2018-06-06, 14:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Tror det e tvärt om.. LW ville eller kanske ville inte längre ha lite kul men SD ville mer. Därför han lämnat in om skillsmässa med HD. Nu ville inte LW detta längre och det brister för SD när han gått på hennes löften och han lämnat sin familj.

Det tror jag också!

Om man tittar på foton av LW och SD
tillsammans så ser han helt "borta" ut.
Totalförälskad medan LW ser oberörd ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Det tar lång tid, speciellt den här tiden på året då det är fullt upp.

Du är nyreggad, hade du följt andra mordtrådar här på FB så borde du veta att det tar tid.

Och ju färre poliser vi får samtidigt som befolkningen ökar så är det inte så konstigt att allt inte går lika fort som i tv-serien CSI.

NFC är en väl känd flaskhals där resultat tar veckor att få ut. Jag tror kläderna, särskilt om dom är blodiga, kan binda SD både till kroppen och att han medvetet gömt bevismaterial både i bostaden och i sin bil.

Tror teknikerna specialgranskar allt kring fyndställena. Dom misstänkte även att annat i bilen kunde vara av intresse. Får mig att undra om någon form av tillhygge används vid mordet. Något måste väl rättsläkaren/obducenten sagt? Kan man tycka.
Citera
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Tror det e tvärt om.. LW ville eller kanske ville inte längre ha lite kul men SD ville mer. Därför han lämnat in om skillsmässa med HD. Nu ville inte LW detta längre och det brister för SD när han gått på hennes löften och han lämnat sin familj.

Källa på att han ansökt om skilsmässa?
Vi har hittills bara fått uppgifter om att han ville försöka igen med sin fru.
Citera
2018-06-06, 15:01
Medlem
Läse med andra ögon på Expressen, deras intervju med åklagare och försvarare dagen innan TR och häktningen som vart skäligen misstänkt:

När Expressen under torsdagsmorgonen talade med kammaråklagare Åsa Hiding hade misstankegraden inte förändrats.
– Det är skälig misstanke, det är riktigt, sa hon då.
Inte sannolika skäl?
– Nej, han sitter anhållen på skäligen misstanke.
Har inte förhören, de som har hållits hittills, stärkt misstankarna?
– Det vill jag inte kommentera, och det får du tolka hur du vill. Det han officiellt sitter anhållen på är skälig misstanke, inte sannolika skäl, säger Åsa Hiding. Vad som har framkommit i förhör vill jag inte kommentera.

Försvarsadvokaten säger:
Det skulle inte förvåna mig om man släpper honom, utifrån den information jag har.

Det känns som bevisläget är VÄLDIGT tunt.
Prioriterade blodanalyser mot kända individer (LW/SD) går generellt väldigt fort. Nått haltar i deras gärningsmannabeskrivning.
Citera
2018-06-06, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jo, åklagaren måste presentera detta direkt, men vet inte inom vilken tidsram. Dom får inte hålla inne bevis och framförallt om det talar för den anklagades fördel. Eftersom åklagaren vill alltid ha mer tid att bygga målet så skall det upp till TR direkt bevisläget förändras, åt ena eller andra hållet.
Men, vet någon tidsramen?

Ja, fredag.
Citera
2018-06-06, 15:05
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
NFC är en väl känd flaskhals där resultat tar veckor att få ut. Jag tror kläderna, särskilt om dom är blodiga, kan binda SD både till kroppen och att han medvetet gömt bevismaterial både i bostaden och i sin bil.

Tror teknikerna specialgranskar allt kring fyndställena. Dom misstänkte även att annat i bilen kunde vara av intresse. Får mig att undra om någon form av tillhygge används vid mordet. Något måste väl rättsläkaren/obducenten sagt? Kan man tycka.

Polisen har uppgett att de vet hur hon dog men vill inte gå ut med det.
Citera
2018-06-06, 15:07
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja, vi vet väldigt lite om själva dödsorsaken. Det har du rätt i.

De har väl bara gått ut med att dödsorsaken är klar och att det är mord, absolut inget mer.

Nåt skvaller i tråden om strypning och skador av slag på ansiktet samt någon annan som sagt syra.
Citera
2018-06-06, 15:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag förstår att SD:s vänner här inne kanske blir förvånade när det kommer fram en annan bild av honom
Levde själv med en man som utåt sett var trevlig, social, rolig osv.
Hans familj och vänner och kollegor skulle absolut beskriva honom som en genomsnäll, supertrevlig, schysst människa på alla sätt. Alltså de som känner honom bäst.
Men han hade en sida de inte visste om, otroligt svartsjuk mot flickvänner, misstänksam och många gånger elak verbalt och hotfull. Svårt stt hantera sin ilska, Någon gång fysiskt elak.
Detta hade de andra runt honom ingen aning om.
Så ni som säger att ni absolut inte kan tänka er att SD skulle utsatt Lena för misshandel eller hot och trakasserier vara för att han utåt verkade vara världens nästan pappa och vän, ni kan ha så väldigt fel att ni inte anar.
Jag tror det är som så många gånger innan när kvinnor blir mördade,
De hade ett av/på förhållande som bestod av ömsom kärlek ömsom hat, (kanske från båda håll vad vet jag) något hände den här kvällen som slutade i ett tragiskt mord...
När jag till slut anmälde mannen för hot och trakasserier när det hade eskalerat så sa polisen som förhörde mig att de sett otaliga gånger samma händelseförlopp
att de börjar med svartsjuka, sedan går det så långt att kvinnan blir misshandlad och kanske till och med mördad. De sa att det var bra att jag hade anmält så tidigt annars vet man inte vad som skulle kunnat hända längre fram..

Vill säga med detta att SD kan vara GM trots att hans vänner här inne absolut inte tror att han skulle kunna göra något sådant eftersom han är världens bästa kille och pappa.
Hans tendenser att bruka våld mot LW ger sken av att han inte kan hantera sin ilska och det ger mig kalla kårar..
Men nu återstår att se vad som händer under veckan
Tack för mig!

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Källa på att han ansökt om skilsmässa?
Vi har hittills bara fått uppgifter om att han ville försöka igen med sin fru.

”Källa på det”
Oj oj du har mopsat till dej sen mitt svar ;-)

Lektion 2: lär dig använda sökfunktionen:

Källa: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera
2018-06-06, 15:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
”Källa på det”
Oj oj du har mopsat till dej sen mitt svar ;-)

Lektion 2: lär dig använda sökfunktionen:

Källa: (FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Då löper betänketiden ut om 9 dar då, undrar om det blir skilsmässa?
Citera
2018-06-06, 15:14
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Då löper betänketiden ut om 9 dar då, undrar om det blir skilsmässa?

Nej 6 månader är det om du har barn.

http://skilsmassa.se/betanketid/
Citera
2018-06-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Så han lägger en avsvimmad LW under en buske och lämnar platsen? Vad händer sedan tänker du?
Absolut men han tror ju att hon är död i stressen av att han naturligtvis vill komma därifrån så fort som det går så kontrollerar han inte så noga om hon är död. Därav skriken som sedan hörs av boende i området.
Citera
2018-06-06, 15:19
Medlem
EyesWideShuts avatar
Verkar i mina ögon märkligt om SD är skyldig till LW:s död och trots det varit så dum så att han behållit blodiga kläder från dådet. Med alla CSI-serier mm som finns på TV så vet väl gemene man ganska väl att blodiga kläder måste man göra sig av med efter ett mord/dråp eftersom spåren inte försvinner helt ens om man tvättar kläderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in