Citat:
Ursprungligen postat av
nerdnerd
Ämnet och diskussionen kan nog spinnas runt ett halvt varv för perspektiv.
Varför finns det kvinnor som mer än gärna skriver under på under allt som kommer från den skräniga grab 'em by the pussy-högern? Tänder de på "starka män"?
Relevans för Topic, eller iaf för diskussionen: det handlar mycket nu om utsatta kvinnors karaktär. Om det spåret är relevant, är det relevant att diskutera allas karaktär. (Och själv erkänner jag mig skyldig till att älska kvinnor som de är. Gudagåva!)
Den här tråden har visat att den påstådda utsattheten är ett manipulativt grepp i kampen om makten.
Puckon som du hjälper dem.
Den som inte stämmer in i kören och ifrågasätter verklighetsbeskrivningen kör man härskartekniker mot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mooon
Du har ju ovanligt mycket stake för att vara tjej. Då får man nog inte så mycket hot eller pm öht.
Well att ha stake är motsatsen till att bete sig som ett våp, det vill säga vara rakryggad. Jag tror att livet skulle vara mycket lättare för er offerkoftor om ni skaffade lite stake.
Jodå jag har fått hot, men jag förstår varför jag fick hoten, och det har inget med att jag är kvinna att göra.
Nästa år har jag varit här 10 år. Jag får hela tiden hålla undan i min inkorg, så det är nog 10 1000 tals pm jag har fått.
Jag går inte på sådana där manipulativa trick. Det är helt patetiskt att framställa kvinnor som offer när de skammar manipulerar och kör alla härskartrix som finns i boken. När de sedan får mothugg så börjar man tala om hat och hot.
På vilket sätt har en maskulinisering av mig bäring för topic? Vore det sant ja kanske, men det är ju bara fria fantasier, och ett försök att hålla lögnen vid liv.
Män uppfattar mig inte som maskulin, kvinnor slänger gärna det epitetet på andra kvinnor för att - ja inte vet jag - det känns väl bra för stunden.