Citat:
Ursprungligen postat av
KSP
Utan att ha koll på exakta datum så är kan väl ett tänkbart scenario se ut som följande;
HD får på något sätt reda på att LW och SD har ett förhållande som på gått bakom hennes rygg en längre tid.
HD begär skilsmässa och flyttar ut från deras gemensamma bostad
SD vill inte skiljas och lovar att avsluta förhållandet med LW
LW vill fortsätta att träffas, men SD står på sig och håller avstånd
LW försöker på alla möjliga sätt att få tillbaka SD och ligger på angående detta
Det uppstår konflikter mellan LW och SD (LW kanske "hotar" SD med att berätta allt för HD)
LW vill "prata ut" med SD och försonas (hon känner sig lämnad, sviken och vill prata om detta)
Efter en längre tid med diverse bråk och tjafs bestämmer sig SD för att "prata ut" med LW
SD vill att LW kommer och möter honom vid planket för att prata
Pratandet går överstyr och LW dör
Jag har en tanke om att platsen där LW hittades är en välkänd och undanskymd plats för de som bor i området och att det så sent på kvällen är tomt (vardag). Anledningen till att SD vill träffas där är dels att barnen hos LW inte skall bli störda och att de vill prata ifred, dels ligger platsen fri från insyn och mötet med LW inte kan ses av grannar eller HD. Det är en bra plats i anslutning till LW bostad helt enkelt.
Du har bra och välanalyserande svar, utan blanda in känslor åt något håll.
Jag har tänkt lite i dom banorna men det är nått som inte stämmer. Min initiala tanke är att det känns för långsökt att SD eller LW skulle börja gorma med varandra. Dom hade gått vidare. SD försöker få ihop sitt äktenskap och att HD skall lita på honom. Dom ska resa till USA på en sedan länge bokad semester. LW har haft andra förhållanden efter bilincidenten och dejtade f.n med en annan man.
MEN... LW och SD kan ha varit kära i varandra, eller ena parten. Dom försöker på var sitt håll men dras till varandra. LW för kärleken, SD för sexet (fördomsfullt sett, men kan vara tvärtom).
Och mitt i allt detta skall dom prata ut om situationen och det av någon anledning slutar så här.
Känns i alla fall lite väl långsökt. Om HD inte ville ha med SD att göra, eller att LW inte hade någon ny partner, så skulle det vara rimligare.