Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-06-03, 17:04
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad är detta för jävla sätt?! Özz ska självfallet inte använda sitt krönikörutrymme för att rentvå sig i rent privata affärer. Det han ska göra är att kontakta någon nyhetsmedia, helst SVT, och låta sig intervjuas.
Jävla idiot.

Ett lågvattenmärke av skittidningen Expressen.
Att ge Özz utrymme för en beklämmande pudel (så oäkta den kan bli) är ju illa nog, men det värsta är att skittidningen Expressen fullständigt har givit fan i att gräva på djupet vad det gäller Özz-klanens göromål.
Att Özz gjorde sig till en enorm pajas med den senaste blänkaren, det är en sak.
Men inser inte Expressen att de sjönk djupare i snuskets träsk, där de redan sjunkit dupt?

Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Trots att du är hen-vänster så kommer det ibland vettiga inlägg från dig. Det här var ett av dem. Naturligtvis är din fråga mycket relevant och har, skulle jag våga påstå, hamnat lite i skymundan.

Så vi ställer den igen: När fan blev det ok att använda krönikörutrymme i en av Sveriges största kvällstidningar för att försöka rentvå sig i rent privata affärer? När?

Det här naggar ju även Expressens status å det grövsta. Och den var inte hög från början hos mig.

Ett lågvattenmärke för svensk press!

Bra skrivet.

Och jag tror du kan vara ganska lugn angående det sista. Det svenska folket, med undantag av några enstaka dårar, kommer inte att köpa detta.

Özz är rökt.

Hans karriär, så som den var fram till december förra året, kommer aldrig tillbaka. No way.

Expressens ägare ser kortsiktigt på det hela. Det som genererar klick är bra för företaget, skitsamma om skitblaskan förlorar all trovärdighet.

Oärligt journalistik ser till att skittidningen Expressen och Özz går hand-i-hand ned i skammens träsk.

Jag har mycket låga tankar om Expressen, men jag kunde inte föreställa mig att snuskblaskan kunde sjunka så här lågt!
Citera
2018-06-03, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du vet att Expressen finns på internet?

Grejen är den att jag är vänster, jag tillhör inte vänstern. Särskilt inte den sk "henvänstern". Det här är dessutom inte en vänster/höger-fråga, utan frågan om en idiot som ska lära sig veta hut.

Hur mycket pengar tjänar de på att folk läser gratis på nätet? Mina ytterst få källor säger mig att annonsintäkterna hos MSM rasat. Vad händer om papperstidningen halveras eller tappar 80%? Hur bra mår tidningen då ekonomiskt, även om den finns på nätet.

Att du är bolsjevik har tydligt framgått.
Citera
2018-06-03, 17:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hur mycket pengar tjänar de på att folk läser gratis på nätet? Mina ytterst få källor säger mig att annonsintäkterna hos MSM rasat. Vad händer om papperstidningen halveras eller tappar 80%? Hur bra mår tidningen då ekonomiskt, även om den finns på nätet.

Att du är bolsjevik har tydligt framgått.

Vad snackar du om? Är något av det där relevant för tråden så förklara gärna hur för mig.

(jag är gråsosse)
Citera
2018-06-03, 17:37
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Att börja leka ödmjuk nu när bokningar ställs in och inga nya kommer är bortom patetiskt..

Det är enbart slugt beräknande och snudd på ondskefullt.
Gravt ovärdigt.

Tror verkligen kurdkomikern att det svenska folket går på detta och att allt snart kommer att vara som vanligt?

Özz, jag har sagt detta förut men vi tar det igen: Du är slut. Rökt. Finito.
Min fetning.

Precis så, vem kan ta Özz på allvar? (förutom Ernman så klart)

Hans skrivelse (vem fan det var som nu hjälpte till?) är inte någon ursäkt (pudel), det är enbart hans klaninfluerade förklaring.
Özz kommer inte att be om ursäkt, hans klanmentalitet omöjliggör detta.
Av det skälet så kommer han enbart att komma med förklaringar, den ena mer urvattnad än den andre.
Citera
2018-06-03, 17:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Frågan som dyker upp är:

Varför dyker denna sliskigt falska pudel upp just nu?

Han har ju haft gott om tid, både innan och efter haveriet i UG, att skademinimera. Hade han skött detta rätt från allra första början hade han garanterat haft karriären kvar. Men han valde i stället att "gå full bergskurd" dvs skrika gapa och förneka och blatta sig. Ju mer han ifrågasätts ju mer gapar han och försöker med sina ormkonster. Sedan kröns det hela av haveriet i UG som vi alla känner till vid det här laget.

Men nu vill han plötsligt, från klarblå himmel, backa bandet?

Vad har hänt?

-Har han fått någon större avbokning som inte kommit fram här på Flashback ännu?
-Har telefonen slutat ringa helt?
-Vet han att det ligger fler skattebedrägerier på lur som kommer att komma fram?
-Har pappa Mamosteh och klanen örfilat upp honom?
-Har han skaffat en mediekonsult i elfte timmen?
-Såg han UG om Våldtäkts-Virre och tänkte: Jag vill också ha ett eget UG där jag får snyfta och förklara mig.

Något är det.

Men vad?

Naturligtvis är allt han gör totalt lönlöst. Tåget har gått för länge sedan och han är mer rökt än en kvarglömd makrill. Ändå försöker han, även om det är falskt och lögnaktigt.

Vad kan ha hänt?
Citera
2018-06-03, 18:16
Medlem
Passepartouts avatar
I intervjun med Wicklin vet Özz mycket väl vilken entreprenör det handlar om, en som de anlitat flera gånger och som svågern känner väl till. Özz hävdar också att det är vanligt att betala först, och få faktura "sedan" (vilket det inte är om det inte handlar om svarta pengar). Han ljuger också om att dådet gjordes efter 2,5 år, istället för det riktiga tidsavståndet 1,5 år senare.

Årets citat:
Citat:
Det som smärtar mig här, det är att som kurd då, det är att veta att den här människan har velat mörda kurder på Drottninggatan.
c.a 32 min in i intervjun. https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1061915?programid=4772

I den nya artikeln i Expressen är de svarta utbetalningarna en engångshändelse, och han beklagar sig generellt över terrordådet. Det hela är inte trovärdigt, Özz har snärjt in sig i lögner.
Citera
2018-06-03, 18:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Frågan som dyker upp är:

Varför dyker denna sliskigt falska pudel upp just nu?

Han har ju haft gott om tid, både innan och efter haveriet i UG, att skademinimera. Hade han skött detta rätt från allra första början hade han garanterat haft karriären kvar. Men han valde i stället att "gå full bergskurd" dvs skrika gapa och förneka och blatta sig. Ju mer han ifrågasätts ju mer gapar han och försöker med sina ormkonster. Sedan kröns det hela av haveriet i UG som vi alla känner till vid det här laget.

Men nu vill han plötsligt, från klarblå himmel, backa bandet?

Vad har hänt?

-Har han fått någon större avbokning som inte kommit fram här på Flashback ännu?
-Vet han att det ligger fler skattebedrägerier på lur som kommer att komma fram?
-Såg han UG om Våldtäkts-Virre och tänkte: Jag vill också ha ett eget UG där jag får snyfta och förklara mig.

Något är det.

Men vad?

Naturligtvis är allt han gör totalt lönlöst. Tåget har gått för länge sedan och han är mer rökt än en kvarglömd makrill. Ändå försöker han, även om det är falskt och lögnaktigt.

Vad kan ha hänt?

Kan det vara så att någon/några på Expressen har agerat rådgivare?

PK-marinerade skräpjournalister ser ju inte vad vanliga hyggliga människor ser. Då "Özzgate" även drar med sig Expressen ned i eländet så kanske skräpblaskan har kommit upp med idén att Özz skulle utföra lite "damage control"?
Citera
2018-06-03, 18:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Frågan som dyker upp är: Varför dyker denna sliskigt falska pudel upp just nu? Vad har hänt?

Något är det. Men vad? Naturligtvis är allt han gör totalt lönlöst. Tåget har gått för länge sedan och han är mer rökt än en kvarglömd makrill. Ändå försöker han, även om det är falskt och lögnaktigt. Vad kan ha hänt?
En kombination, några avbokningar, i stort sätt inga nya erbjudanden, biljetterna säljer dåligt till hans show. Hans syster har gråtit ut om att hon kommer förlora rätten att titulera sig advokat och att skattemyndigheten varit på hennes kontor och beslagtagit datorer. Svågern blev förbannad av att Özz skylde på honom och har berättat att han inte skrivit under något eller gjort något i eget namn, allt är på Özz.
Citera
2018-06-03, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
En kombination, några avbokningar, i stort sätt inga nya erbjudanden, biljetterna säljer dåligt till hans show. Hans syster har gråtit ut om att hon kommer förlora rätten att titulera sig advokat och att skattemyndigheten varit på hennes kontor och beslagtagit datorer. Svågern blev förbannad av att Özz skylde på honom och har berättat att han inte skrivit under något eller gjort något i eget namn, allt är på Özz.

Exakt så. Allt håller på att rasa i ansiktet på Özz. Och allt pga att han skulle turka sig istället för att ödmjukt be om ursäkt.

Alla runt omkring honom håller på att få sina karriärer förstörda. Och allt pga honom. Med hans "jag har min egen kamera och beter mig som att jag nyss klev av bananbåten"-beteende.
Och hans återkommande förakt för Sverige och dess befolkning.

Well, Özz. Fuck you. Svensken är seg men när dom tröttnar, då tröttnar dom på allvar. Fråga Soran. Fråga Ludmilla.
Avskurna som en jävla blindtarm. Och den vägen ska du vandra med.
Citera
2018-06-03, 21:52
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Källor?
Citera
2018-06-03, 21:55
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Källor?

Exakt - Intressant. "Svågern blev förbannad av att Özz skylde på honom och har berättat att han inte skrivit under något eller gjort något i eget namn, allt är på Özz."
Citera
2018-06-03, 22:01
Medlem
valleros avatar
Vad de flesta här på flashback inte hajar är att 90% av svenska folket inte har en aning om UG-intervjun. För gammelmedia skriver inte om det.

Ingen jag har pratat med har sett intervjun. För de läser bara DN eller SvD och kollar på tv-nyheterna (SVT/TV4), och de har inte yttrat ett ord om fallet. De som följer sociala medier kanske känner till något vagt om det, men har de sett klippet? Nej.

Men för Özz (och Soran) spelar det ingen roll. De som bokar får reda på att det finns något som "inte är bra" med dessa kurdiska filurer. Deras kollegor vet förstås (och håller käften - ingen försvarar). Då dröjer det inte länge innan karriären sinar.

Det som är viktigt är att Nujens affärer i samband med renoveringen granskas av SKV. Och det finns det hitintills inga som helst tecken på. Det är rätt mycket som står på spel. Özz karriär (redan svårt skadat), systerns advokatlicens (hon borde redan ha blivit avstängd i väntan på utredning) samt svågerns karriär (Teliachef).

Vad vi vet är att Akilov fått 85 000 från systerns (samt Özz farsas) konto - det är obestridligt. Ingen faktura finns, ingen skatt har betalats - även det är obestridligt. Självfallet så finns det mer. Kanske hela Gotlandsprojektet varit svartjobb.
Skulle ingen utredning alls inledas så är jag 100% säker på att JJ sätter på sig revolverbältet igen och gör ett sista jobb. Det skulle vara en perfekt avslutning på hans journalistgärning.
Att sätta dit både korrupta skatteutredare (och vem som eventuellt gett dem direktiv att inte utreda Nujens) plus äcklet Özz och hans familj skulle sitta som en smäck.
Senast redigerad av vallero 2018-06-03 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in