Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
I vanlig ordning skummar du bara igenom min text. Det var Sverige som gav ultimatum till dissidenter, inte Israel.
Du menar "ultimatumet" att om ni stannar i Sverige klassas ni som svenskar? Än en gång: vilka norrmän fördrev Sverige.
Citat:
Dessutom är ditt antagande om en "ren judisk stat" helt idiotiskt då nästan inga av de kristna araberna och druserna i Nasaret och Gallileen samt de muslimska bedouinerna i Negevöknen flydde.
Det är inte riktigt snyggt av dig att sätta citationstecken om något jag inte skrivit och sedan argumentera mot detta, och i kombination med din inledning närmast skrattretande. Alla palestinier fördrevs inte, men det har jag heller aldrig hävdat. Ditt resonemang känns igen från ultranationalister på andra håll: "Vadå folkmord på indianer, titta vad många indianer som finns kvar och se vad generöst vi lät vissa av dem bo kvar på land vi ändå inte ville ha".
[quotre]Jag förnekar inte att vissa extremister fördrev araber baserat på deras etnicitet eller religion. Men du har som sagt inte delat med dig av någon källa som bevisar att fler än 125 000 araber fördrevs och/eller att det sanktionerades av Staten Israel.[/quote]
"Extremister" hela vägen från David Ben-Gurion och nedåt i så fall, men på den punkten är vi tydligen överens. Israel grundades av en bunt extremister som ägnade sig åt etnisk rensning. En sionistisk historiker som Benny Morris säger 700 000 fördrivna, men du vägrar ju erkänna alla källor som säger något annat än du vill tro.
https://www.haaretz.com/1.5262454
Får jag förresten fråga om du är infödd israel som lärt dig svenska bara för att bedriva propaganda i Sverige, eller nedflyttad svensk som känner att du måste vara mer patriotisk än de infödda israelerna för att hylla ditt nya hemland?