2018-05-20, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men hon tar med sig telefonen för den korta stunden.

Vissa har alltid telefonen i fickan - även hemma - så det kanske inte var ett aktivt val att "ta med den"?
Citera
2018-05-20, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Extremt osannolikt att hon glömde att låsa. Tror inte motorvägen låter så mycket att det dränker allt annat, så byggs inte bostadsområden, dessutom är den inte väldigt trafikerad sent på kvällen. Men visst, det är inte helt självklart att någon hade hört om det hänt något utomhus den tiden på dygnet.

Jag och min sambo verkar vara de enda som hörde hjärtskärande skrik.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
OK, dina politiska poänger med detta inlägg är mer än uppenbara. Men, om vi bortser från det, så tror jag att mer eller mindre samtliga punkter i ditt inlägg är felaktiga. För att ta det mest tydliga, brukar du inte låsa dörren om du tar en promenad med någon du känner? Visst, barnen var hemma, men skulle du vilja att dina sovande barn väcks av en inbrottstjuv? Dessutom, inte osannolikt att någon skulle hört skrik om det skett en våldtäkt och mord i ett radhusområde. Visst, sent på kvällen, men inte så sent att alla sover. Dessutom förutsätter det att inget av barnen vaknade av att det ringde på dörren.

Jag bor i ett område liknande LW:s i en stad obetydligt mindre än Örebro, och nej, varken jag, min fru eller dottern låser dörren hela tiden. Min poäng är att det handlar om att någon knackar på och man beger sig ut på en liten promenad. Jag tror alltså att fyndplats och mordplats är, om inte helt identiska, så nästan identiska. Hon har inte blivit mördad hemma för då hade barnen vaknat. En försiktig pling eller knackning på fönstret behöver däremot inte väcka någon.
Varför går hon då ut tillsammans med sin blivande mördare? Jo, för att hon känner och litar på honom. Varför skriker hon inte? Jo, för att hon blir rädd för hans kniv och tror att hon kommer att mördas om hon skriker. Varför tror jag att GM är en flykting från något boende där hon arbetat? Jo, pga fyndplatsen för telefonen. Den hittades på en plats i närheten av en cykelväg som leder rakt från LW:s hus och mordplatsen rakt in i mörkrets hjärta: de svartaste delarna av Vivalla.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalaan
Vad spelar det för roll hur länge jag haft mitt konto?

Enligt förhörsledaren är mitt och min sambos vittnesmål de bästa hittills. Hade det INTE hänt bakom planket ut mot motorvägen så hade inte vi varit de enda som fick höra skriken ca. 23:30 eftersom att vi bor på andra sidan motorvägen ca 60-70m från brottsplatsen.

Men på vad sätt gör den omständigheten att du ev hört BO skrika att man kan utesluta att GM gett sig på BO av någon särskild orsak hur knäppt det än må vara?
Citera
2018-05-20, 18:45
Medlem
O ja..! Så tycks det vara.. Det är ju därför man kan bli smått förvirrad och undrar vad som pågår.
Citera
2018-05-20, 18:45
Medlem
Citat:
Jag och min sambo verkar vara de enda som hörde hjärtskärande skrik.

Hur länge varade skriket?
Citera
2018-05-20, 18:47
Medlem
Polisen har hittat en bil flera mil från Örebro. Lena var ju aktiv geocaching och friluftsmänniska. Kan det vara så att gm känner henne genom dessa aktiviter?
Citera
2018-05-20, 18:48
Medlem
Citat:
Så du har hört skrik, som har kommit från där hon hittades, och inte från hållet där hennes bostad ligger?

Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne.
Citera
2018-05-20, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Kan inte skolan ringt om ungarna inte kom. Hon kanske var noga att anmäla om de var sjuka. Så när hon inte svarade kanske de ringde pappan. Eller honom direkt om det var hans nummer de hade till målsman.
ja-det låter logiskt. Så kan det ha uppdagats- men det var troligtvis hennes ex-man som dök upp där på morgonen-han förstod direkt att något hänt.
Han hade också fått veta av Lena att någon var svartsjuk- avundsjuk på henne.
Därför gick polisen ut med att svartsjuka låg bakom Lenas försvinnande.
Det kan likaväl ha handlat om avundsjuka
-en del mänskor blandar ihop begreppen avundsjuk /svartsjuk.
Så var finns Lenas bror- bor han kvar i uppväxtstaden?
Citera
Medlem
Jag tror att det har nämnts i tråden att en bil hittades i grannkommun till Örebro?
Citera
Medlem
Citat:
Fyndplatsen och hennes bostad ligger nästintill i linje med våran bostad. Dock gjorde bullerplanket att hennes skrik studsade mot oss (över motorvägen) och inte in mot bostadsområdet. Troligtvis därför som vi (enligt förhörsledaren) är de enda som hört henne.

Så du bor på andra sidan motorvägen, dvs. du bor närmare fyndplatsen än hennes bostad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men på vad sätt gör den omständigheten att du ev hört BO skrika att man kan utesluta att GM gett sig på BO av någon särskild orsak hur knäppt det än må vara?

På grund av bullerplanket. Observera att ingen granne tycks ha hört någonting, medans jag och min sambo hörde tvärs över motorvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in