Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-03, 20:56
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Vad har vi på den "mystiske" svågern Rickard Damm? Är han oskyldig i sammanhanget trots att han betalat ut 80.000 svart till en terrorist, eller är han en riktig girig buksvåger? Ursäkta särskrivning....

Vi ser att han är en "top dogg" inom Telia, Head of Zone - Divison X kallas det, riktigt framtidsinriktat, och hans Linkedin-profil skvallrar om en man med minst sagt goda karriärmöjligheter. Säkert mycket goda finanser, och dessutom ingift i en riktigt välbeställd klan med en advokathustru och en svåger som har tjänat multum på att häckla svenskar.

Men Telia är också ett företag som har bränt sig i den heta centralasiatiska öknen på mutaffärer i Uzbekistan. Sådana företag brukar efter dylika dikeskörningar bli maniska angående uppförandekod och att visa upp en hederlig fasad. Jag vet det själv, eftersom min egen arbetsgivare har varit ute och snedseglat i andra länder Efter det äventyret är det fullt av internkontroller om att man inte får ge mer än presentpennor och ljuslyktor för max 500 kr, och dessutom har vi anordnat en intern visselblåsarfunktion.

Men hur fungerar det i Telia? Är Damm suspenderad medans Akilov-affären pågår, eller är han i full färd att göra business? Tydligen drar han också ned på sitt telefonengagemang, eftersom hans svåger säger att telefonabonnemangen minskats från fyra till ett. Stackars lillgrabben som får dela telefon med pappa, och riskera att få otäcka samtal från creepy farbröder

Kontakta Telia och fråga?

https://www.teliacompany.com/sv/kontakta-oss/
Citera
2018-05-03, 20:57
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Bert har gjort mer research.

https://youtu.be/RPH4aBpLikM

Grymt Bert. Tror det är otroligt många i vårt avlånga land som vill tacka dig för att du nu gör sådant rättsvårdande myndigheter skulle startat för länge sedan.

Skulle det visa sig att Özz, DebbieDamm & co betalt svarta pengar och nu enligt Berts senaste uppgifter ev. hyrt arbetskraft från den svarta illegala pool som kan vara verksam i landet. Ja då bör vi därefter styra fokus på varför dessa myndigheter inte agerat och vilka som sitter som ansvariga på Myndigheterna. Dessa personer gör uppenbarligen inte sitt jobb.

Kan någon av dessa myndigheter påvisa en pågående utredning sisådär ett år efter att det vart känt att Akilov arbetat på Özz Nujens fastigheter ?

1. Skattemyndigheten Gotland
2. Polisen på Gotland
3. Ekobrottsmyndigheten
4. Migrationsverket

Mfl.
Senast redigerad av CapsLock99 2018-05-03 kl. 21:01.
Citera
2018-05-03, 21:02
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Vad får dig att tro att kaffiren Damm har stått för överföringen?
Han är en oren svensk som offrats för att rentvå klanens heder.

Pengarna till terrorturken har lustigkurden betalat ut.
Oavsett vad lustigkurden säger.
Överföringar har skett från pappans konto, samt systerns/svågerns gemensamma. Endast banken kan se från vilken inloggning. Özz själv har inte gjort någon överföring, men pengarna är troligen hans från början.
Citera
2018-05-03, 21:06
Medlem
Jag skulle inte alls bli förvånad om det fanns ett nätverk för papperslösa svartarbete. Det finns många fula fiskar som skulle kunna tänka sig att organisera såna.
Citera
2018-05-03, 21:09
Medlem
Den andra huvudpersonen som alltför mycket hamnat i skuggan här är advokat Debbie Nujen. Som jag tidigare skrivit så hamnar de flesta av de känsliga frågorna på henne, som varande fastighetsägare, asyladvokat och svartpengsutbetalare.

Med tanke på de nya teorierna om svartjobbsnätverk så finns det all anledning att rikta strålkastarna mot henne och hennes kollegor, som har mycket kontakter med både illegala och semi-illegala personer som vistas i landet.

Många advokater och andra toppar i PK-gräddan har också pampiga kåkar där ett ROT-avdrag står sig slätt. Bättre då med ett gäng papperslösa muskulösa blattar som gärna jobbar skattefritt och utan skyddsanordningar och miljötänk.

Damerna på Advokatbyrån Klint kanske har fina kåkar som behöver lite stenläggning och soldäck så här framåt sommaren? Finns ju andra som värnar papperslösa som Viktor Banke m fl. Mycket vill ha mer!

http://www.advokatklint.se/medarbetare

Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Kontakta Telia och fråga?

https://www.teliacompany.com/sv/kontakta-oss/
Ledsen, men till skillnad från Nujen, Nujen och Damm så har jag fortfarande en karriär. Än så länge vill jag inte bli misshandlad av AFA-iter, tårtad av en tårtkvinna, eller bli uthängd i Expressen som Flashbacknazisten som drev Özz till en oövertänkt handling.
Citera
2018-05-03, 21:21
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Jag skulle inte alls bli förvånad om det fanns ett nätverk för papperslösa svartarbete. Det finns många fula fiskar som skulle kunna tänka sig att organisera såna.

Nu är det ren spekulation, men...

Eventuellt kan detta vara riktigt utbrett bland pk-eliten. Att hjälpa papperslösa är ju säkert hippt och helt rätt i dessa kretsar. Lägg därtill att de tjänar på det så har de en total homerun. Detta kan även förklara Özz totala brist på logiskt agerande, killen har kanske panik nu när han blir den som sätter alla andra i skiten.
Citera
2018-05-03, 21:22
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Den andra huvudpersonen som alltför mycket hamnat i skuggan här är advokat Debbie Nujen. Som jag tidigare skrivit så hamnar de flesta av de känsliga frågorna på henne, som varande fastighetsägare, asyladvokat och svartpengsutbetalare.

Med tanke på de nya teorierna om svartjobbsnätverk så finns det all anledning att rikta strålkastarna mot henne och hennes kollegor, som har mycket kontakter med både illegala och semi-illegala personer som vistas i landet.

Många advokater och andra toppar i PK-gräddan har också pampiga kåkar där ett ROT-avdrag står sig slätt. Bättre då med ett gäng papperslösa muskulösa blattar som gärna jobbar skattefritt och utan skyddsanordningar och miljötänk.

Damerna på Advokatbyrån Klint kanske har fina kåkar som behöver lite stenläggning och soldäck så här framåt sommaren? Finns ju andra som värnar papperslösa som Viktor Banke m fl. Mycket vill ha mer!

http://www.advokatklint.se/medarbetare

Ledsen, men till skillnad från Nujen, Nujen och Damm så har jag fortfarande en karriär. Än så länge vill jag inte bli misshandlad av AFA-iter, tårtad av en tårtkvinna, eller bli uthängd i Expressen som Flashbacknazisten som drev Özz till en oövertänkt handling.

Respekt - vem vill vara en vit medelålders- brunsmetat- dödsknark-Flashback-nazist-fascist!!
Citera
2018-05-03, 21:23
Medlem
Rimberts avatar
Jag vet inte, men när ni börjar använda byfånen Bert som någon sorts sanningsvittne, så sänks trådens kvalitet.
Han står ju knappast på någon högre intellektuell eller moralisk nivå än Özz.
De två är snarast av samma låga skrot och korn och har liknande låga humana värden.
Senast redigerad av Rimbert 2018-05-03 kl. 21:33.
Citera
2018-05-03, 21:38
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag vet inte, men när ni börjar använda byfånen Bert som någon sorts sanningsvittne, så sänks trådens kvalitet.
Han står ju knappast på någon högre intellektuell eller moralisk nivå än Özz.

Visserligen är Bert inte riktigt vad han har varit längre, trodde aldrig jag skulle försvara karl men byfåne skulle jag absolut inte kalla honom.
Skicklig entreprenör som törs säga vad han tycker rakt ut, har en hel del pondus och enormt kontaktnät som kan vara mycket nyttigt för att få klarhet i Nujenklanens förehavanden... har du något emot det?

För den yngre generationen ska även nämnas att Bert är skivbolagsdirektör, förläggare, programledare och före detta politiker. Han var medgrundare till Ny demokrati och riksdagsledamot 1991–1994, han äger och driver dessutom 13 bolag så lite mer credd än byfåne får man allt ge honom! Tycker det är förfriskande att han lagt sig i detta och hoppas han får sprätt på händelserna ordentligt!
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2018-05-03 kl. 21:40.
Citera
2018-05-03, 21:46
Medlem
Citat:
Respekt - vem vill vara en vit medelålders- brunsmetat- dödsknark-Flashback-nazist-fascist!!
Det är väl risk att det är så det vinklas, nu när diskussionen förs på Flashback istället för i media, där det borde göras i ett friskt land med ett friskt mediaklimat.

Själv skiter jag fullständigt i hudfärg och ursprung på Özz. Jag hatar hans hycklande och moraliserande, men det kunde vara vilken person som helst. Ni får leta jävligt länge innan ni hittar nåt nazistiskt, fascistiskt eller rasistiskt i det jag skriver. Alla som i tråden hänger upp sig på annat än hyckleriet och de omoraliska handlingarna är fel ute. Jag har inget emot hederliga kurder.

Mitt korståg är främst mot dom vidriga PK-svennar som förstört landet genom att importera och propagera för spridandet av sjuka medeltidsvärderingar från primitiva länder. Vi ser nu facit i bl a våldsdåd utförda av illegala blattar, sponsrade av skattepengar från utblottade pensionärer, samtidigt som en hycklande stadsöverklass berikar sig på godhetshoreri.

Det är därför jag hackar på Özz och hans anhang.
Citera
2018-05-03, 21:54
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Visserligen är Bert inte riktigt vad han har varit längre, trodde aldrig jag skulle försvara karl men byfåne skulle jag absolut inte kalla honom.
Skicklig entreprenör som törs säga vad han tycker rakt ut, har en hel del pondus och enormt kontaktnät som kan vara mycket nyttigt för att få klarhet i Nujenklanens förehavanden... har du något emot det?

För den yngre generationen ska även nämnas att Bert är skivbolagsdirektör, förläggare, programledare och före detta politiker. Han var medgrundare till Ny demokrati och riksdagsledamot 1991–1994, han äger och driver dessutom 13 bolag så lite mer credd än byfåne får man allt ge honom! Tycker det är förfriskande att han lagt sig i detta och hoppas han får sprätt på händelserna ordentligt!

Utöver detta kan väl även nämnas att även en byfåne kan ha rätt ibland. Nu tycker jag att Bert alltid tagit position för den vanlige medborgaren. Han påtalar ju i början av inslaget det felaktiga i att man ger bort stora pengar till vemsom samtidigt som våra äldre skall få ännu ett löfte om bättre betalt brutet så snart valurnorna stängts. Han har rätt, det är skandal. Är det någon annan som säger detta rakt ut skall denne också ha cred. Den som kritiserar kan väl titta sig i spegeln och fråga sig " Va fan har jag gjort som är bra för Landet idag då?"

..Väntar nu spänt på uppföljningen av samtalet med myndigheterna på Gotland. Detta kan bli hur bra som helst!
Citera
2018-05-03, 22:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
En liten anekdot ur det verkliga livet, för att ge lite perspektiv på påståendet om att det bara är en liten grupp här i tråden som känner till fallet Özz.

Jag håller på att knyta ihop en affär. Laglydig som jag är har jag begärt förhandsbesked från skattemyndigheten för att inte råka göra fel. Detta gör att jag ringer & mailar skattmasen rätt ofta för att se till att jag ligger på rätt sida av lagen.

I eftermiddags pratade jag i telefon med en handläggare.
Han: -"Vad säger du om XXX inträffar?"-
Jag: -"Prata med min svåger"-

Han fick hålla för luren & man hörde hur han asgarvade i bakgrunden.
Så visst fan är detta nu att betrakta som allmängods.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in