2018-06-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Slarvigt av mig. Jag pratande om psykopater främst.
Det är lätt att sväva iväg. Till slut har vi en diskussion om religion, utvecklinslära, historia, etik och moral....Sagt lika mycket till mig själv. PM är tillräckligt besvärlig. Hur jag än försökt så kan jag inte ana hur en människa kan hysa sådana känslor och begå sådana handlingar. Då känns det bra att man kan låsa in dem.

En utvikning till stråket om den eventuella nyttan med psykopater: Jag känner till några i min aktuella och tidigare omgivning. Innan jag fick den här repertoaren för typen psykopat klar för mig kallade jag dem helt enkelt skitstövlar, skurkar o s v. Sedan har "vetenskapsmannen" inom mig börjat fascineras lite av att studera dem. Denochden är grandios, manipulativ, men är han känslokall, är han promiskuös ? I några fall har jag fått nästan kusliga ahaupplevelser, när jag fått veta att en chef faktiskt var promiskuös (av honom själv, som skröt om det) eller oärlig (han skulle vara förtrolig och skröt om sina skattebrott) eller känslokall (demonstrerat i en helt osannolik situation som uppstod, där vi övriga spontant började gråta). Det känns som en liten triumf att bekräfta sin hypotes, samtidigt blir man illa berörd. Att som Fallon spekulera i den eventuella nyttan med psykopater är ju helt ovetenskapligt - det är en filosofisk, existentiell fråga som han vet lika lite om som jag eller hans sekreterare. Förlåt utsvävningen !
Citera
2018-06-07, 13:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Att man inte kan ta för givet att allt kommer att bli utforskat. En kraftfull lösning på cancerns problem skulle vara en dröm för mänskligheten. Denna utmaning driver forskningen. Sexualmördare är kanske en miljontedel så många som cancerpatienterna, de lider inte själva och människor i allmänhet tycker nog att inlåsning är en tillräckligt bra metod. Utforskning av detta fenomen är ju dessutom förknippad med fara för tredje man.
Citat:
Till detta kommer att drivkrafterna för att hitta en lösning kan visa sig vara alltför svaga, med tanke på att det finns en praktisk lösning, inlåsning.
Så du jämför ett begränsat forskningområde (sexualmord) med en sjukdom som är en fara för populationen (död via sjukdom), konstaterar att forskningsmotivationen är svag för att gemene man (enligt dig) tycker de passar inlåsta.
Botande likt önskan att lösa cancers gåta lär det knappast röra sig om i första hand. Stamcellsforskning etc (neuro, medicin, kirurgi) lär det aldrig landa på.
Forskningen rör riskbedömning, brottsprevention och även säkerhet för personal.
Det berör behandlingsprogram (förändring, motivation). Neuroforskning är relativt ungt forskningsområde.
Forskning som bedrivs i te.x Kanada handlar om psykopati (dvs inte psykopati som fristående fenomen) utan kopplat till sexuellt våld, sexualmördares offer är även barn (pedofili) och det är en kostnad för samhället och fara om barn växer upp i en sexualfixerad värld, blir förövare själva eller utsatta. Är inte det tillräckligt motiverande då vet jag inte.
Att det sen aldrig blir lika stort som cancerforskning säger sig självt.
Senast redigerad av develi 2018-06-07 kl. 13:32.
Citera
2018-06-07, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så du jämför ett begränsat forskningområde (sexualmord) med en sjukdom som är en fara för populationen (död via sjukdom), konstaterar att forskningsmotivationen är svag för att gemene man (enligt dig) tycker de passar inlåsta.
Botande likt önskan att lösa cancers gåta lär det knappast röra sig om i första hand. Stamcellsforskning etc (neuro, medicin, kirurgi) lär det aldrig landa på.
Forskningen rör riskbedömning, brottsprevention och även säkerhet för personal.
Det berör behandlingsprogram (förändring, motivation). Neuroforskning är relativt ungt forskningsområde.
Forskning som bedrivs i te.x Kanada handlar om psykopati (dvs inte psykopati som fristående fenomen) utan kopplat till sexuellt våld, sexualmördares offer är även barn (pedofili) och det är en kostnad för samhället och fara om barn växer upp i en sexualfixerad värld, blir förövare själva eller utsatta. Är inte det tillräckligt motiverande då vet jag inte.
Att det sen aldrig blir lika stort som cancerforskning säger sig självt.
En sak är vad jag kan tycka är angeläget och vad forskarsamhället inklusive kommersiella och icke kommersiella finansiärer kan komma att tycka. Jag har verkligen ingenting emot forskning men jag är lite mera ödmjuk gällande resultaten för en sådan som PM än vissa andra i tråden - det var där min lite reserverade utvikning tog sin utgångspunkt. Under tiden har vi en pragmatisk lösning på problemet PM !
Citera
2018-06-07, 13:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Hehe, ja det vore nåt det. Nej vi behöver då rakt inga psykopater i samhället, vi behöver människor som kan samverka precis som Artmike skriver.

Jag ramlade över denna litteraturstudie som är lite intressant trots allt.
Neurologiska skillnader mellan kriminella och laglydiga psykopater.
En systematisk litteraturöversikt av Armir Ramic och Rebecka Larsson. Exjobb kriminologi 2013.
https://muep.mau.se/bitstream/handle/2043/15547/C-uppsats-Rebecka%26Armir.pdf?sequence=2&isAllowed=y
Tack för länken, jag uppskattar vidare läsning gällande området. Ska titta senare på materialet.
Jag finner det rent vedervärdigt när psykopati omtalas i positiva termer med tanke på all den forskning som finns på området. Grunderna (kriterier) dvs bedömning (vem är psykopat) är forskningen mycket enig om, även dess farlighet. Sen förgrenar det sig i det område som handlar om försök att hitta strå av behandlingsformer (primär vs sekundär) och bakomliggande orsaker. Där spretar det åt alla håll på många olika områden och finns inget konsensus. Man ser väl att det är flertal faktorer som samverkar (miljö, arv) som gemensam nämnare.
Det finns alldeles för mycket okunskap på området (gemene man) trots att de här smyger omkring i människors direkta närhet och gör mycket skada. För att inte tala om den manipulativa sidan som F uppenbart besitter. Ju mer jag dök in i Fallons uppenbart narcissistiska åsikter, ju mer gapade jag. Han ter sig som en ulv i fårakläder där han försöker uppfinna hjulet igen med sig själv i centrum men glider på de grundläggande delarna av psykopati och försöker göra det rent lattjolajban att ha en sån som honom i sin tillvaro. Han är inte ens klassad som psykopat, han har drag, vilket väl gör att han kan kontrollera sig (förutom sin goda uppväxt). Det blir falsk information om psykopati.
Problemet är att det då likaväl handlar om en sån som PM och inte välutbildade personer om man bortser från PMs perversa läggning. När som helst kan det gå snett med en sån grundpersonlighet (det heter störning intet för intet) varav psykopati är det grövsta. Vem fan vet vad som sen rör sig i skallen på respektive psykopat (sexfantasier). De är opålitliga och dansar som sagt på lagens kant och moraliskt helt out of order. Det narcissistiska samhället behöver verkligen inte fler sådana, snarare känns det som om good old school behöver tankas hem bland alla selfies, bröst, Calvin Klein kalsonglinningar och magrutor..
Alltså gränslöst tänkande som F kommer med gör mig irriterad ur flera aspekter där han sitter som en jävla jultomte och försöker få psykopati att framstå som en extra krydda i tillvaron.
Senast redigerad av develi 2018-06-07 kl. 13:57.
Citera
2018-06-07, 14:03
Medlem
develis avatar
Citat:
En sak är vad jag kan tycka är angeläget och vad forskarsamhället inklusive kommersiella och icke kommersiella finansiärer kan komma att tycka. Jag har verkligen ingenting emot forskning men jag är lite mera ödmjuk gällande resultaten för en sådan som PM än vissa andra i tråden - det var där min lite reserverade utvikning tog sin utgångspunkt. Under tiden har vi en pragmatisk lösning på problemet PM !
PM är inte enbart sexualmördare så man får väl vara tydlig på vad man diskuterar. Som jag skrev en annan gång är han inte enbart psykopat, han är inte enbart pervers, han är inte enbart sexualbrottsling, han är inte enbart sexualmördare. Han är pervers sadistisk psykopat som mördat.
Han tillhör det farligaste men samtidigt mest begränsade området.
Där gäller inlåsning för allmänhetens väl och ve eftersom han inte kan botas oavsett vad framtiden har att bjuda. Det vet vi ingenting om.
Citera
2018-06-07, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nej, jag tror inte att han kände sin mamma. Jag tror knappt han känt någon person i hela sitt liv på det vanliga sättet som normala människor känner en person. Jag tror inte han kände mer för människor i sin närhet än det han kände för t.ex miniraketer ( el vad fan det nu var) han byggde "på rummet" som liten, med sina små barnhänder och små barnögon.
Jag tror inte ens PM brytt sig nämnvärt om varken sin mamma eller pappa. Inte heller att han ångrat några "val". Pappan var praktiskt att ha vid sin sida för han delade ju intressen med PM och lät honom syssla med det han ville. Om hans mamma var osjälvständig eller inte tycker jag inte man ens behöver spekulera i, vi vet för lite om henne. Att "döma" henne som osjälvständig för att hon var kristen och var gift flera gånger är inget som behöver ligga någon sanning i. Hon kan t.ex ha fått barn som väldigt ung, haft svårt med försörjningen och haft en otroligt dålig förmåga att hitta bra män, vad vet vi? Kanske dysfunktionell i vissa avseenden, men om det vet vi inget heller. Så då är det bara fördomar som talar om man anser sig veta mer om henne än vad som framkommit. Anser jag.
Det var jag som tog upp att PM först i vuxen ålder förstått vilket helvete hans halvbröder hade med den dominante, störde fadern. Då de har berättat detta för PM. Så, tydligen har PM inte själv, som liten, uppfattat situationen för dem lika jävlig som den egentligen var. DET var min poäng. Även om han upplevt att pappan var sträng mot halvbröderna och att det var bråkigt hemma så verkar hans upplevelse av det ligga långt ifrån vad hans halvbröder fick vara med om. Den bror som tog livet av sig senare, var den bror som PM:s far var allra jävligast emot.
Nej, där har du nog fel. Han har i princip beskrivit sina sexualsadistiska mordplaner i sms till en väninna. Han har ingen självinsikt som säger att det är något fel med hans sexuella behov och drifter. Han anser sig ha fullständig rätt att uppnå njutning genom att tortera ihjäl och stycka ett offer. Att andra anser att det är fel, begriper han såklart. Men HAN anser inte det vara fel. En sexualsadistisk mördare går inte omkring och snackar hej vilt om att han vill iscensätta sin sexualsadistiska fantasi för då uppstår problemet att få tag på ett ofrivilligt offer, om "alla vet". Sexualsadisten söker naturligtvis ett ofrivilligt, ovetande offer. Det handlar ju inte om de vanliga "rollspelen" - det handlar om att bestialiskt tortera och döda någon för sin egen njutnings skull.
Förstår inte varför du tar upp detta hela tiden? Kanske passar bättre på "familjeliv" eller liknande sajt.
Jag har aldrig skrivit att en baby har ett ansvar. Jag reagerade mot ditt sätt att skriva om "PM:s små barnögon" i ett sammanhang som handlade om hur illa behandlade mördare blivit som barn. Jag fick en otäck känsla av att du då skrev "tyck-synd-om-PM-stunden" just då. Som att han egentligen inte kan lastas för det han gjort för att det var ett ohälsosamt hem. Nog pratat om det!
Du behöver inte ljuga för att försöka stärka dina argument mot mig. Varken jag eller någon annan har sagt att det inte kommer att finnas ett botemedel mot de störningar PM lider av, som att han är psykopat, sexualsadist som mördat och är en patologisk lögnare. Bland annat. NU finns ingen bot eller terapi som fungerar. Om framtiden vet jag inget.
Mamma Mia!
Varför predikar du för kören? Du vet att vi är överens i stort.
Det jag invänder mot är pessimismen inför framtiden. Att IDAG redan förutspå att det är bortkastat med terapi och psykiatrisk behandling på tex PM med hans RPU.
Jag tänker inte svara på dina platityder.
Jag tänker istället skriva en lååååång, svavelosande predikan till dig.

Skämt åsido. Men för oss människor är det bekvämast att tänka svart och vitt. Ont och gott.
För att tänka i nyanser får vi utmana oss själva.

Vår hjärna är ej statisk.
Vad händer i vår hjärna om vi tex börjar skriva med vänster hand i stället för höger?
Och vad händer i hjärnan om vi byter hand med besticken när vi äter?
Efter en tid har vår hjärna kopplat om "ledningarna". Det går ju att skiktröntga hjärnan och se vad som händer.
Det är ganska spännande tycker jag.
Människor som förlorat en bit av sin hjärna har kunnat träna upp en annan del av hjärnan att ta över de funktionerna.
Så det finns mycket på det området att göra.

Eftersom även snedvriden sexualitet tycks ha en ärftlig komponent (tex att halvbröder som växer upp i en helt annan miljö, även de kan bli sexuellt avvikande) så tror optimisten i mig att vi en dag kan bota sådana här störningar. Och en dag kan vi bota Psykopati. Vi kommer kanske att kunna koppla om ledningarna samt ge medicin som bromsar/tar bort skadliga impulser(kemiska ämnen)att föras över i "kopplingarna" i hjärnan.

Före Psykofarmakan kom ansågs det som att de flesta mentalsjukdomar var helt obotliga.
Det fanns inget annat att göra än att låsa in dem på stormavdelningar på mentalsjukhus där stora brutala, mentalskötare (fångvaktare) kunde handskas med dem med brutalt våld och fruktansvärda metoder.
Men när psykofarmakan kom på 50-talet blev dessa svårbehandlade patienter snälla som lamm.
Så stormavdelningarna stängdes och brutala fångvaktare hade man inte längre behov av.
Idag finns tack och lov inga fängelselika mentalsjukhus kvar i vårt land. De allra flesta klarar av att med stöd, leva ett normalt liv UTE i samhället. Utan att vara en fara för allmänheten.

För att vara tydlig och inte bli missförstådd. Jag hoppas att PM får en förvaringsdom.
Och INTE tidsbegränsat fängelsestraff. Jag tycker att det är BRA om han får terapi och psykiatrisk behandling. Och jag tänker inte säga redan NU, att med hans RPU är det obotligt och bortkastat med behandling.
För hur det ser ut på den fronten om 10,20,30 år vet vi inget om idag.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-07 kl. 16:01.
Citera
2018-06-07, 16:18
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Eller så fattar människor här att du är ett litet oseriöst troll, som vill gotta sig i andra människors lidande med bilder, filmer etc. Det märks att du har noll koll på vad som försiggår på juristprogrammet. Det är inget ovanligt att man får ut fallstudier av pågående fall eller gamla fall, där stora delar av FUP är sekretessbelagda.

Du har snarare en extrem låg trovärdighet här än jag. Jag fick chansen att läsa dmöelar ur FUP för ca 2 veckor sedan, men valde att inte kolla bilder, filmer etc då det inte är något som tilltalar mig. Jag minns fortfarande hur bilderna på barnen i första Arbogamorden ploppade upp när jag läste den FUP och jag mådde dåligt under flera veckor efteråt.

Du verkar snarare ha samma typ av personlighetsstörning som Madsen och gottar dig i att se svårt sargade och lämlästade kvinnor, som torteras under lång tid. Yeah right att jag skulle dela med mig av FUP till någon som du, så du kan inspireras och gotta dig i det. Madsen är ingen idol för dig pga av raketer och ubåtar, han är förmodligen din idol för att han är en psykopatisk sexualmördareav värsta sorten.

Dagens tips; kolla upp hur juristprogrammet fungerar, så kommer du få veta att de har helt andra möjligheter till FUP än oss dödliga, som inte ska bli jurister eller åklagare. Jag har två vänner som pluggar till jurist, den ena i Stockholm den andra i Uppsala och båda programmen följde rättegången i realtid och hade FUP tillgänglig. Poor you!

Mhmm.... så "din kompis" har alltså utbildat sig ända sen ARBOGA FALLET till NU?!?😂

Nä jag gillar verkligen INTE sexualbrottslingar, jag anser dom bör skjutas i första bästa dike.
Sluta med personangrepp nu.
den enda anledningen att jag vill se filmen o läsa fup är att försöka tänka mig in i Peter Madsens tankar.
Dessutom är det faktiskt bara en jävla tecknad film, dvs lika otäck som när lillfots mamma dör i Landet för längesedan.....
Tycker du att tecknad film är otäckt tycker jag synd om dig.

Jag gillade som sagt P.M. för hans byggen o så, inget annat.
Sluta nu.......
Citera
2018-06-07, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för länken, jag uppskattar vidare läsning gällande området. Ska titta senare på materialet.
Jag finner det rent vedervärdigt när psykopati omtalas i positiva termer med tanke på all den forskning som finns på området. Grunderna (kriterier) dvs bedömning (vem är psykopat) är forskningen mycket enig om, även dess farlighet. Sen förgrenar det sig i det område som handlar om försök att hitta strå av behandlingsformer (primär vs sekundär) och bakomliggande orsaker. Där spretar det åt alla håll på många olika områden och finns inget konsensus. Man ser väl att det är flertal faktorer som samverkar (miljö, arv) som gemensam nämnare.
Det finns alldeles för mycket okunskap på området (gemene man) trots att de här smyger omkring i människors direkta närhet och gör mycket skada. För att inte tala om den manipulativa sidan som F uppenbart besitter. Ju mer jag dök in i Fallons uppenbart narcissistiska åsikter, ju mer gapade jag. Han ter sig som en ulv i fårakläder där han försöker uppfinna hjulet igen med sig själv i centrum men glider på de grundläggande delarna av psykopati och försöker göra det rent lattjolajban att ha en sån som honom i sin tillvaro. Han är inte ens klassad som psykopat, han har drag, vilket väl gör att han kan kontrollera sig (förutom sin goda uppväxt). Det blir falsk information om psykopati.
Problemet är att det då likaväl handlar om en sån som PM och inte välutbildade personer om man bortser från PMs perversa läggning. När som helst kan det gå snett med en sån grundpersonlighet (det heter störning intet för intet) varav psykopati är det grövsta. Vem fan vet vad som sen rör sig i skallen på respektive psykopat (sexfantasier). De är opålitliga och dansar som sagt på lagens kant och moraliskt helt out of order. Det narcissistiska samhället behöver verkligen inte fler sådana, snarare känns det som om good old school behöver tankas hem bland alla selfies, bröst, Calvin Klein kalsonglinningar och magrutor..
Alltså gränslöst tänkande som F kommer med gör mig irriterad ur flera aspekter där han sitter som en jävla jultomte och försöker få psykopati att framstå som en extra krydda i tillvaron.
Jag har ingen lust att försvara F men man kan ju vara nyfiken. Han får väl en professorslön och säkert forskningsanslag. Hur tror du snacket går i beslutande kretsar ? All uppmärksamhet är god uppmärksamhet för institutionen ? Eller är hela gänget inne på spåret good guys med en släng av psykopati ? Har han bluffat om sin psykopathjärna för att göra sig märkvärdig (vilket i och för sig tyder på en del drag...) ? Forskningsvärlden rymmer ju såväl riktiga som felaktiga hypoteser och t o m en hel del skojare. Förhoppningen är att systemet skall skaka ut avarter, men det kan ju ta många år. Han makaronen fick ju hållas mycket länge (en del påstår att han är igång igen)
Citera
2018-06-07, 16:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Nej, jag tror inte att han kände sin mamma. Jag tror knappt han känt någon person i hela sitt liv på det vanliga sättet som normala människor känner en person. Jag tror inte han kände mer för människor i sin närhet än det han kände för t.ex miniraketer ( el vad fan det nu var) han byggde "på rummet" som liten, med sina små barnhänder och små barnögon.
Jag tror inte ens PM brytt sig nämnvärt om varken sin mamma eller pappa. Inte heller att han ångrat några "val". Pappan var praktiskt att ha vid sin sida för han delade ju intressen med PM och lät honom syssla med det han ville. Om hans mamma var osjälvständig eller inte tycker jag inte man ens behöver spekulera i, vi vet för lite om henne. Att "döma" henne som osjälvständig för att hon var kristen och var gift flera gånger är inget som behöver ligga någon sanning i. Hon kan t.ex ha fått barn som väldigt ung, haft svårt med försörjningen och haft en otroligt dålig förmåga att hitta bra män, vad vet vi? Kanske dysfunktionell i vissa avseenden, men om det vet vi inget heller. Så då är det bara fördomar som talar om man anser sig veta mer om henne än vad som framkommit. Anser jag.
Det var jag som tog upp att PM först i vuxen ålder förstått vilket helvete hans halvbröder hade med den dominante, störde fadern. Då de har berättat detta för PM. Så, tydligen har PM inte själv, som liten, uppfattat situationen för dem lika jävlig som den egentligen var. DET var min poäng. Även om han upplevt att pappan var sträng mot halvbröderna och att det var bråkigt hemma så verkar hans upplevelse av det ligga långt ifrån vad hans halvbröder fick vara med om. Den bror som tog livet av sig senare, var den bror som PM:s far var allra jävligast emot.
Nej, där har du nog fel. Han har i princip beskrivit sina sexualsadistiska mordplaner i sms till en väninna. Han har ingen självinsikt som säger att det är något fel med hans sexuella behov och drifter. Han anser sig ha fullständig rätt att uppnå njutning genom att tortera ihjäl och stycka ett offer. Att andra anser att det är fel, begriper han såklart. Men HAN anser inte det vara fel. En sexualsadistisk mördare går inte omkring och snackar hej vilt om att han vill iscensätta sin sexualsadistiska fantasi för då uppstår problemet att få tag på ett ofrivilligt offer, om "alla vet". Sexualsadisten söker naturligtvis ett ofrivilligt, ovetande offer. Det handlar ju inte om de vanliga "rollspelen" - det handlar om att bestialiskt tortera och döda någon för sin egen njutnings skull.
Förstår inte varför du tar upp detta hela tiden? Kanske passar bättre på "familjeliv" eller liknande sajt.
Jag har aldrig skrivit att en baby har ett ansvar. Jag reagerade mot ditt sätt att skriva om "PM:s små barnögon" i ett sammanhang som handlade om hur illa behandlade mördare blivit som barn. Jag fick en otäck känsla av att du då skrev "tyck-synd-om-PM-stunden" just då. Som att han egentligen inte kan lastas för det han gjort för att det var ett ohälsosamt hem. Nog pratat om det!
Du behöver inte ljuga för att försöka stärka dina argument mot mig. Varken jag eller någon annan har sagt att det inte kommer att finnas ett botemedel mot de störningar PM lider av, som att han är psykopat, sexualsadist som mördat och är en patologisk lögnare. Bland annat. NU finns ingen bot eller terapi som fungerar. Om framtiden vet jag inget.
Tack för dina verklighetsnära predikningar.
Precis (angående fetat) Ingen har sagt nåt om att inte framtiden kan erbjuda bot, behandling, rehab.
Ingenting bakåt i diskussionen har primärt handlat om nån framtida behandlingsvision om PM. Det är förvrängning kring aktuella diskussioner.
Psykopati har granskats ända sen tidigt 1800-tal inom psykiatrin Psykiatrikern Pinel beskrev dem som "Manie sans délire, vansinne utan förvirring; galen utan vanföreställningar" år 1809. Än idag har ingen kommit fram till nåt som indikerar positiv förändring på behandlingsfronten. Vi pratar 200 år och världen (förutom psykopaterna själva) skulle jubla om nån kunde råda bot på dessa äckel.
Citera
2018-06-07, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har ingen lust att försvara F men man kan ju vara nyfiken. Han får väl en professorslön och säkert forskningsanslag. Hur tror du snacket går i beslutande kretsar ? All uppmärksamhet är god uppmärksamhet för institutionen ? Eller är hela gänget inne på spåret good guys med en släng av psykopati ? Har han bluffat om sin psykopathjärna för att göra sig märkvärdig (vilket i och för sig tyder på en del drag...) ? Forskningsvärlden rymmer ju såväl riktiga som felaktiga hypoteser och t o m en hel del skojare. Förhoppningen är att systemet skall skaka ut avarter, men det kan ju ta många år. Han makaronen fick ju hållas mycket länge (en del påstår att han är igång igen)
Om han varit mer sanningsenlig att han har drag men inte kan klassas som psykopat (vilket inte är hans starka sida som manipulativ, sensationssökare och road av all uppmärksamhet..) så hade han möjligen kunnat tillföra diskussionen en mer seriös anda. Vad som förvånar mig är att det inte ifrågasatts mer (likt programmet med professorn i psykopati) som beskriver:
"But you know so far, of what we have heard about a personality style, which is where you seek thrills or excitement and a lot of people are like that it doesn't mean that they are psychopaths - it just means that they are more extravert and need a higher level of stimulation but that could describe half the population."

Jag vet ärligt inte vad man ska tro är sant i det han berättar om det så är självdiagnostisering (som ofta nämns som ordval), de lösryckta orden från nån norsk psykatriker (gränsfalls-psykopat) låter helt absurda i sig, scannern eller det dokument som sägs vara utlåtande från en psykiatriker (ordvalet är konstigt). Sen hittar han på egen definition i form av prosocial men ger sken av bekräftad psykopati.
Det är så skumt att han från mitt håll åkt ut med badvattnet, down the drain, hur skojsig han än ter sig. De här personlighetsstörningarna (oavsett störning eller ren psykopati) finns i vartenda samhällsskikt och kan man inte känna igen markörerna så lär det vara lätt att bli lurad.
Jag anser att det är av största vikt att psykopati osv uppmärksammas, det är enbart kunskap som gör att de kan genomskådas och det är inte ens enkelt ens då.
Egenkära svin som ordagrant går över lik för att göra vinstvinning som inte ska bortförklaras eller förskönas via pseudopsykologiska snyftversioner där folk inbillar sig råda bot. Det som de en gång föll för i blindo (kär, okunskap eller tro sig rädda en sådan) är det som driver dem i fördärv när den sanna sidan kommer framträder.
Om nu hela samhället är ense om att överdriven egoism/självcentrering är en skitegenskap så besitter de här detta i överdos. Skillnaden är att de totalt saknar självinsikt och vill inte ens förändras.
Citera
2018-06-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blue_no1
Mhmm.... så "din kompis" har alltså utbildat sig ända sen ARBOGA FALLET till NU?!?😂

Nä jag gillar verkligen INTE sexualbrottslingar, jag anser dom bör skjutas i första bästa dike.
Sluta med personangrepp nu.
den enda anledningen att jag vill se filmen o läsa fup är att försöka tänka mig in i Peter Madsens tankar.
Dessutom är det faktiskt bara en jävla tecknad film, dvs lika otäck som när lillfots mamma dör i Landet för längesedan.....
Tycker du att tecknad film är otäckt tycker jag synd om dig.

Jag gillade som sagt P.M. för hans byggen o så, inget annat.
Sluta nu.......
Du frågade efter BILDER från fup och bevis. Vad ska du göra med dem frågade jag?
Men jag fick inget svar från dig.
Om du känner ett behov av att sätta dig in i en sexualsadist tankar (?) genom att se läbbiga obduktionsbilder osv så tror jag att du har ett stort problem. Det räcker med att läsa domslutet som är utlagt här på FB för att förstå PMs tändningsmönster.

Det låter som att du behöver prata av dig om ditt osunda intresse. Jag menar inte det som ett personangrepp.
Men du inser nog själv att ditt intresse/fascination av detta ämne är osunt.
Du behöver nog prata av dig tror jag. Telefonnumret jag lämnade var seriöst menat.
Självklart ringer man anonymt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-06-07 kl. 17:09.
Citera
2018-06-07, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du frågade efter BILDER från fup och bevis. Vad ska du göra med dem frågade jag?
Men jag fick inget svar från dig.
Om du känner ett behov av att sätta dig in i en sexualsadist tankar (?) genom att se läbbiga obduktionsbilder osv så tror jag att du har ett stort problem. Det räcker med att läsa domslutet som är utlagt här på FB för att förstå PMs tändningsmönster.

Det låter som att du behöver prata av dig om ditt osunda intresse. Jag menar inte det som ett personangrepp.
Men du inser nog själv att ditt intresse/fascination av detta ämne är osunt.
Du behöver nog prata av dig tror jag. Telefonnumret jag lämnade var seriöst menat.
Självklart ringer man anonymt.
En fråga om FUP enbart:

I Sverige är FUP offentlig i och med åtal, dock maskad, speciellt i obduktionsdelen. Domen är offentlig utan inskränkning i det ögonblick den avkunnas, digitalt för den som så vill. Jag kan inte tänka mig att vi gör åtskillnad på folk som är intresserade. Jag tror inte att forskarstudenter har mera insyn än allmänheten. Utöver FUP finns överskottsmaterial, den s k slasken. Den har bara parterna tillgång till.

I Danmark har man andra regler. Av vad jag uppfattat verkar de knasiga. Vi i tråden har inte ens tillgång till domen, därför att vi är svenskar, som gäller mord på en svensk kvinna, än mindre till någon FUP. Nu påstås dessutom att danska studenter har tillgång till en omaskad FUP ! Kan EU-länder få lov att ha så olika regler ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in