2018-06-04, 18:40
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Konstigt jag ser ingenting av det i första inlägget. Det som började som en fråga och information om upplevelser angående hotfulla PM om våldtäkt mynnade ut i en kaskad av ord om rabiata, feminister, idioter och orsaker som idioti till varför vissa får PM och inte andra osv. Smustkastningar om TS och andra som yttrat sig om vad för PM dom fått i form av orsak och verkan. Och att det är deras fel att dom får PM.
Tyvärr nivån är för låg för min del.
När skall du tala om vilka pm du fått då? Svara på frågan så att säga. Eller vill du endast prata ÅT andra.
Jag har sagt att jag inte fått några snuskpm eller direkt hotfulla pm.
Tvärtom! Trevliga och respektfulla pm och alltid om ämnet i tråden och det oavsett om vi varit motståndare i trådarna.
Ibland kan även jag skicka ett pm och endera be om ursäkt eller be personen förklara vad den menade lite mer ingående då mina funderingar riskerar att bli OT i tråden.
Själv skulle det aldrig falla mig in att skicka otrevliga pm till någon.
Citera
2018-06-04, 18:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja helst från dig lilleman. Du fiskar verkligen för att få vara med i diskussionen, så vad ville du säga om dom här obehagliga PM som postare vittnar om att ha fått? Att dom vill ha uppmärksamhet? Ja, men då vet jag det och det är för mig totalt ointressant vad du tycker.

Det är ju bara 2 som vittnar varav den ena är attentionwhore. Och den andra har så stora svårigheter att röra sig i det sociala rummet att tankarna går till Sheldon
Citat:

Kort och intetsägande svar på något som är uppenbart från din sida. Så du har alltså en annan agenda än själva sakfrågan som inte handlar om din syn på feminister utan om obehagliga PM.
Om vi då ska diskutera obehagliga pm. Vad har du fått? Har du rapporterat? Vad är din definition av obehagliga pm?
Senast redigerad av Gertrud1 2018-06-04 kl. 18:58.
Citera
2018-06-04, 18:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Var i trådens start handlar det om att kvinnor inte alltid är offer? Var står ordet rabiata feminister med i startinlägget? Nej, att vissa får PM med hot om våldtäkt och andra inte säger ingenting utan du vill förminska dom som tar illa vid sig när dom får den typen av PM. Upplysningsvis så kan man studera inlägg och inte ens PM för att se att vissa postare på Flashback är kvinnohatare av rang.
Så att dimper det ner PM med hotfullt innehåll förvånar det ingen.
Vad definierar en kvinnohatare och vad definierar en manshatare?
Vad definierar hat?
Citera
2018-06-04, 18:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Japp, i det där Twilight zone-avsnittet du lever i där det är en grövre kränkning att påstå att någon är "desperat" efter andra som kan ta dennes parti än att skriva att någon är ett luder som förtjänar att våldtas så måste jag nog vara värre än Hitler. Just därför är det så svårt att ta några av dina invändningar om att hatet mot kvinnor på Flashback inte är på riktigt på allvar.
Nej att avfärda alla kritiker med förminskande omdömmen är att kränka.

Givetvis är det också en kränkning att skriva att någon behöver våldtas. Sådant går att rapportera

I övrigt är det som sagt tillåtet att kränka men inte att hota.

Poängen är att den som kränker inte är ett offer
Citera
2018-06-04, 18:56
Medlem
poxers avatar
Trams, det här inträffar inte.
Citera
2018-06-04, 20:00
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tacosbaren
Från det jag fick höra från dom så var det efter de hade skrivit då de fick ta emot spam. Det kunde variera från ett tio - 20tal från olika, ibland löjligt högt antal från några enstaka. Olika varje gång, men absolut förskräckligt högt antal i relation till sammanhanget.
Talade de om vad de själva skrivit?
"Här sitter jag och skriver om blommor och får 20 pm om att jag skall våldtas eller visa musen"
Hur såg det ut?
Senast redigerad av gabrielle2 2018-06-04 kl. 20:02.
Citera
2018-06-04, 21:51
Bannlyst
Självklart skriver jag med tanke på den jag bemöter, och min allmänna uppfattning av kvinnor är att de vill ha 25% intelligens, 25% romans, 25% självförtroende, och i resterande 25% har man chansen att berätta vad man själv tycker.

När man har gett dem vad de vill ha ändrar de reglerna, och det blir tröttsamt i längden att undra vad man gjorde för fel. Man blir förvirrad och då är det lika bra att gå rakt på sak och fråga om de vill bli våldtagna.
Senast redigerad av Tramssexuell 2018-06-04 kl. 21:54.
Citera
2018-06-05, 00:27
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Den här tråden har visat att den påstådda utsattheten är ett manipulativt grepp i kampen om makten.
Puckon som du hjälper dem.

Den som inte stämmer in i kören och ifrågasätter verklighetsbeskrivningen kör man härskartekniker mot.

Well att ha stake är motsatsen till att bete sig som ett våp, det vill säga vara rakryggad. Jag tror att livet skulle vara mycket lättare för er offerkoftor om ni skaffade lite stake.

Jodå jag har fått hot, men jag förstår varför jag fick hoten, och det har inget med att jag är kvinna att göra.

Nästa år har jag varit här 10 år. Jag får hela tiden hålla undan i min inkorg, så det är nog 10 1000 tals pm jag har fått.

Jag går inte på sådana där manipulativa trick. Det är helt patetiskt att framställa kvinnor som offer när de skammar manipulerar och kör alla härskartrix som finns i boken. När de sedan får mothugg så börjar man tala om hat och hot.

På vilket sätt har en maskulinisering av mig bäring för topic? Vore det sant ja kanske, men det är ju bara fria fantasier, och ett försök att hålla lögnen vid liv.

Män uppfattar mig inte som maskulin, kvinnor slänger gärna det epitetet på andra kvinnor för att - ja inte vet jag - det känns väl bra för stunden.

Vilken tur för forumets grab'em by the pussy-killar att du finns här och så ivrigt försvarar dem. För det är nog inget de klarar själva, när det är någon som faktiskt säger ifrån. Egentligen är vi nog helt överens om de där patetiska liven.
Senast redigerad av nerdnerd 2018-06-05 kl. 00:30.
Citera
2018-06-05, 00:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Vilken tur för forumets grab'em by the pussy-killar att du finns här och så ivrigt försvarar dem. För det är nog inget de klarar själva, när det är någon som faktiskt säger ifrån. Egentligen är vi nog helt överens om de där patetiska liven.
Kan du presentera mig för en grab em by the pussy kille som inte trollar?

Vart är dessa horder av marodörer?

Eller är det skönt för en kille som du att gotta dig i att åtminsone är bättre än dem?
Citera
2018-06-05, 00:56
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Att ha åsikter om ämnet/ ämnen är inte att försvara vare sig den ena eller den andra.
Jag utgår från att alla kan försvara sig själv här inne och oavsett pm av underliga kommentarer eller okvädesord i trådarna.
Måste man hålla med den ena eller den andre eller låsa fast sig i ett hörn?
Det finns odrägliga människor överallt och man kan vara odräglig själv.
Varför ska man utgå från att man är helt felfri och bättre än andra.
Vi är enbart människor med olika uppfattningar och olika sätt att debattera eller välja att skicka pm eller inte.
Citera
2018-06-05, 01:08
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det här är faktiskt en fråga som jag en gång i världen hade en tanke på att starta en separat tråd om. Som någon som, kanske inte helt varit där, men i alla fall en gång i tiden svingat lite åt det hållet, skulle jag säga att det är en fråga om bekräftelse. Det är väldigt enkelt att humma med i kvinnoföraktet, och samtidigt betona att man själv minsann "inte är som andra kvinnor". Det resulterar i snabba ryggdunkar från dessa män som är desperata efter alla som kan tänka sig att bekräfta deras världsbild för ett ögonblick, och eftersom det inte finns så mycket konkurrens från andra som är villiga att göra detta blir man snabbt "den coola tjejen" som "fattar".

Jag har inte speciellt svårt att tro att skribenter som "Gertrud" som alltid ställer upp på den på Flashback dominerande världsbilden också upplever sig bra bemötta. Kanske skulle hon kunna föreställa sig att verkligheten när man väl går mot strömmen är en annan, istället för att hoppa till slutsatsen att alla som inte delar hennes erfarenhet måste ljuga.

Av någon anledning kommer jag att tänka på Trump-beundraren "Carolin Gallego" (= Trump själv?). Allt på nätet är möjligen inte vad det påstås vara.

https://mashable.com/2017/10/26/donald-trump-carolin-gallego-new-york-magazine-letter/?europe=true#oeWSYK00cZq3
Senast redigerad av nerdnerd 2018-06-05 kl. 01:15.
Citera
2018-06-05, 10:40
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Räknades det som ett "forumsproblem" när folk köpte och sålde knark/gör reklam för knarksidor över PM här på flashback?

Bara intressant att veta ifall det räknades som ett "problem" medans PM med hot eller sexuella förslag inte räknas som ett form av "problem".

"Problem" säger jag eftersom det är ett i-landsproblem.
Jo, eftersom sidan riskerar att bli nerstängd om man rättsligt kan bevisa att vi tillåter narkotikahandel här. Sen handlar det även om i vilken utsträckning saker och ting sker. Knarkhandel i PM är inga problem att bevisa att det har pågått, hot och trakasserier som det har talats om här har faktiskt ingen lyckats bevisa. "Slängt PM:n" och liknande heter det ju. Det är väldigt behändigt att komma med anklagelser utan bevis.

Nu säger jag inte att kvinnor aldrig får obehagliga PM, för det vet jag att dom får. Jag ställer mig bara frågande om det är i så stor utsträckning att det drabbar forumet eller om det bara drabbar såna som inte klarar av att folk säger elaka saker till dom.

Värt att ha i åtanke är ju även att forumet har högre i tak till vad "trakasserier" faktiskt innebär än vad gemene man förmodligen har. Även att det här är Flashback och här gäller Flashbacks regler. Hade vi velat att man inte fick skriva "obehagliga" saker så hade vi reglerat det. För länge sen. Nu vill vi istället att man skaffar sig lite skinn på näsan och inser att obehagliga ord är det enda som det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Tja det beror på hur man ser på det. Jag menar att hot om våld generellt och hot om sexuellt våld härrör från lite olika platser och att det kan finnas olika motiv
Jo men på vilket sätt är det värre att få hot om våldtäkter än om brutala misshandlingar? Hint: det är det inte och om du tror det så är du en hycklande sexist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in