2018-06-05, 11:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Från det jag fick höra från dom så var det efter de hade skrivit då de fick ta emot spam. Det kunde variera från ett tio - 20tal från olika, ibland löjligt högt antal från några enstaka. Olika varje gång, men absolut förskräckligt högt antal i relation till sammanhanget.
Ursäkta men det låter som bullshit. Jag har varit här i en massa år och jag har aldrig fått ett sådant PM.
Och då har jag ett kvinnligt namn.
Citera
2018-06-05, 11:06
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jo, eftersom sidan riskerar att bli nerstängd om man rättsligt kan bevisa att vi tillåter narkotikahandel här. Sen handlar det även om i vilken utsträckning saker och ting sker. Knarkhandel i PM är inga problem att bevisa att det har pågått, hot och trakasserier som det har talats om här har faktiskt ingen lyckats bevisa. "Slängt PM:n" och liknande heter det ju. Det är väldigt behändigt att komma med anklagelser utan bevis.

Nu säger jag inte att kvinnor aldrig får obehagliga PM, för det vet jag att dom får. Jag ställer mig bara frågande om det är i så stor utsträckning att det drabbar forumet eller om det bara drabbar såna som inte klarar av att folk säger elaka saker till dom.

Värt att ha i åtanke är ju även att forumet har högre i tak till vad "trakasserier" faktiskt innebär än vad gemene man förmodligen har. Även att det här är Flashback och här gäller Flashbacks regler. Hade vi velat att man inte fick skriva "obehagliga" saker så hade vi reglerat det. För länge sen. Nu vill vi istället att man skaffar sig lite skinn på näsan och inser att obehagliga ord är det enda som det är.

Jo men på vilket sätt är det värre att få hot om våldtäkter än om brutala misshandlingar? Hint: det är det inte och om du tror det så är du en hycklande sexist.
Nej det säger jag inte. Mäns våld drabbar både män och kvinnor. Varför används just hot om sexuellt våld vad gäller kvinnor oftare är faktorn jag undrar över eftersom det antagligen påverkar vilka sorters pm man får.
Citera
2018-06-05, 11:19
Moderator
^Eazs avatar
Ni som får dessa PM, har ni rapporterat dessa?

Om ni inte gjort det så är det ju inget Flashback som forum kan göra åt saken. Det är lite som att bli utsatt för ett brott och sen välja att inte anmäla detta.

Hot om våld, trakasserier etc faller under regel 1.08.

Citat:
1.08. Personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.
Citera
2018-06-05, 11:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nej det säger jag inte. Mäns våld drabbar både män och kvinnor. Varför används just hot om sexuellt våld vad gäller kvinnor oftare är faktorn jag undrar över eftersom det antagligen påverkar vilka sorters pm man får.
Du tror inte att man kan mena det lite bildligt? Lite som att "Jag ska slita av ditt huvud och skita i hålet" snarare betyder "jag ska slå dig tills du inte kan gå".
Citera
2018-06-05, 12:31
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Du tror inte att man kan mena det lite bildligt? Lite som att "Jag ska slita av ditt huvud och skita i hålet" snarare betyder "jag ska slå dig tills du inte kan gå".
Njae, jag tror att det går lite djupare generellt. Om man funderar över hur man pratar kring sexualitet gällande män och kvinnor så är sexuellt våld en rätt stor realitet för många irl, och män som hotar vet antagligen det. Att det kan te sig mer skrämmande i vissa fall eftersom det är troligare att jag blir våldtagen än mördad exempelvis. Samtidigt är det förenat med skuld. Någon som blir utsatt för sexualbrott ifrågasätts mer än någon annan brottsoffeegrupp-attityderna i tråden speglar en del av den inställningen att kvinnor får skylla sig själva.
Citera
2018-06-05, 12:32
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Om ni inte gjort det så är det ju inget Flashback som forum kan göra åt saken. Det är lite som att bli utsatt för ett brott och sen välja att inte anmäla detta.

De grövsta jag fick i början av min tid här visste jag inte ens att de gick att rapportera och jag raderade dem eftersom jag mådde dåligt av dem.
Citera
2018-06-05, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad du anser inte skall ha betydelse är hur du själv beter dig. Det är tyranniskt. Det är också en härskarteknik att förminska de som är av en annan åsikt till hatare.

Det kallas på psykologispråk att demonisera. Vad du konstant gör är att kränka genom att objektifiera oliktänkande och kräva större rätt än andra.
Nej du har samma rätt.
Ungefär så ja. Jag anser att man bör kunna uttrycka för Flashback avvikande åsikter som att "antifeminister är desperata efter kvinnor som tar deras parti", utan att behöva ta emot PM om hur man ska "straffknullas". Om du menar att det är att "kräva större rätt än andra" så vet jag inte vad mer jag ska säga.

Citat:
Hot om sexuellt våld är inte på riktigt, det är "bildligt" menat. Herregud, dina försök att förminska problemet blir bara mer verklighetsfrånvända för varje inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz

Man har väl prövat men min erfarenhet säger mig att det för det mesta inte leder någonvart. Som sagt, allt som inte är regelrätta hot är i praktiken tillåtet här.
Senast redigerad av Disciplina 2018-06-05 kl. 12:42.
Citera
2018-06-05, 12:43
Medlem
Dofternas avatar
Hörrni mina små horor och riktiga män. Nu vill jag säga en sak. Ok?
Får man ett hot via PM så anmäler man det, finns ingen som helst orsak att föra en öppen diskussion om den här saken öht egentligen.
Citera
2018-06-05, 13:19
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Njae, jag tror att det går lite djupare generellt. Om man funderar över hur man pratar kring sexualitet gällande män och kvinnor så är sexuellt våld en rätt stor realitet för många irl, och män som hotar vet antagligen det. Att det kan te sig mer skrämmande i vissa fall eftersom det är troligare att jag blir våldtagen än mördad exempelvis. Samtidigt är det förenat med skuld. Någon som blir utsatt för sexualbrott ifrågasätts mer än någon annan brottsoffeegrupp-attityderna i tråden speglar en del av den inställningen att kvinnor får skylla sig själva.
Konstigt nog så när jag pratar om dessa ämnen så är sexuellt våld visserligen förekommande men ingen skulle kalla det för en "stor realitet". Det är fascinerande hur det kan vara vardag för vissa kvinnor men fullständigt exotiskt för andra.

Det är nog rätt få som tycker att kvinnor här får skylla sig själva. Däremot verkar alla utom typ tre vara överens om att det bästa att göra är att rapportera, ignorera samt gå vidare med sitt liv. För det är bara ord. Från en främling till en annan. Det kanske är jag som är ball och hård och helt enkelt inte bryr mig om att nån okänd säger sig vilja döda mig. Saken är ju som så att det i stort sett bara är amatörer som inte tänker genomföra det som hotar.

Jaja, det är jobbigt för er. Men å andra sidan så behöver man ju heller inte läsa PM annat än från moderatorerna heller om man inte vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Hot om sexuellt våld är inte på riktigt, det är "bildligt" menat. Herregud, dina försök att förminska problemet blir bara mer verklighetsfrånvända för varje inlägg.
Jag försöker inte förminska något, för det är uppenbarligen inte ett särskilt stort problem. Är du förresten på spektrumet eller nåt? Dom flesta andra människor använder nämligen ett målande och bildligt språk mest hela tiden.
Citera
2018-06-05, 13:20
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hörrni mina små horor och riktiga män. Nu vill jag säga en sak. Ok?
Får man ett hot via PM så anmäler man det, finns ingen som helst orsak att föra en öppen diskussion om den här saken öht egentligen.
Sen handlar ju regel 1.08 om att man inte ska kunna hota användare med prekär information till tystnad, inte om att man inte ska kunna skriva elaka saker som gör att användaren inte vill vara här längre.
Citera
2018-06-05, 13:28
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
People hit where it hurts and so do you.

Jag har förklarat det tidigare men eftersom det inte passar in i offernarrativet så upprepas frågan med hopp om napp hos nån förvirrad sate
Citera
2018-06-05, 13:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Sen handlar ju regel 1.08 om att man inte ska kunna hota användare med prekär information till tystnad, inte om att man inte ska kunna skriva elaka saker som gör att användaren inte vill vara här längre.

Det vette fan. Om någon man aldrig haft kontakt med helt plötsligt skickar ett PM med "du är en jävla pk-hora som förtjänar att bli våldtagen av ett gäng gambianer" så kan det nog gå under OT.
Har fått för mig att jag anmält liknande och fått min vilja igenom.

Men som sagt, det här anser jag inte vara värt en diskussion. Anmäl allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in