2018-06-06, 18:48
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så vad tror ni/vi om de närmsta dagarna? 1,5 kvar och ännu inget som knuffar upp det till sannolika skäl...

Men de behöver väl inte presentera ytterligare bevisning före fredag? Eller har jag fattat fel?
Citera
2018-06-06, 18:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Men de behöver väl inte presentera ytterligare bevisning före fredag? Eller har jag fattat fel?
Har man bevis som man bedömer räcker för sannolika skäl måste man snarast informera domstolen.
Citat:
19 § Har någon som är närvarande vid rätten häktats med stöd av 3 §, skall åklagaren, så snart han anser att det finns sannolika skäl för att den misstänkte begått brottet, anmäla detta till rätten. Rätten skall utan dröjsmål efter en sådan anmälan hålla ny förhandling i häktningsfrågan.
3§ behandlar häktning på skälig misstanke.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-06-06 kl. 18:52.
Citera
2018-06-06, 18:50
Medlem
Citat:
Så vad tror ni/vi om de närmsta dagarna? 1,5 kvar och ännu inget som knuffar upp det till sannolika skäl...
Svårt att säga, vi får se på fredag.
Citera
2018-06-06, 18:51
Medlem
Citat:
Har man bevis som man bedömer räcker för sannolika skäl måste man snarast informera domstolen
Vi vet ingenting heller eftersom polis och åklagare inte säger någonting till media.
Citera
2018-06-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Jag säger radhuslägenhet. Jag misstänker att du förstod vad jag menade. För att omformulera mig; Hon förflyttades inte till planket från radhuset där hon bodde.

Citat:
Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne.

Citat:
Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. Vindstilla, extremt lite trafik och ett bullerplank som hjälpte till att studsa ljudet mot oss.

De var två som hörde skriken. Polisen har kännedom enligt inlägget ovan. Står i ena inlägget att BO inte förflyttades till planket från radhuset!
Vad kommer den uppgiften ifrån?
LW:skrik kan kommit från bilen om hon satt i den med rutor nere och blev dödad där och sen släpad, därav smuts på benen.
Citera
2018-06-06, 19:02
Medlem
Citat:

Tror åkl imorgon kommer in med en häktn-framställan inför fredagen; att hon iaf ger det ett försök att få upp graden, någonting 'nytt' borde (?) hon nog ha att lägga fram, eller kanske något gammalt med lite ny inramning. Menar alltså att hon nog tar allt vad hon har och försöker presentera det så 'starkt' som möjligt, hon har ju inget att förlora (mer än då ev lite rättssäkerhet).

Tror SD släpps ut. Tror ej åkl har fått in något som binder honom till dådet. Inte i nuläget.
Citera
2018-06-06, 19:08
Medlem
Det börjar se knivigt ut för åklagaren, inget nytt på nästan en vecka. Och nej, alla som tror att utredarna håller inne med information, Det kan de inte göra utan att meddela TR om en högre misstankegrad. De har fortfarande ett dygn på sig, så tiden rinner ut. En hypotetisk fråga: MGM åker utomlands strax efter första förhöret.
•Kan han ha dumpat ev. Mordvapen och andra spår på den resan
Citera
2018-06-06, 19:12
Medlem
Och om SD släpps? Vem kan ha mördat LW då? Mycket utgår från att SD är skyldig och kanske är han det men tycker ändå att tråden låser sig fast vid honom och inte försöker hitta alternativa GM.

Tycker att det är klargjort att de var vänner/knullkompisar eller vad de nu var. familjerna levde tätt på varandra, inte dörr i dörr men inte långt ifrån.

1. Hade det något med att hon arbetat som pastor, tror inte det
2. Att hon arbetade med flyktingar, kanske
3. Att hon var en älskarinna till SD, nja tveksam
4. Någon i hennes familj, tror inte det.

Varför skulle ta henne av daga innan han skulle åka utomlands? Han kanske är dum i huvudet men är han verkligen så dum? Då måste han få våran medalj för det dummaste en mördare kan göra
Citera
2018-06-06, 19:18
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
HD har behandlats ”lent” i forumet, känner jag. Mer silkesvantar än hårdhandskar har brukats vad gäller henne. Det är väl helt i sin ordning förstås. Undrar hur hon har det? Besöker hon SD i häktet tro? Han kanske inte får ta emot besök.
Citera
2018-06-06, 19:21
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohprost
Och om SD släpps? Vem kan ha mördat LW då? Mycket utgår från att SD är skyldig och kanske är han det men tycker ändå att tråden låser sig fast vid honom och inte försöker hitta alternativa GM.

Tycker att det är klargjort att de var vänner/knullkompisar eller vad de nu var. familjerna levde tätt på varandra, inte dörr i dörr men inte långt ifrån.

1. Hade det något med att hon arbetat som pastor, tror inte det
2. Att hon arbetade med flyktingar, kanske
3. Att hon var en älskarinna till SD, nja tveksam
4. Någon i hennes familj, tror inte det.

Varför skulle ta henne av daga innan han skulle åka utomlands? Han kanske är dum i huvudet men är han verkligen så dum? Då måste han få våran medalj för det dummaste en mördare kan göra
Med tanke på skrikandet under ett antal minuter är det nog inte Den enfaldige mördaren utan Den usle mördaren. Om man nu tillmäter skriken betydelse.

Är det 12:00 på fredag fristen rinner ut för häktningen?
Citera
2018-06-06, 19:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
De var två som hörde skriken. Polisen har kännedom enligt inlägget ovan. Står i ena inlägget att BO inte förflyttades till planket från radhuset!
Vad kommer den uppgiften ifrån?
LW:skrik kan kommit från bilen om hon satt i den med rutor nere och blev dödad där och sen släpad, därav smuts på benen.

Hur kunde dalaan så säkert veta att BP=FP?
Citera
2018-06-06, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
HD har behandlats ”lent” i forumet, känner jag. Mer silkesvantar än hårdhandskar har brukats vad gäller henne. Det är väl helt i sin ordning förstås. Undrar hur hon har det? Besöker hon SD i häktet tro? Han kanske inte får ta emot besök.

Var det inte någon som skrev att LW hade fått syra i ansiktet ? Kan hon ha fått det bakom planket och lämnats att dö
Hon blev blind och skrek fick kanske slag i huvud ?? Gärningsmannen sprang iväg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in