Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
OK, dina politiska poänger med detta inlägg är mer än uppenbara. Men, om vi bortser från det, så tror jag att mer eller mindre samtliga punkter i ditt inlägg är felaktiga. För att ta det mest tydliga, brukar du inte låsa dörren om du tar en promenad med någon du känner? Visst, barnen var hemma, men skulle du vilja att dina sovande barn väcks av en inbrottstjuv? Dessutom, inte osannolikt att någon skulle hört skrik om det skett en våldtäkt och mord i ett radhusområde. Visst, sent på kvällen, men inte så sent att alla sover. Dessutom förutsätter det att inget av barnen vaknade av att det ringde på dörren.
Jag bor i ett område liknande LW:s i en stad obetydligt mindre än Örebro, och nej, varken jag, min fru eller dottern låser dörren hela tiden. Min poäng är att det handlar om att någon knackar på och man beger sig ut på en liten promenad. Jag tror alltså att fyndplats och mordplats är, om inte helt identiska, så nästan identiska. Hon har inte blivit mördad hemma för då hade barnen vaknat. En försiktig pling eller knackning på fönstret behöver däremot inte väcka någon.
Varför går hon då ut tillsammans med sin blivande mördare? Jo, för att hon känner och litar på honom. Varför skriker hon inte? Jo, för att hon blir rädd för hans kniv och tror att hon kommer att mördas om hon skriker. Varför tror jag att GM är en flykting från något boende där hon arbetat? Jo, pga fyndplatsen för telefonen. Den hittades på en plats i närheten av en cykelväg som leder rakt från LW:s hus och mordplatsen rakt in i mörkrets hjärta: de svartaste delarna av Vivalla.