2018-06-03, 19:04
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Du pratar om pusselläggande. Ok. Men teorierna bör väl bara någorlunda plausibla.

Ju längre bort från "common sense" desto mer genomarbetade tycker jag de bör vara innan de publiceras. Exempelvis: Var stod GM,vilken typ av vapen användes. Jag antar du menar att skottet kom från distans-men det stämmer ju inte med annat bevismaterial, som i så fall måste vara förfalskat osv osv. Rätt långt från tillämpning av Occams rakknviv eller hur
Det plausibla kommer inte av svepande abstrakta principer eller av subjektiva preferenser. Allt beror på omständigheterna. Effektivitet och säkerhet var nog viktigare än enkelhet. Ingen ville bli plausibelt utpekad.
Citera
2018-06-03, 19:51
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Här är det någon som har tagit fasta på det, för ett ½ år sedan.
Att ingen annan har intresserat sig för det är inte sant, men det kan bero:
1. Segt internet den dagen.
2. Temporärt dålig uppkoppling den dagen.
3. Problem med modemet den dagen.
4. Att det hände så låååååångt ifrån BP.
Om ni behöver hjälp med eran internetuppkoppling skicka mig ett PM eller kontakta eran internetleverantör(billigare).
Om ni har problem med att läsa förhören, börja med att gå en vanlig SFI kurs, bygg sedan vidare på den.

2017-11-12, 21:04
(FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986
OK, men jag tänkte mer på hopen som skingrades norr om platsen för mordet.
Citera
2018-06-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
OK, men jag tänkte mer på hopen som skingrades norr om platsen för mordet.
OK, jag ber om ursäkt, missuppfattning av mig, jag trodde du var intresserad av den här tomten som lämnade platsen, söder ut.
Fortsätt och diskutera "hopen som skingrades".
Senast redigerad av sovvandring 2018-06-03 kl. 20:18.
Citera
2018-06-03, 20:13
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
OK, jag ber om ursäkt, jag trodde du var intresserad av den här tomten som lämnade platsen, men det är du inte.
Jo, men honom visste jag om innan.
Citera
2018-06-03, 23:06
Medlem
I-van-Toers avatar
Alltså det är så att Anti Harald Avsan har knäppt Olof Palme. Så år det och Borgnäs och Anér har löst det för länge sedan. Frågan som givetvis är viktigare att svara på är varför? Vilka fler är inblandade? Jag tror ju själv mellan 10 och 100 personer. Vi är här i Sverige år 2018? Var det här samhället som konspiratörerna ville ha? Alltså Avsan bor i Segeltorp, inte långt från Långsjön, och alla i Stockholmsområdet kan åka dit och fråga honom. Men det sker aldrig. Så "svenne" måste ju tycks att Sverige är OK idag. Är Sverige OK idag?

Jag tycker det borde vara straffritt för Anti-ponken att erkänna och givetvis straffritt att röja alla andra som var iblandade. Först måste man dock prata med Lisbet, Joakim, Mårten och Mattias om det. Det var ändå maken och farsan och det är nummer ett, det finns inget viktigare. Familjen är nummer ett. Är det OK att vederbörande inte får ett straff om de erkänner? Grejen är den att de har lurat systemet och vunnit. De vann. Det måste man erkänna. Men folk borde få veta. Vad är alternativet? Att vi aldrig får veta? Det perfekta mordet.

Ovanstående kommer ju aldrig att ske. Men alla vet att det är så samt att det bara kan bli officiellt om vederbörande kommer ut och röjer. Jag bryr mig egentligen inte, inte mer en att jag skriver här. Men jag försöker sova gott utan ovanstående vetskap.
Citera
2018-06-03, 23:28
Medlem
Jag hatar slumpen. I alla sammanhang i allmänhet. Men i mordutredningar och eventuella konspirationer i synnerhet.

Jag hatar således det faktum att en palmehatare som S.E, som av en slump, kliver ut ur Skandiahuset ca 23.20 en fredagkväll, och traskar rätt in i Palmemordet...

Red ut S.E:s roll den här sena fredagkvällen, så är vi en bra bit på väg mot lösningen...
Citera
2018-06-03, 23:37
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Alltså det är så att Anti Harald Avsan har knäppt Olof Palme. Så år det och Borgnäs och Anér har löst det för länge sedan. Frågan som givetvis är viktigare att svara på är varför? Vilka fler är inblandade? Jag tror ju själv mellan 10 och 100 personer. Vi är här i Sverige år 2018? Var det här samhället som konspiratörerna ville ha? Alltså Avsan bor i Segeltorp, inte långt från Långsjön, och alla i Stockholmsområdet kan åka dit och fråga honom. Men det sker aldrig. Så "svenne" måste ju tycks att Sverige är OK idag. Är Sverige OK idag?

Jag tycker det borde vara straffritt för Anti-ponken att erkänna och givetvis straffritt att röja alla andra som var iblandade. Först måste man dock prata med Lisbet, Joakim, Mårten och Mattias om det. Det var ändå maken och farsan och det är nummer ett, det finns inget viktigare. Familjen är nummer ett. Är det OK att vederbörande inte får ett straff om de erkänner? Grejen är den att de har lurat systemet och vunnit. De vann. Det måste man erkänna. Men folk borde få veta. Vad är alternativet? Att vi aldrig får veta? Det perfekta mordet.

Ovanstående kommer ju aldrig att ske. Men alla vet att det är så samt att det bara kan bli officiellt om vederbörande kommer ut och röjer. Jag bryr mig egentligen inte, inte mer en att jag skriver här. Men jag försöker sova gott utan ovanstående vetskap.

Vill du utveckla hur du kom fram till det?
Citera
2018-06-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Jag hatar slumpen. I alla sammanhang i allmänhet. Men i mordutredningar och eventuella konspirationer i synnerhet.

Jag hatar således det faktum att en palmehatare som S.E, som av en slump, kliver ut ur Skandiahuset ca 23.20 en fredagkväll, och traskar rätt in i Palmemordet...

Red ut S.E:s roll den här sena fredagkvällen, så är vi en bra bit på väg mot lösningen...
SE kan inte ha varit gm eftersom han observerat Lars J inne i gränden mellan 45 sek till 1 minut efter mordet.
Efter att den riktige gm sprungit upp i trappen.
Citera
2018-06-04, 01:02
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Vill du utveckla hur du kom fram till det?

Det är inte jag som kommit fram till det utan Lasse Borgnäs och sedermera Sven Anér. De borde få pengarna. Anér är död och jag tror Lasse skiter i det. Ge pengarna till något stackars barnhem i Ryssland så att de kan köpa teddybjörnar och mat till de stackars barnen. Där gör det mer nytta än att göda våra tjocka bukar. På allvar alltså. Finns inte en "svenne" privatspanare som behöver pengarna mer än de som inte har ett skit i den här världen. På tal om Ryssland. Fråga Putin vem som knäppte Palme. Han vet. KGB/GRU vet allt. Men i det här fallet är det inte skyldiga, men de vet. De är endast skyldiga till att Tarkovksij via Pierre Schori fick komma till Sverige.

Jag passar på och också förklarar mitt användarnamn. Det har ingenting med Ivan att göra och ingen med något holländskt heller (van). Det är I Vantör. En stadsdel i södra Stockholm. I Vantör. Fonetiskt, o/e som Ö. Jag har blivit kallad för ryss för ofta här. Jag är INTE ryss.

Anti Harald Avsan, en ung snubbe 1986, fimpade Olof Palme. Idag kvarstår bara frågan, varför? Omran Shaban sköt Muammar Khaddafi i huvudet och sedermera blev själv mördad. Hur har Anti navigerat runt i träsket och lyckats undgå likvidering själv? Det ska tydligen vara demokrati Sverige...
Citera
2018-06-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är inte jag som kommit fram till det utan Lasse Borgnäs och sedermera Sven Anér. De borde få pengarna. Anér är död och jag tror Lasse skiter i det. Ge pengarna till något stackars barnhem i Ryssland så att de kan köpa teddybjörnar och mat till de stackars barnen. Där gör det mer nytta än att göda våra tjocka bukar. På allvar alltså. Finns inte en "svenne" privatspanare som behöver pengarna mer än de som inte har ett skit i den här världen. På tal om Ryssland. Fråga Putin vem som knäppte Palme. Han vet. KGB/GRU vet allt. Men i det här fallet är det inte skyldiga, men de vet. De är endast skyldiga till att Tarkovksij via Pierre Schori fick komma till Sverige.

Jag passar på och också förklarar mitt användarnamn. Det har ingenting med Ivan att göra och ingen med något holländskt heller (van). Det är I Vantör. En stadsdel i södra Stockholm. I Vantör. Fonetiskt, o/e som Ö. Jag har blivit kallad för ryss för ofta här. Jag är INTE ryss.

Anti Harald Avsan, en ung snubbe 1986, fimpade Olof Palme. Idag kvarstår bara frågan, varför? Omran Shaban sköt Muammar Khaddafi i huvudet och sedermera blev själv mördad. Hur har Anti navigerat runt i träsket och lyckats undgå likvidering själv? Det ska tydligen vara demokrati Sverige...

Borgnäs säger att det INTE är AA. Du kör ganska mycket fria fantasier.
Citera
2018-06-04, 02:24
Medlem
p.norths avatar
Vad tror ni om mike lenihan som tackade nej, hans historia om industrimannen som försökte anlita honom? Har ni tagit upp om honom i tråden, och kom fram till?
Senast redigerad av p.north 2018-06-04 kl. 02:35.
Citera
2018-06-04, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Två saker

- CG Östling importerade någonting kallat track-finders före mordet (ställde fakturan på sydafrikanska legationen), en sorts avlyssnings och spårningsapparat av mycket liten storlek.

- Efter bion hjälpte en okänd man Palme ta på sig rocken. Förhören som rör den här mannen är hemlighetsstämplade! Planteras någonting här?

Jag lyfter ett gammalt inlägg, någon som vet om det finns någon substans i detta?
Jag lyfter bland annat för att Östlings namn dök upp.
Tror inte jag sett någon uppgift att någon okänd man hjälpt OP på med rocken förut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in