samhälle tror du? Bra för demokratin?

Din förmåga att lyda toppen är det som avgör om du ska få en valbar plats. Nu när partiet krymper så är dextra viktigt att lyda. Ocg det såg du igår.

Eller som Jacksson sjunger: Egentligen så bryr de sig inte om oss.
Citera
2018-06-08, 12:26
  #1116
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apollion
Men hur kunde sossarna va så eniga i det här. Om man samtidigt är för striktare immigration?
Det måste ju va nått inom partiet som gör att man inte tillåts ha egna åsikter.
Jag tror S och M har väldigt partitrogna medlemmar; de följer partilinjen och håller partiet enat. Flummigare partier som L och KD har ledamöter som är lite mer emotionella.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback