Citat:
Ursprungligen postat av
Ramaria
Har funderat och funderat. Ännu inte pusslat färdigt i min lilla hjärna lol.
Läst allt med intresse.
Blivit störd av Utredar-Ulfs undvikande svar på vissa frågor som han viftar bort likt irriterande flugor. M a o jag tror inte att hemmet eller bilen är brottsplatsen.
Eller?
Tänk om överfallet på henne var överlagt? I sådana fall skulle hemmet kunna vara brottsplats. Bortförandet av kroppen vid det senariot skulle vara tidsvinst. Tidsvinsten skulle överstiga risken. Usaresan var bokad (eller bokades) vilket ytterligare gav en möjlighet att undvika inblandning i utredningen.
Vid bortforsling användes bilen.
- Varför inte föra kroppen till en mer undanskymd plats?
Det har att göra med telefonmaster. SD ville att hans telefon enbart skulle visa att han varit i/runt hemmet vid tidpunkten för brottet. Att slå av den vid tidpunkten skulle verka suspekt. Att pingas på avlägsen plats nära kroppen likaså.
Kvarstår frågan: Är SD kapabel till att utföra ett överlagt mord?
-Vad skulle i sådana fall ha kunnat utlösa det?
Det måste ha hänt något nytt dem emellan i sådant fall.
Ovanstånde verkar för långsökt enl mig. Men är trots allt en möjlighet.
Snarare tror jag att brottet var oöverlagt. Exakt hur det gick till måste jag fundera lite mer på lol
Må väl alla i tråden ☀️☀️☀️
Va bra att du stör dig på mig.
Då brukar man ha kommit nära sanningen
Helt sant, jag viftar bort en massa flugor här inne. Mängder med trådsanningar som är rent skitsnack. 90% bullshit. 10% relevans.
Älgattack, Syra, att barnen skulle vara inblandade, att skrik inte skulle höras pga bullerplank, nån sorts hemligt möte bakom ett plank i bästa tjuvrökarstil mellan två +40 åringar osv osv osv.
Mycket flugor att vifta bort.
Varför man inte dumpar en kropp längre bort?
Det är ganska enkelt. Man vill bli av med den så snabbt som möjligt. Första bästa ställe helt enkelt. Och där passar ju bullerplanket perfekt in.
Att åka runt med en kropp och dra till sig vittnesuppgifter och teknisk bevisning med bil är många gånger ingen bra idé. Det kan bli mycket svårt att förklara bort. Fler än en mördare har åkt dit på detta. Kolla var Carolin Stenvalls mördare - Toni Aldén - höll på, herregud. Försökte dölja spår men det enda han gjorde var att sprida ännu mer...
Så lite hantering och tid med kroppen som möjligt är nog mottot i det här fallet.
Att bara bli av med den så att GM ska kunna andas litegranna. Och det lyckades.
Nej, det var inte planerat. Det var inte för att bli mördad som BO träffade personen den här natten mellan Måndag - Tisdag.
Det var en tragisk utgång ifrån ett helt annat ärende. Svartsjuka? Relationer?
Någonting har säkert hänt i triangeldramat i närtid. Något polisen mycket väl kan vara varse om idag. Detta "något" blev tändvätska på brasan och istället för konfliktlösning blev det mord...
Det skedde där och då. Inte planerat.
Fyndplatsen stärker min tes.
Detta kan mycket väl bli ett indiciefall som någon annan varit inne på. Där en rad omständigheter, snarare än bevis, blir besvärande för MGM.
Det lär vara halv panik i polishuset idag för att sammanställa den senaste veckans arbete inför morgondagen.