2018-06-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kan ärligt svara Nej på den frågan också

Tack, ja det är en väldigt jobbig tid för alla närstående och vänner. Det går både upp och ner, sorgen blandas med en vrede och känsla av overklighet.
Klart är iaf att livet aldrig kommer att bli som förr för många av oss, vi saknar LW väldigt mycket.

Beklagar förlusten. Hur nära vän var du med LW? Visste du om hennes förhållande med SD?
Citera
2018-06-07, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
En tolkning som fler än jag gjort angående händelsen i bilen är att SD ville avsluta relationen och det accepterade inte LW. Hon vägrade gå ut ur bilen.
Om hon nu som några indikerat var hunsad av SD skulle väl hon klivit ut direkt han sa det?

Så ja, jag är en stark tvivlare på dom anmälningar som gjorts. Känns mer som en desperat kvinna som är kär.

Ja det tror jag kan ligga nära sanningen. Hon ville antagligen ha honom tillbaka - desperat - därför släppte hon allt när han ringde och ville träffas. (under paketinslagning)
Citera
2018-06-07, 09:38
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men om han släpps nu/i veckan så kan det väl ändå inte uteslutas att det i ett senare skede framkommer bevisning som leder till en ny häktning och åtal?
Rent hypotetiskt ja, men jag tvivlar på att de senare kommer finna fingeravtryck, skoavtryck, DNA eller något i telefon/avlyssning som inte framkommit nu.
Senast redigerad av Champagneoclock 2018-06-07 kl. 09:42.
Citera
2018-06-07, 09:40
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det var värst....
Om de har dåligt på SD och det travar in en person och erkänner efter ett scenario ihopsatt av ljug och uppgifter från pressen så blir det rörigt för utredningen.

Varför ställa till det så?
Så värst vet jag inte om det är, och så rörigt tror jag inte heller det blir.
Citera
2018-06-07, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om mötet med LW föregås av ett sms eller samtal från SD via hans mobil några minuter innan hon dör, så blir det väldigt svårt för SD att förklara att han inte är inblandad i hennes död.
Skulle det även finnas blodbesudlingar (i mikroskopiska mängder) på hans kläder, skor eller inuti bilen som härrör LW blir det ännu svårare för SD att förklara hur det eventuella blodet kommit dit. Detta i sig kanske inte räcker för en fällande dom, men det håller honom häktad tillsvidare och ger utredningen ytterligare tid till att samla in mer stöd- bevisning.

Nu tror jag att kroppen kommer att ha spår från GM eftersom denne hanterat kroppen efter döden. Risken finns att det sätter DNA spår. Alternativa berättelser från SD kommer troligtvis att komma till en början, men är bevisningen tydlig så vore det bättre för hans egen del att erkänna och berätta vad som de facto hände. För allas del.

Om mordet va oplanerat så skulle han mycket väl kunnat använda
mobilen, förutsatt att han nu är skyldig.

Morgondagen blir intressant.
Citera
2018-06-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om mordet va oplanerat så skulle han mycket väl kunnat använda
mobilen, förutsatt att han nu är skyldig.

Morgondagen blir intressant.

Absolut! Oavsett vem som är GM tror jag inte att mordet var planerat och vederbörande har haft med sig sin mobil och även ringt henne med den innan mötet.
Samtidigt tror jag att LW kämpat emot med näbbar och klor mot GM och har förhoppningsvis dennes DNA b. la. under sina naglar. Önsketänkande
Citera
2018-06-07, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Rent hypotetiskt ja, men jag tvivlar på att de senare kommer finna DNA eller något i telefon/avlyssning som inte framkommit nu.

Rent hypotetiskt sett så skulle det kunna dyka upp ett par
pålitliga vittnen.
Citera
2018-06-07, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kan ärligt svara Nej på den frågan också

Tack, ja det är en väldigt jobbig tid för alla närstående och vänner. Det går både upp och ner, sorgen blandas med en vrede och känsla av overklighet.
Klart är iaf att livet aldrig kommer att bli som förr för många av oss, vi saknar LW väldigt mycket.
Det är svårt när en kamrat går bort och inte minst under dessa omständigheter, kan dock fundera på varför Du är så övertygad om vem som är GM? Lena är borta oavsett vem som gjort detta dåd.
Citera
2018-06-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Beklagar förlusten. Hur nära vän var du med LW? Visste du om hennes förhållande med SD?

Jag var en vän och träningskompis så vi gjorde en del ihop och hade kontakt rätt ofta. Jag visste inget om "förhållandet" mellan henne och SD.
Hade sprungit på SD några gånger och han hälsade alltid glatt, förutom den gången då jag kom med LW och han inte med ett ord sa något utan bara blängde.
Tyckte det var konstigt då och såhär i efterhand olustigt. Om nu LW hängde efter SD skulle väl han inte betett sig så utan vara glad över det..
Han var helt klart störd över att jag umgicks med henne.
Citera
2018-06-07, 09:49
Medlem
Citat:
Utan att ha koll på exakta datum så är kan väl ett tänkbart scenario se ut som följande;

HD får på något sätt reda på att LW och SD har ett förhållande som på gått bakom hennes rygg en längre tid.

HD begär skilsmässa och flyttar ut från deras gemensamma bostad

SD vill inte skiljas och lovar att avsluta förhållandet med LW

LW vill fortsätta att träffas, men SD står på sig och håller avstånd

LW försöker på alla möjliga sätt att få tillbaka SD och ligger på angående detta

Det uppstår konflikter mellan LW och SD (LW kanske "hotar" SD med att berätta allt för HD)

LW vill "prata ut" med SD och försonas (hon känner sig lämnad, sviken och vill prata om detta)

Efter en längre tid med diverse bråk och tjafs bestämmer sig SD för att "prata ut" med LW

SD vill att LW kommer och möter honom vid planket för att prata

Pratandet går överstyr och LW dör

Jag har en tanke om att platsen där LW hittades är en välkänd och undanskymd plats för de som bor i området och att det så sent på kvällen är tomt (vardag). Anledningen till att SD vill träffas där är dels att barnen hos LW inte skall bli störda och att de vill prata ifred, dels ligger platsen fri från insyn och mötet med LW inte kan ses av grannar eller HD. Det är en bra plats i anslutning till LW bostad helt enkelt.

Du har bra och välanalyserande svar, utan blanda in känslor åt något håll.
Jag har tänkt lite i dom banorna men det är nått som inte stämmer. Min initiala tanke är att det känns för långsökt att SD eller LW skulle börja gorma med varandra. Dom hade gått vidare. SD försöker få ihop sitt äktenskap och att HD skall lita på honom. Dom ska resa till USA på en sedan länge bokad semester. LW har haft andra förhållanden efter bilincidenten och dejtade f.n med en annan man.

MEN... LW och SD kan ha varit kära i varandra, eller ena parten. Dom försöker på var sitt håll men dras till varandra. LW för kärleken, SD för sexet (fördomsfullt sett, men kan vara tvärtom).
Och mitt i allt detta skall dom prata ut om situationen och det av någon anledning slutar så här.

Känns i alla fall lite väl långsökt. Om HD inte ville ha med SD att göra, eller att LW inte hade någon ny partner, så skulle det vara rimligare.
Citera
2018-06-07, 09:58
Medlem
Citat:
Absolut! Oavsett vem som är GM tror jag inte att mordet var planerat och vederbörande har haft med sig sin mobil och även ringt henne med den innan mötet.
Samtidigt tror jag att LW kämpat emot med näbbar och klor mot GM och har förhoppningsvis dennes DNA b. la. under sina naglar. Önsketänkande

Jag håller med om att det förmodligen är oplanerat.

DNA under naglarna vore helt perfekt, men känslan
är att dom borde ha hunnit med att få fram det.

I morgon vet vi, i alla fall mer än idag.
Citera
2018-06-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du har bra och välanalyserande svar, utan blanda in känslor åt något håll.
Jag har tänkt lite i dom banorna men det är nått som inte stämmer. Min initiala tanke är att det känns för långsökt att SD eller LW skulle börja gorma med varandra. Dom hade gått vidare. SD försöker få ihop sitt äktenskap och att HD skall lita på honom. Dom ska resa till USA på en sedan länge bokad semester. LW har haft andra förhållanden efter bilincidenten och dejtade f.n med en annan man.

MEN... LW och SD kan ha varit kära i varandra, eller ena parten. Dom försöker på var sitt håll men dras till varandra. LW för kärleken, SD för sexet (fördomsfullt sett, men kan vara tvärtom).
Och mitt i allt detta skall dom prata ut om situationen och det av någon anledning slutar så här.

Känns i alla fall lite väl långsökt. Om HD inte ville ha med SD att göra, eller att LW inte hade någon ny partner, så skulle det vara rimligare.

Om LW blivit lämnad av SD (för att han ville försöka igen med HD) så kan LW ha känt sig sviken och dumpad. Många människor är beredda att kasta sig in i ett nytt förhållande som ett slags substitut samtidigt som man vill ha bekräftelse, speciellt efter att ha blivit dumpad. Nu känner inte jag LW och vet inte hur hon fungerade, det finns olika beteendemönster som är väldigt individuella.
Är det så att LW hade starka och genuina känslor för SD finns det, trots ett nytt förhållande med någon annan, en möjlighet att hon gått med på att möta upp SD om han ringde och bad henne om detta. Konstigare saker har hänt. Jag har i alla fall fått för mig att det var SD som ändade deras förhållande till förmån av HD och barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in