Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Fattar jag det rätt att användare mycket väl kan skriva PM till andra om att de ska komma hem och våldta dem utan att det blir någon åtgärd från Flashback för att "hotet inte är allvarligt menat"?
Är det sant så har jag uppenbarligen inte fattat nivån här, utan levt i tron att Flashback förstår den verkliga, liberala definitionen av yttrandefrihet. Vilken är att inga som helst former av hot och skrämsel ingår i den, eftersom allt sådant i själva verket är en negering, ett övergrepp på yttrandefriheten. Den som förespråkar yttrandefrihet på riktigt ska därför i princip ha nolltolerans mot hotare och aldrig någonsin förringa hot eller börjar dravla om att folk är "butthurt", inte ska vara så känsliga etc.
Några personer har tyvärr sjunkit i min aktning genom sina uttalanden i tråden. Skiter ni väl säkert i, men jag skriver det ändå.
Det är alls inte så att man inte får hjälp.
Som jag skrivit så har jag fått gehör när ett nick spammade mig. Detta nick blev avstängd på grund av den bunt pm jag fick och innehållet i dem.
Pm'en kunde jag ju slänga olästa ett större bekymmer var att personen väckte och trollade alla mina gamla trådar så det var full sysselsättning men det var ju bara för mig som det var tydligt vad som pågick om jag inte samlade ihop bevisen och gick till admin
Den perioden och strax efter var det ett helt ohemult trollande i både trådar och inkorgen av folk som när de blev avstängda med ett nick startade nästa.
Men vad ska modsen göra, de tar ju ett tag innan de ser mönstret. Samtliga av dessa blev bannade utan min hjälp.
Min poäng är att detta inte drabbar mig eller någon annan för att vi är kvinnor. Det händer för att dessa människor letar triggers. För varje gång människor är öppna med sina triggers så gör de det bara lättare för dessa troll.
Det här stället drar åt sig det bästa och det sämsta och kryllar av antisociala som har trist och roar sig med att trigga folk. Jag sätter en stor peng på att de obehagliga pm som de här två kvinnorna får till största delen handlar om sånt. Men är man inte bra att se igenom vad som händer (att man blit provocerad) så tar man det på allvar och dessa får ännu roligare.
Ett tag var här två personer med minst 5 nick var som trollade runt Buffy och en av dem ringde henne hem på nätterna sa hon. Det här var hon själv med på att piska igång för hon fortsatte trots varningar men bad till och med mig om hjälp trots att jag sagt vad jag tyckte från början.
Poängen med det här är att allt är inte vad det ser ut att vara på ytan. Nu när jag tänker på det så såg jag det under hennes andra tråd och då var det cirkus här både i trådarna och bakom kulisserna. Strax efter det slutade jag skriva inne på R&S för att det var så djävla rörigt. Men det har inget med kvinnohat att göra. De skriver vad de tror triggar en för att de är sadister. Eller så har de bara en massa konton och vill lära sig hur människor som sticker ut funkar och skickar pm därför.
Jag är inte modsen men blir man medveten om vad som förssiggår här och i världen blir man mer luttrad. Om modsen inte kunde navigera här så skulle det vara kaos på riktigt här.
Och återigen för att få tag i dessa så måste man se mönstren. Kanske är inte Buffy medveten om hur mycket hjälp hon fått här av användare som har som hobby att hitta bannade dubbelnick... Jag är eftersom jag känner ett par.